Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meandmoi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-11-2010
Hallo

Ik heb gisteren de Xtreamer mediaspeler binnen gekregen. Geinstalleerd op mijn Sony Bravia Full HD 107cm en de firmware geupdate (1.03.1). Hij is aangesloten via HDMI en de TV out staat op HDMI 1080P 60 hz.

Bij iedere film die ik afspeel is er een gele waas over het beeld en zijn er spikkels in het beeld.

Kan iemand mij daarbij helpen.

Vriendelijke groet

Remy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-05 14:23

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Is deze gele waas ook te zien in het menu of alleen in de films. Als het altijd en overal te zien is lijkt het op een fout in de beeld opbouw. Verder zou het dan kunnen zijn dat er misschien iets met de kabel niet goed is of wellicht een los contact. Heb je gerpobeerd hem op een andere ingang te pluggen in je Tv? Het is even door verschillende opties proberen bepaalde zaken uit te sluiten. Als je een reserve kabel hebt deze even ompluggen, ander format films wellicht proberen, er zijn verschillende zaken waarmee je dus kunt kijken waar het oorspronkelijk probleem precies zou kunnen zitten.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meandmoi
Hallo

Het beeld is prima in het menu en ook bij andere films dan HD gedwonloade.

Een ander kabel of ingang geeft hetzelfde effect.

Kan het zijn dat HD films een andere instelling vragen?

Groet

Remy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
meandmoi, welkom op GoT :)

Allereerst, hou je vragen aub in dit topic, en post ze niet in het algemene ervaringentopic. Ten eerste is het grote topic niet voor problemen bedoeld, en ten tweede zien we liever niet dat het door elkaar loopt :) Verder, zou je aan kunnen geven wat je zelf al geprobeerd hebt om het probleem op te lossen? Je vertelt wel hoe je de boel aangesloten hebt, maar niet wat je al precies uitgevoerd hebt om je specifieke probleem op te lossen. Zou je dus je topicstart wat uit kunnen breiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meandmoi
Oke, sorry ben niet zo ervaren op forums.

Mijn probleem is dat de HD films die ik heb gedownload een gele waas vertonen en spikkels. Ik heb verschillende HDMI kabels geprobeerd en ook de verschillende instellingen die je kunt maken bij TV out bieden geen betere kwaliteit. Ik draai de films vanaf een aangesloten HD en/of van een USB stick.

Verder heb ik de aansluiting van mijn HD Decoder verwisseld met die van de xtreamer om de kabel te gebruiken die een goed resultaat opleveren met HDTV uitzendingen.

Ik heb andere films geprobeerd en die doen het prima.

Aangezien ik geen verdere oplossingen weet kan ik ze ook niet uitproberen, misschien kan iemand daar een suggestie in doen.

Er is een firmware versie 2.0 maar die durf ik zomaar niet te proberen. Ik weet ook niet of die de oplossing biedt.

Ik heb wel een foto van het scherm maar geen idee hoe ik die in dit bericht krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290628

Ik heb zelf nog geen Xtreamer (wel besteld). Maar ik heb veel gelezen op alle fora zodat ik nu een gele waas zie ;) Ik durf dus een suggestie ie doen: je hebt de FW ge-update, dat geeft bij meerdere users problemen die soms verdwijnen als je het beestje naar de fabrieksinstellingen terug zet. Proberen waard toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meandmoi
Hallo

Dat heb ik dus even geprobeerd net als het terug zetten naar 50 mz ipv 60 mhz in verband met ons stroomnet zoals geadviseerd in het forom ervaringen deel 2. Geen effect. Overigens heb ik het probleem alleen bij mkv van HD films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-04 12:13
Nee, hij bedoelt dat je de fabrieksinstellingen even terug moet zetten dat wordt door xtreamer aangeraden na een firmware update zeker als je problemen heb het de internet verbinding.

Staat onder [Settings > System > Restore Defaults]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meandmoi
Dat heb ik gedaan maar het werkt niet. Iedere 1080P HD film of het nu ISO of MKV heeft grote gele vlekken en zwarte stippels. Alle andere films doen het prima. Ik heb alle instellingen al geprobeerd. Is er iemand die HD 1080P in een mooie kwaliteit afspeelt? Misschien is mijn Xtreamer gewoon niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
Het lijkt er inderdaad op dat je xtreamer niet goed is, ik heb al tig 1080p MKV films met m'n extreamer bekeken en geen visuele problemen gezien, wel af en toe een stotter als de film via Lan afgespeeld wordt.

Ik zou de nieuwste firmware nog een keer installeren en lost dat niets op dan zou ik hem terug sturen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meandmoi
Ik heb de nieuwste 2.01 nu geinstalleerd. Teruggezet naar standaardwaarden (hoewel dt niets lijkt te doen want hij houdt gewoon de instellingen AV zoals 5.1 geluid en HD1080p 60hz vast) Wat mij opvalt is dat als de xtreamer start ik eerst op mijn scherm van de Sony Bravia linksbovenin "HDMI 480P" te zien krijg, even later pas ""1080P". Is dat bij andere bezitters van de combinatie Xtreamer Sony Bravia Full HD ook zo? Het is toch vreemd dat als alle films en foto's prima zijn alleen de HD films, of dat nou 720 of 1080 is, een gele waas vertonen? Ik kan me niet voorstellen dat dat aan de Xtreamer ligt.
Achter op de Sony zit geen gele aansluiting kan iemand mij vertellen waar ik de gele stekker op moet aansluiten als ik geen HDMI wil gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
Het lijkt erop dat je een HDMI handshake probleem hebt een helaas veel voorkomend probleem met sommige TV's MediaPlayers en HDTV Tuners.

Google er maar eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meandmoi
Hallo

Het probleem is opgelost. Netjes terug gestuurd naar bol.com en een nieuwe gekregen.

Alles loopt nu prima

Bedankt aan iedereen die meegedacht heeft.
Pagina: 1