Toon posts:

pc om te downloaden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen, weet niet of dit juiste forum is maar anders word ik denk vanzelf terecht gewezen ;-)
Ik heb nu een netwerkJE met 1 pc + 1 xbox. Ik wil graag een desktop bijkopen.
Nu ben ik er eigenlijk wel een beetje klaar mee om alsmaar een trage pc te hebben omdat er vanalles op komt omdat ik veel download (p2p) en volgens mij veel virussen en spyware\malware binnenhaal.
Nu wil ik graag weten of het mogelijk is om mijn oude pc als download pc in te richten. Ik ken nu de manier van remote access maar zijn er bijvoorbeeld ook andere mogelijkheden? En, is het wat om te gaan werken met images? Dat als de pc vervuild raakt dat je er gewoon een nieuwe image op zet. Iemand met ervaring hiermee?

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-03 20:26

Matis

Rubber Rocket

Misschien is het handiger om de bron van al die troep te bestrijden en niet de symptomen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Matis op 28-10-2009 10:07 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Gebruik een virtuele machine? Als die vol met troep raakt zet je hem gewoon terug naar orginele staat.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-03 20:26

Matis

Rubber Rocket

Jay-v schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:08:
Gebruik een virtuele machine? Als die vol met troep raakt zet je hem gewoon terug naar orginele staat.
Ja, en als je die VM dan een linux-client laat draaien, dan heb je ook geen malware + virussen meer :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Verwijderd

Topicstarter
ja dat snap ik ook. Maar ik vind het nu eenmaal prettig om overal alles vandaan te halen, muziek, films en software. En ben dus vrij onbezorgd in downloaden en installeren. En dat heeft ook wel iets prettigs. Als ik nou een pc zodanig inricht dat ik er vanalles op doe, dan kan ik mijn nieuwe pc enigzins beschermd gaan gebruiken.

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04-2025

xp7amrkr

De enige echte!

Het is zeer goed mogelijk om een oude computer om te bouwen naar een download / file server. Gewoon een schone installatie van bijvoorbeeld Windows XP, een goede virusscanner als Avast om het geheel schoon te houden.

Je kan de gratis versie van TeamViewer gebruiken om die computer van een afstand te bedienen en een download programma als SabNZB kan je via de normale webbrowser bedienen dus zelfs als je niet thuis bent kan je een download toevoegen.

Het werken met images is mogelijk maar als je een goede virusscanner gebruikt zal dit niet noodzakelijk zijn, een image is wel handig als je hardeschijf crasht, maar dan moet die image wel op een andere hardeschijf staan. (wat als je het mij vraagt allemaal teveel moeite is als het enkel om 'downloads' gaat).
ja dat snap ik ook. Maar ik vind het nu eenmaal prettig om overal alles vandaan te halen, muziek, films en software. En ben dus vrij onbezorgd in downloaden en installeren. En dat heeft ook wel iets prettigs. Als ik nou een pc zodanig inricht dat ik er vanalles op doe, dan kan ik mijn nieuwe pc enigzins beschermd gaan gebruiken.
Dus je wilt de 'server' ook normaal gaan gebruiken en er 'rare' applicaties op gaan installeren?

[ Voor 22% gewijzigd door xp7amrkr op 28-10-2009 10:12 ]

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, jullie waren me iets voor met typeren ;-)
Een vmware inrichten met een linux client.
En dan met remote access benaderen of zo?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:23

DataGhost

iPL dev

Ik vraag me af of een aparte machine of VM ook maar enig nut gaat hebben. Van enkel downloaden krijg je niet zomaar virussen/spyware etc. Natuurlijk download je ze dan wel maar ze doen niks totdat je ze uitvoert. Zodra je dus meuk gaat installeren (hierbij maakt het dus niet uit of je ze downloadt op een Windows- of Linux-bak!) heb je alsnog die troep op je pc draaien en ben je niks opgeschoten. Zoals eerder al gezegd is het misschien verstandiger dit probleem bij de bron aan te pakken in plaats van het te verplaatsen/negeren.

[ Voor 8% gewijzigd door DataGhost op 28-10-2009 10:19 ]

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:02

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Je kan dit ook met een windows based systeem doen met remote desktop. Het enige probleem is dat je dan nog steeds je problemen kan hebben met je virussen en mal/spyware op je oude systeem. Het is een netwerk aanleggen en dan remote inloggen.
Mijn advies is gewoon geen rotzooi downloaden met behulp van Kazaa en Limewire en dat soort programma's waar je veel rotzooi mee binnen haalt. Er is gewoon geen enkel systeem tegen opgewassen qua snelheid als heel je systeem vol met junk staat. Dus hierin ga ik mee met wat Matis hierover zegt.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Verwijderd

Topicstarter
hummm, ja goede vraag. Misschien moet ik daar ook wel wat voorzichtiger in worden. Maar het is zo verleidelijk. Je download een film en er is net een andere codec voor nodig. Je wilt even een aantal flac-bestanden naar mp3 omzetten, uhhhh ga zo maar door. Plugin hier, plugin daar. En voor je het weet zit je en je pc vol te stouwen met rotzooi en zet je de deur open naar vanalles en nog wat. Ik geef ook gelijk mijn eigen onvermogen toe hoor. Maar ik dacht. Laat ik nu met een nieuwe pc eens schoon beginnen (ander forum denk ik :-) en laat ik eens kijken of ik iets met die nieuwe pc kan doen om bovenstaande toch te kunnen.
Ik dacht inderdaad aan iets als vmware waar je gewoon een rotzooi-desktop inricht die je ook gewoon weer kunt opschonen met een image. Maar misschien denk ik helemaal in de verkeerde richting hoor.

Verwijderd

Gewoon al je software / films etc legaal kopen. probleem opgelost.

Verwijderd

Wat DataGhost al aangaf: van het downloaden ansich krijg je geen virussen/spyware, pas bij het uitvoeren heb je een probleem. En zodra dat gebeurt op je nieuwe PC dan is het spreekwoordelijke hek van de dam :).

Ik raadt je toch echt aan om wat voorzichtiger te werk te gaan. Virussen zijn gevaarlijk omdat je niet weet of ze er zijn (mocht je iets hebben opgelopen dan is een virusscanner niet betrouwbaar meer), en omdat je niet weet wat ze doen. Misschien slaapt hij net zolang totdat jij ergens je creditcard gegevens opgeeft, of wordt je PC gebruikt om SPAM te versturen. Allemaal dingen die je niet wilt. Kijk daarom eerst of er geen gratis opensource alternatief is voor software. Voor de meeste software is namelijk gewoon een GPL alternatief en hoef je niet te kloten met illegale downloads waarvan je de oorsprong niet kent. Verder uiteraard eerst elke download scannen alvorens hem te installeren.

Ik zou die download PC gebruiken om de load van je normale systeem af te halen. Zet er een Linux distro op met rtorrent en hellanzb/sabnzbd, dan heb je een minimaal systeem die dedicated is voor downloaden. BitTorrent en Usenet zijn best CPU intensief dus het scheelt wel als je dat niet op je nieuwe PC hoeft te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ok, ok eens! Wist al wel een beetje dat ik voorzichtiger zou moeten zijn. Beetje te gretig soms ;-)
Ik ga dus de oude pc inrichten met of linux of windows (ik denk toch laatste kamose, ben niet zo bekend met linux) en gebruik dit voor downloads met voor mij nieuwe software (ik gebruik nu inderdaad bittorrent en usenet, hahaha, maar ga deze software zeker uitproberen) en mijn nieuwe pc verrijken met teamviewer om oude pc te managen. En dan de nieuwe pc ook echt alleen maar met gekochte software of opensource! Ik zal mijn leven proberen te verbeteren!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor het meedenken!
Pagina: 1