Videokaart waarschijnlijk kapot

Pagina: 1
Acties:

• Chief_GG
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-05 10:31
hallo,

ik had al eerder een topic aangemaakt of mijn videokaart kapot was en ik heb toen alternate gemaild, daar kwam uit dat ik een x langs moest komen zodat zij konden testen of mijn videokaart wel kapot is, nou vraag ik me af of ze kunnen testen of mijn videokaartgeheugen kapot is....

nog wat foto's/ filmpjes om duidelijk te maken waar het om gaat:
http://img94.imageshack.us/gal.php?g=lgim0059.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=NyVQVTXKThg
http://www.youtube.com/watch?v=lJKFhvgtTRA

bij de filmpjes gebeurt het pas aan het eind...

dus is dit inderdaad een kapot videogeheugen en kunnen ze dit in de winkel testen?

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04-2025

xp7amrkr

De enige echte!

Zoals er ook al in je vorige topic duidelijk werd gemaakt, is dit een geval van artifacts welke veroorzaakt worden door kapot videokaart geheugen.

Als je nog garantie op de kaart hebt kan je deze gewoon bij de winkel waar je hem gekocht hebt claimen. In je vorige topic (2 maanden geleden) zei je dat er nog 2 jaar garantie op moet staan, waarom heb je dat dan niet direct geregeld en open je nu wederom een topic waarbij je toch weet wat het antwoord is.

Dus als antwoord op jou vraag, ja het is kapot geheugen en elke computerwinkel met een 'service afdeling' kan dit voor jou testen.

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

• Chief_GG
maar ik vraag me af of ze wel een programma hebben waarmee ze dit kunnen testen... ik denk namelijk van niet en als ze dan niet hebben ben ik mijn videokaart kwijt omdat zij het 'innemen' om te testen en dan zit ik dus zonder iets.....

daarom open ik een nieuw topic om te vragen of ze wel zoiets hebben.

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

Deze artifacts zouden bij elk 'belastend' programma voor de videokaart moeten verschijnen. Als hun dus een benchmark programma of een game draaien moet dit zichtbaar zijn. Tevens heeft ATI een tool om je videokaart op artifacts te testen, dus ja ze behoren dit te kunnen testen.

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-05 09:29

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

gewoon aangeven bij de zaak waar je hem hebt gekocht. Bij voorbeeld Paradigit heeft een servicedesk en kun je gewoon aangeven hoe en wat. Je kunt dan vragen of ze hem kunnen stressen, een beetje zelf respecterend bedrijf heeft de middelen wel voor handen. Ik mag er ook wel vanuit gaan als ze claimen dat ze hem zullen testen dat ze dan ook wel weten waar ze mee bezig zijn.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Chief_GG schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:02:
en dan zit ik dus zonder iets.....
Overleef je ook wel weer ;)

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

hjs schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:10:
[...]
Overleef je ook wel weer ;)
Ik had 2 maanden met een videokaart welke artifacts vertoont niet overleefd! Dan liever even een weekje zonder :P

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als je echt een "bevestiging" wilt kan je gewoon even OCCT draaien met error check. Maar aan die screenshot te zien weet je van tevoren al wat de uitkomst daarvan gaat zijn. :)

Een fatsoenlijke winkel zorgt dat je binnen een paar dagen een nieuwe hebt. Tsja, het is zo. Maar je kan niet verwachten dat ze bij iedereen met een kapot product langskomen (door heel Nederland, en dit gebeurt echt vaker hoor)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Chief_GG
Ik zit nu al 45 min met die ati tool maar niks tot nu toe.... kan ik die artifacts nog ergens anders door komen???
bwerg schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:21:
Als je echt een "bevestiging" wilt kan je gewoon even OCCT draaien met error check. Maar aan die screenshot te zien weet je van tevoren al wat de uitkomst daarvan gaat zijn. :)

Een fatsoenlijke winkel zorgt dat je binnen een paar dagen een nieuwe hebt. Tsja, het is zo. Maar je kan niet verwachten dat ze bij iedereen met een kapot product langskomen (door heel Nederland, en dit gebeurt echt vaker hoor)
ik kan dat niet doen.... ik heb een ATI hd4870.... die OCCT is alleen voor gforce -.-

[ Voor 72% gewijzigd door Chief_GG op 28-10-2009 20:34 ]

• Chief_GG
vandaag weer iets raars ondekt, ik had gister ff een 2e beeldscherm aangesloten om ff wat stats te bekijken, de temp. blijft rond de 50 en word niet hoger dan 60.... de activity komt ook niet boven de 50 uit....

wat heel raar is is dat falllout 3 het zonder enige problemen deed op ultra high met 2e beeldscherm en zodra ik het beeldscherm eruit haalde liep hij binnen 5 minuten vast....

weet iemand wat het dan kan zijn? want alles word niet te warm ofzo... en het doet het prima met 2e beeldsherm en helemaal niet met maar 1.... :S

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-05 09:29

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Heb je misschien een aarde probleem, als in je systeem of je monitor niet geaard? Het kan zijn dat je ene monitor niet geaard is en dat er lekspanning vloeit loopt naar je systeem. Klinkt misschien raar maar je wil niet meemaken hoeveel problemen ik heb gehad met een niet geaard systeem.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• Anno
  • Laatst online: 08-05 16:19

Anno

Griefmaker#2862

Chief_GG schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:40:
weet iemand wat het dan kan zijn? want alles word niet te warm ofzo... en het doet het prima met 2e beeldsherm en helemaal niet met maar 1.... :S
Krijg je de problemen ook. Als je de monitor op andere port van je videokaart aansluit. Of de tweede monitor ipv de eerste alleen aansluit.

Verwijderd

je kan voortaan dus beter een ATI kaart aanschaffen blijkt maar weer uit empirische vondsten van jou ik snap ook niet waarom je nvidia kaart koopt voor hogere prijs en lagere performance dan een ATI kaart?

• Chief_GG
eeeuuuhhh ik heb een ATI HD4870 :D topkaart behalve deze troep die ie geeft.....

• Chief_GG
KingTenteehje schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:46:
Heb je misschien een aarde probleem, als in je systeem of je monitor niet geaard? Het kan zijn dat je ene monitor niet geaard is en dat er lekspanning vloeit loopt naar je systeem. Klinkt misschien raar maar je wil niet meemaken hoeveel problemen ik heb gehad met een niet geaard systeem.
zover ik weet niet, hoe kan ik dit testen?
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 17:01:
je kan voortaan dus beter een ATI kaart aanschaffen blijkt maar weer uit empirische vondsten van jou ik snap ook niet waarom je nvidia kaart koopt voor hogere prijs en lagere performance dan een ATI kaart?
is op beide poorten.... gebeurt dus alleen tot nu toe als ik 1 beeldscherm heb aangesloten...

edit: Ik heb nu ook met het programme : video memory stess test V1.7 .116 gestressed maar daar komen 0 errors uit....

ik vind het nogal raar maar weet iemand waarmee alternate of andere winkels dit testen?

[ Voor 10% gewijzigd door Chief_GG op 29-10-2009 21:06 ]

Pagina: 1