Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Topicstarter
Werkt de vodafone widget nog bij de meeste mensen? (2 gratis smsjes versturen)

Bij mij deed hij het niet meer (Snow Leopard) en ik heb toen de code van de widget aangepast aan de huidige vodafone website en daarna headers van Ruby geinstalleerd (anders kon ik de GEM niet builden) en toen deed hij het weer.

Nou weet ik alleen niet of hij weer werkt omdat ik die GEM's opnieuw moest installeren of omdat ik de Widget heb aangepast. In het laatste geval moet men het even zeggen dat zet ik de 'iets veranderde' versie van de widget online en in het eerste geval (GEM) moet je het zo oplossen:
Stop install cd van Snow Leopard erin, installeer 'optional tools' en dan Xcode (en laat alles aangevinkt tijdens de installatie). Na de installatie voer 'sudo gem install mechanize' opnieuw uit.
Nogmaals: het kan zijn dat het bij iedereen gewoon nog werkt (ook op Snow Leopard) en dan heb ik niks gezegd.

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:06
Ik zit nu ook even te prutsen met dit veelbelovende widget, maar ik krijg de gem niet goed geinstalleerd denk ik. Ik krijg namelijk de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/1807909/Vodafone.png

En dit onder Snow Leopard, is hier iemand die mij een beetje op weg kan helpen?

Mijn dank zal groot zijn ;)

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop

bop

VisualWeb

Topicstarter
Follie schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 19:42:
Ik zit nu ook even te prutsen met dit veelbelovende widget, maar ik krijg de gem niet goed geinstalleerd denk ik. Ik krijg namelijk de volgende melding:

[afbeelding]

En dit onder Snow Leopard, is hier iemand die mij een beetje op weg kan helpen?

Mijn dank zal groot zijn ;)
1 post voor je (mijn post) wordt dit uitgelegd ;)
Stop install cd van Snow Leopard erin, installeer 'optional tools' en dan Xcode (en laat alles aangevinkt tijdens de installatie). Na de installatie voer 'sudo gem install mechanize' opnieuw uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Oeps, ja beetje dom van je me. Maargoed xcode geinstalleerd en nu kan ik ook zonder problemen het terminal commando uitvoeren.

Helaas heb ik echter nog niet helemaal werkend wat hij pakt mijn ".numbers" bestand je niet wat ik in mijn home folder heb geplaatst (widget dropdown menu zegt dat je een ".numbers" bestand in je home moet plaatsen). Ik heb het vermoeden dat ik hem toch fout heb opgeslagen oid, dus onderstaand een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/1807909/Nummers.png

Dacht zelf dat ik het bestand misschien op moet slaan met als naam alleen ".numbers" dan zegt ie namelijk dat het een systeem bestand wordt. Maar dan plakt textedit er toch weer "rtf" achteraan. In totaal ".number.rtf" dus.

Weet iemand hier meer van ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als plain text opslaan in textedit, dan heb je die extra rtf niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Ah dat was de truuk, het werkt nu! Bedankt

Edit: Helaas werkt het nog niet, ik krijg namelijk een "Error. Code: 1" melding, en mijn smsje is niet te lang ofzo.

Verder vind ik het nog vervelend dat ik elke keer mijn vodafone account gevens moet invullen.

Wie weet meer ;) ?

[ Voor 74% gewijzigd door Follie op 25-10-2009 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:17

Roytoch

Nietes

bop schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 18:03:
Bij mij deed hij het niet meer (Snow Leopard) en ik heb toen de code van de widget aangepast aan de huidige vodafone website en daarna headers van Ruby geinstalleerd (anders kon ik de GEM niet builden) en toen deed hij het weer.
Follie schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:48:
Edit: Helaas werkt het nog niet, ik krijg namelijk een "Error. Code: 1" melding, en mijn smsje is niet te lang ofzo.
Verder vind ik het nog vervelend dat ik elke keer mijn vodafone account gevens moet invullen.
Wie weet meer ;) ?
Ik denk dat deze 2 met elkaar in verband staan ;) Oftewel bop: zou je de veranderde code willen delen? Of de widget? Bedankt!
heb ook ge-dmt - oh nee toch niet, dm staat uit. jammer

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:20
Om het een beetje overzichtelijk te houden, zijn deze posts afgesplitst van Onmisbare widgets voor Dashboard :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop

bop

VisualWeb

Topicstarter
Maar natuurlijk wil ik dat. Hij werkt dus nog steeds wel alleen als je de headers van Ruby installeerd en daarna GEM.

Bij deze de link naar Vofadone_SL (Snow Leopard). Test hem wel even en laat het weten, ik kan hem nu even niet testen (gebruik tegenwoordig zelf Mollie Widget, kost wel wat per sms maar wel makkelijk :))!

En voor de volledigheid: ik heb deze widget dus niet ontwikkeld (helaas geen kudo's voor mij ;x) maar alleen even aangepast aan de huidige website!

mocht het niet werken dan kan ik er vanavond wel ff naar kijken, weet waar ik moet zoeken

[ Voor 9% gewijzigd door bop op 28-10-2009 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Bedankt voor de aangepaste widget bob!

Helaas werkt het nu nog steeds niet, krijg nu "Error. Code: 2", bij het verzenden van een kort smsje.

Ondervindt jij dezelfde problemen roy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:17

Roytoch

Nietes

He, ik zal hem morgen even bekijken! Had ff een paar dagen de mac in de kast liggen, maar wil het wel even proberen nog!

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Ondertussen werkt ie gelukkig wel, weet niet echt wat ik fout gedaan had, maar zal wel wat kleins zijn geweest.

Maar om nog even wat te vragen, weet iemand hoe ik mijn vodafone login gegevens kan opslaan op de achterkant van de widget? Nu moet ik na een reboot deze telekens opnieuw invoeren.

Rob werkt het bij jou al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Leuk, de aandacht voor deze widget :)

Ik ben zelf ook even gaan knutselen en heb de widget iets aangepast. In plaats van het bestandje met nummers dat je zelf moest aanmaken, gebruikt deze versie OS X's adresboek om nummers te vinden.

Hij vindt alle nummers van mensen met een 06-nummer, of een variant daarvan (+31 6 etc). Je kunt gewoon een naam beginnen in te vullen, hij autocomplete automagisch.

De widget is hier te vinden: http://frim.frim.nl/Vodafone.zip

Ook deze versie heeft nog steeds Ruby met mechanize nodig (dus Xcode installeren, dan 'sudo gem install mechanize' in de terminal). Als ik nog een keer zin heb vervang ik dat misschien met iets anders, zodat hij makkelijker te gebruiken is.

Edit: ik heb trouwens de broncode van deze widget online gezet op http://github.com/pieter/Vodafone-SMS-widget . `make run` in de uitgepakte directory zou hem moeten bouwen en installeren.

[ Voor 11% gewijzigd door frim op 27-11-2009 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop

bop

VisualWeb

Topicstarter
frim schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 00:00:
Leuk, de aandacht voor deze widget :)

Ik ben zelf ook even gaan knutselen en heb de widget iets aangepast. In plaats van het bestandje met nummers dat je zelf moest aanmaken, gebruikt deze versie OS X's adresboek om nummers te vinden.

Hij vindt alle nummers van mensen met een 06-nummer, of een variant daarvan (+31 6 etc). Je kunt gewoon een naam beginnen in te vullen, hij autocomplete automagisch.
Ahh geweldig :) Thanks!

Nu kan ik mooi eerst 2 smsjes via Vodafone versturen en daarna pas naar de betaalde dienst van Mollie (die heeft ook een widget die adres boek gebruikt), dat adres boek is echt heel handig.

Pagina: 1