Ik heb een pakket waarvoor ik een plugin moet schrijven. Om de development van deze plugin te scheiden van de ontwikkeling van het originele pakket maak ik gebruik van Maven. Even kort een beschrijving van mijn stappen:
Ik maak gebruik van Netbeans 6.7.1 (na jarenlang Eclipse gebruikt te hebben), maar ik heb niet het idee dat het aan de IDE ligt. Dingen uit andere dependencies (bijvoorbeeld commons-logging) kan hij wel automatisch vinden.
Ik verwacht dat ik iets fout doe bij het maken van de JAR (moet hij ook toegang hebben tot de source? en zo ja hoe?). Dit is namelijk vrij vervelend, nu moet ik voor elke klasse opzoeken in welke package hij zit alvorens ik hem kan instantieren.
- Het orginele pakket is geen Maven project, ik heb de sources hiervan eerst toegevoegd aan een nieuw Maven project.
- Met behulp van de Maven assembly plugin heb ik een jarretje gebakken met alle dependencies.
- Dit jarretje heb ik geupload naar mijn locale repository.
- Vervolgens heb ik een nieuw Maven project gemaakt voor mijn plugin, welke de JAR van het originele packet als dependency heeft.
Ik maak gebruik van Netbeans 6.7.1 (na jarenlang Eclipse gebruikt te hebben), maar ik heb niet het idee dat het aan de IDE ligt. Dingen uit andere dependencies (bijvoorbeeld commons-logging) kan hij wel automatisch vinden.
Ik verwacht dat ik iets fout doe bij het maken van de JAR (moet hij ook toegang hebben tot de source? en zo ja hoe?). Dit is namelijk vrij vervelend, nu moet ik voor elke klasse opzoeken in welke package hij zit alvorens ik hem kan instantieren.