microsdhc geheugenkaart wordt niet goed herkend

Pagina: 1
Acties:

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-02 21:56
Ik heb een microsdkaartje van 8GB waar ik wat spullen af wil halen.
Merk is Kingston.
Nu kan ik dit in de verkenner niet openen. Ik heb verschillende manieren geprobeerd (usb microsdhc geheugenkaartlezer, interne kaartlezer (SDHC) met microsd->sd adapter).

Het vreemde is dat opslagbeheer het kaartje wel herkent, alleen geen bestandssysteem.
Zijn er misschien programma's waarmee ik de data van het kaartje af kan redden?
Het bestandssysteem is fat32.

vrede in rust

• Anno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-02 12:25

Anno

Griefmaker#2862

Kaartje in een mobiele telefoon die microsd ondersteund. En dan via een kabel of bluetooth naar je pc.

• Nas T
AnnoHoekstra schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:55:
Kaartje in een mobiele telefoon die microsd ondersteund. En dan via een kabel of bluetooth naar je pc.
Heb ik nergens. Misschien een met microsd, maar dan nog geen microsdhc wss...

vrede in rust

• Anno

Anno

Griefmaker#2862

Nas T schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:00:
[...]

Heb ik nergens. Misschien een met microsd, maar dan nog geen microsdhc wss...
Excuus ik bedoelde ook microsdhc. Mijn mobiel (G1) ondersteund het wel. Helaas woon ik niet echt in de buurt van jou. Misschien is er iemand in je omgeving of een andere tweaker die je kan helpen. Heb je het trouwens ook nog op een andere computer geprobeerd.

Ik heb namelijk hetzelfde probleem met een SD kaart. Deze werkt wel in mijn computer maar niet in de laptop van mijn vriendin. Zij krijgt dan de vraag of zij hem wil formatteren :?

[ Voor 1% gewijzigd door Anno op 28-10-2009 10:08 . Reden: typo ]

• Nas T
AnnoHoekstra schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:08:
[...]

Excuus ik bedoelde ook microsdhc. Mijn mobiel (G1) ondersteund het wel. Helaas woon ik niet echt in de buurt van jou. Misschien is er iemand in je omgeving of een andere tweaker die je kan helpen. Heb je het trouwens ook nog op een andere computer geprobeerd.

Ik heb namelijk hetzelfde probleem met een SD kaart. Deze werkt wel in mijn computer maar niet in de laptop van mijn vriendin. Zij krijgt dan de vraag of zij hem wil formatteren :?
Dat heb/had ik ook.
Even nog meer feitjes:
Ik heb een noname microsdhc lezertje (USB) waarbij hetzelfde wordt gereageerd als ik hem erin steek zonder kaartje.
Ik gebruik een Scythe YD 8V08 cardreader, waarbij ik het kaartje met een micro-SD naar SD adapter in de kaartlezer plug. Ik kan met schijfbeheer wel zien dat er een schijf is (7,8 of zo GB groot), maar ik kan hem niet benaderen. Bestandssysteem wordt ook niet weergegeven.

Zijn er misschien datarecoveryprogramma's die dit probleem kunnen oplossen? Ik heb in het verleden zo ooit gewiste bestanden teruggevist...

vrede in rust

• Anno

Anno

Griefmaker#2862

Nas T schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:27:
Zijn er misschien datarecoveryprogramma's die dit probleem kunnen oplossen? Ik heb in het verleden zo ooit gewiste bestanden teruggevist...
In het OM FAQ staan wel een aantal programma's. Zelf gebruik ik Recuva.

• Nas T
Ik heb wat data terug kunnen halen. Alleen er moet nog meer data zijn. Ik krijg nu helemaal geen verbinding meer met de geheugenkaart....
Er staat uren aan werk op, het zou verschrikkelijk vervelend zijn als ik dat dus kwijt zou zijn...

Hoe kan het dat de geheugenkaart geen leven meer vertoont?

vrede in rust

• Nas T
Iemand??

vrede in rust

• Nas T
Ik heb met drie verschillende kaartlezers (waarbij de originele van Sandisk) getracht de geheugenkaart te bereiken, zonder succes...
Dit is eerder het geval geweest maar was het probleem later weg (ik heb geen idee hoe...).
Het lijkt er op dat het kaartje totaal niet wordt gezien, alsof het dood is...
Zou het helpen om hem in de diepvriezer te leggen of zijn er misschien ook nog andere methodes?

Nas T, volgens mij loop jij hier lang genoeg rond om te weten wat de regels zijn hier op het forum, tevens hoe de edit knop werkt. In het vervolg graag je laatste post editten en niet een topic binnen twee uur tweemaal omhoog kicken.

[ Voor 23% gewijzigd door _Dune_ op 29-10-2009 13:50 ]

vrede in rust

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:18
zoveel mogelijk cardreaders gebruiken ;) Nog meer dus... Ik heb een Cardreader van Icidu, die leest mijn SD-kaartjes af en toe, eentje van Medion, daarbij krijg ik de formatteermelding, eentje ingebouwd in de laptop, die doet het ook vaak niet en een multi-xx-in-1-reader in mijn pc die alle kaartjes wel pakt....

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb zoiets eens gehad met mijn digitale camera. Stonden 2 vakanties op, maar als ik dat ding via USB aan mijn PC hing wilde Windows de boel ineens formatteren :X Met een cardreader het zelfde resultaat.

Uiteindelijk voor EUR 2,50 bij Paradigit dit dingetje gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://paradigit.nl/images/article/l10008307.jpg

Aan de ene kant een USB stick, en aan de andere kant mijn fotocamera aan de USB. Een druk op de knop en aan de doelkant werd een map aangemaakt met alle contents van de XD kaart in mijn digicam. geen enkel probleem met niet lezen :)

Ik vermoed dat dat ding redelijk lowlevel of op bitniveau kijkt en vervolgens kopieert, maar voor die 2,50 euro is het het proberen meer dan waard. Bovendien krijg je er de batterij gratis bij ;) Ook handig als je op vakantie bent en je moet je zooi even tijdelijk van je cam af hebben :)

Directe link: http://paradigit.nl/info.php?group=18&art=10008307

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Nas T
Goed...
Maar bij mij wordt er dus compleet niks herkend, niks gezien, het lijkt alsof er niks in de kaartlezer zit.
Hoe kan het zijn dat dat het ene moment gewoon werkt en het andere moment helemaal niks meer doet?
Ik ben er normaal mee omgesprongen.
Maar misschien heb ik nog een ander idee. Ik zoek specifiek naar 2 documenten die ik gister heb gemaakt. 1 daarvan op mijn laptop (windows 7 beta) en een op een vaste computer (Vista). Zou het kunnen dat deze nog ergens onder het mom van tijdelijke bestanden ergens zwerven? Zo ja, waar?

vrede in rust

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-02 20:16

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Hmm wel erg vreemd. Heb het probleem nog nooit gehad, maar misschien dat het helpt, gebruik voor mijn MicroSD HC kaartjes een adapter (MicroSD > SD adapter) en gebruik een cheapass Vitex Cardreader om het spul af te lezen.

Misschien niet heel erg nuttig voor je, maar goed.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Pagina: 1