Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[word 2k3] rekenen met data uit verschillende bronnen *

Pagina: 1
Acties:

• extractor
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-08 13:38
Hallo Mensen,

Voor mijn stage wil mijn begeleider dat ik een document maak waarmee er een makkelijk overzicht kan worden gecreerd wat de status is van een aantal punten.
Het zit als volgt, ik heb 125 regels en al deze regels hebben een punt van 0 t/m 4 de doelstelling is dat alles 0 wordt, maar het doel is dat bij elk punt wordt gekeken hoe hoog het punt is en dat uiteindelijk wordt berekend: "hier staan we". Bijvoorbeeld op 2,25.

Eventueel zou ik per afdeling een eigen beoordeling willen, maar dit zal hetzelfde werken ga ik vanuit. Daarnaast zal een grafiek die x- y as 0 t/m 4 loopt een punt aan moeten geven waar we staan, dus het gemiddelde aangeven.

Mijn vraag is dit mogelijk en hoe? Ik heb wel met vb gewerkt maar ik weet niet of het kan en hoe ik eventueel een koppeling moet maken? En tabellen oid moet koppelen aan variabelen?

alvast bedankt!

Verwijderd

In Excel een tabel maken en die in je Word document plakken als object.

• extractor
Oke maar het lieft zou ik een integrale oplossing hebben binnen alleen het wordt document, is dit mogelijk binnen de vb editor in word?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

'Gewoon' helemaal geen Word gebruiken, lijkt me. Waarom zou je? Eventueel kan je het resulterende grafiekje inderdaad wel in Word zetten.

Overigens kan je in Word-tabellen net zo rekenen als in Excel: bijv op de manier die Ruud_Almere noemt.

Vwb koppeling: waar loop je precies vast? :)

offtopic:
Ik vul even de topictitel aan, alleen 'Word 2k3' zegt niet zo veel :P

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 28-10-2009 11:16 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• extractor
Het gaat erom bij elke regel hoort ook een lap tekst en het is een officieel document dus het zal toch wordt moeten worden, als ik dit via een object koppel worden wijzigingen in het excel document dat automatisch doorgezet naar het word document.

Ik ben er nog niet mee gestart ik wilde eerst orienterend vragen welke weg ik het beste kan kiezen om niet onnodig tijd te verspillen aan een extra functionaliteit.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Kan Excel niet 'officieel' zijn en kan je daar geen regel tekst in kwijt? Als het Word-doc officieel is mag er vast niets in worden veranderd, dan wil je er zeker geen 'logica' in stoppen. Maar goed, als het moet dan moet het. Als je het nooit eerder gedaan hebt wil je het het niet in het 'officiele document' doen maar eerst in een kladje. En afhankelijk van het beoogde gebruik en beoogde gebruikers juist verschillende methoden (copypaste vanuit Excel, Excel-tabel invoegen, evt iets met VBA, afdruk samenvoegen, oid) uitproberen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• extractor
Is het op deze manier ook mogelijk, als er wijzigingen wordt doorgevoerd dat deze wijzingen automasich worden doorgerekend? of moet dit dan weer in excel gebeuren? En weer worden gekoppiered en geplakt?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ja, resp. nee hoeft niet maar kan wel. Probeer het nu gewoon even ;)

• extractor
Oke zal ik eerst op moeten zoeken hoe ik dit moet doen, alvast bedankt voor de reacties!

• extractor
Na het rondkijken op site's heb ik de volgende code gevonden die ik graag als leidraad wilde laten dienen:
Hierin wordt dmv een loop gekeken wat de score is en wordt er langs de score geprint wat deze is alfabetisch.
Nu wilde ik deze graag testen in word. Maar mijn vraag is als ik excel kolommen plak vanuit excel verliezen ze naar mijn mening de x en y as waarde. Dus hoe is het mogelijk cellen te identificeren. Uiteindelijk wil ik 125 cellen apart identificeren (kan ook makkelijk in loop lijkt me).

Of kan ik in word een tekstvak oid een indentificatie meenemen oid?

Bij het uitvoeren geeft deze object not found.

Sub ExamScore()
Dim Row As Integer
Dim Score As Double
Dim Award As String
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
  'Loop through 10 rows of scores
  'First column contains exam score, second to contain the award
  For Row = 1 To 10

'First get the score
    Score = ActiveSheet.Cells(Row, 1)

'Assign the award based on the score
    If Score < 40 Then
        Award = "Fail"
    ElseIf Score < 60 Then
        Award = "Pass"
    ElseIf Score < 80 Then
        Award = "Merit"
    Else
        'At this point score must be greater than 80%
        Award = "Distinction"
    End If

'Write the award
    ActiveSheet.Cells(Row, 2) = Award

Next Row

End Sub

[ Voor 4% gewijzigd door extractor op 28-10-2009 16:20 ]

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Volgens mij kun je in plaats van die macro gewoon een formule gebruiken, zie deze post voor een voorbeeld. Daarnaast lijkt "mail merge"/"afdruk samenvoegen" mij een goede optie om daar wat officiële brieven van te maken.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• extractor
Het probleem is dat mijn titel niet klopt, deze heb ikzelf niet geschreven, maar ik wil gewoon een simpele tel functie binnen word die de waarden van verschillende bronnen telt en het gemiddelde berekend. Binnen excel is dit makkelijk, maar de vraag is kan dit binnen word.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

offtopic:
Via de topicreport-functie kan je altijd mods vragen om een topictitel aan te passen etc. Geef gerust een betere titel door :)

'Gewoon' optellen en aftrekken kan al in Word, zelfs zonder een Excel-tabel in te voegen. Maak een Word-tabel, vul het hoe je wilt met getallen en dan kan je 'gewoon' een Formule-veld invoegen en =sum(ABOVE) doen, of bijv =average(A1:A2)

• extractor
Is het met deze manier ook mogelijk om informatie uit meerdere tabellen te halen? Want bij alle 125 punten zal een kleine tabel staan die een bepaalde waarde heeft.

IPV excel zou het mooi zijn als er word staat in de titel om verwarring te voorkomen.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

offtopic:
Waar staat Excel? En doe dat soort dingen dus even via topicreport (het handje). Ik ben vanaf nu offline dus lees niet meer mee.

Maar ja. Ik zou het erg afraden maar het kan prima via OLE-links en de al genoemde functie-velden. Maak (bijv via slepen met de rechtermuisknop en dan loslaten) koppelingen van de getallen en de resulterende koppeling OLE_LINK1 etc kan je weer in de formule gebruiken.

• extractor
Oke ik begrijp het, ik ga gewoon op het einde van elke groep punten een excel werkblad invoegen vanuit word en hierin mijn berekeningen maken. Is het dan ook mogelijk: stel ik heb 10 werkbladen dat ik bij elk werkblad de waarde uit cell A12 ophaal en deze optel of iets met de berekening uitvoer?

[ Voor 6% gewijzigd door extractor op 29-10-2009 11:19 ]

Pagina: 1