Hulp bij nieuw 775 socket mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-01 22:32
Onlangs heb ik windows 7 64 bits aangeschaft en omdat mijn hardeschijf onderhand zijn beste tijd gehad heeft ga ik twee nieuwe halen welke in ik in raid wil zetten. Mijn huidige mobo ondersteund dit niet en ben dus opzoek naar een andere, nu moet dit moederbord een 775 socket hebben voor mijn processor welke ik dus niet wil veranderen.

Punten waaraan het mobo moet voldoen zijn:
Socket: 775
Raid: 0
Geheugen: Minimaal 8gb
Chipset: Geen voorkeur, maar wil in de nabije toekomst kiezen voor een ssd schijf en één welke hier goed mee overweg kan is dus welkom.

En wat voor type geheugen zouden jullie mij hierbij aanrade?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:14
Welk mainboard, processor en geheugen heb je nu al dan?

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Zit hier niks tussen? :) Volgens mij heb je je eisen namelijk al op een rijtje staan: socket 775, up-to-date chipset, 4 dimm-sloten (of niet?). Dan is de pricewatch dè oplossing ;)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Raptorial
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-05-2025

Raptorial

Sore ga toru mono wa nandemo

Wat wil je gaan doen met je pc?

Internet
Downloaden
HD filmpjes kunnen kijken
Video bewerken

Knowledge is power

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-01 22:32
bwerg schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 11:10:
Zit hier niks tussen? :) Volgens mij heb je je eisen namelijk al op een rijtje staan: socket 775, up-to-date chipset, 4 dimm-sloten (of niet?). Dan is de pricewatch dè oplossing ;)
Zal eens kijken of er wat tussenstaat alleen ben ik zelf niet op de hoogte van wat nu echt goede chipsets zijn voor ssd schijven.

Ik heb op het moment nog een Asus p5k mobo en een q6600 processor.

Wat ik met mijn pc wil doen is eigenlijk jouw rijtje minus videobewerken plus gamen ;)
  • internetten
  • Downloaden
  • HD filmpjes kunnen kijken
  • Gamen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zijn meer dan zat S775 bordjes te verkrijgen. Ga eens op zoek naar welke borden voldoen aan jouw eisen, pak er reviews en benchmarks bij en kijk op die manier welke het beste aan je eisen voldoet.

Omdat we verwachten dat je dit soort dingen eerst zelf uitzoekt gaat dit topic in elk geval op slot. Mocht je in je zoektocht nog tegen zeer specifieke vragen aanlopen dan kun je natuurlijk altijd een nieuw topic openen, maar geef dan wel exact aan wat je hebt gedaan en waar je tegenaanliep.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.