problemen met wisselen Hdd tussen 2 computers en windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb onlangs windows 7 en die heb ik dus proberen te installeren op een van mijn computer systemen, dat ging maar na een tijdje deed hij niks meer en was ik zo ongeduldig hem opnieuw op te starten met als gevolg dat hij helemaal niet me opstarte, toen heb ik de hdd in een andere computer gedaan en vanaf daar windows erop te zetten dat lukte vervolgens en start gewoon op en werkt prima, maar toen ik hem weer in mijn nieuwere systeem wilde zetten kreeg ik opstart problemen hij flitste snel een bluescreen en start vervolgens opnieuw op, dit blijft hij dus herhalen.
voordat ik windows 7 erop zette werkte dezelfde hdd op het nieuwe systeem goed en onder vista.

nu ben ik dus al een hele tijd bezig het aan de praat te krijgen nou ligt de oplossing nogal voor de hand denk ik want ik heb alleen een .iso bestand en die zou ik op een dvd moeten branden als bootable media maar ik heb sites afgezocht en gegoogled maar kon er zelf niet wijzer uit worden.

heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is?

mijn systeem waar ik het op probeer te zetten:
mobo: msi 790fx-gd70
cpu: amd phenom II x4 955 3,2Ghz
4gig ddr3 geheugen

PS:als dit nie helemaal te volgen is vraag aub om nader uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Gewoon HDD formateren, ISO branden (dat kan met de meeste brandprogramma's. Installeer er een zoals Nero of Alcohol en dubbelklik op de ISO. De rest wijst zich vanzelf.), tijdens het opstarten op F10 of iets dergelijks drukken zodat je kunt kiezen vanaf waar je wilt booten, Windows opnieuw installeren, niet de computer uitzetten tijdens de installatie. :P

Je hoeft het geloof ik niet bootable te maken ofzo. Dat heb ik met Vista in ieder geval ook niet hoeven doen.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het zal je inderdaad niet gaan lukken Windows te installeren op het eene systeem om vervolgens de hardeschijf over te hangen in een ander systeem, dit werkt alleen als beide systemen identiek aan elkaar zijn. Je dient gewoon een fresh installatie uit te voeren.

Wat jij bedoelt met een ISO maken vat ik even niet. Als je bedoelt dat jij een ISO hebt van een Windows DVD/CD dan dien je deze gewoon op CD/ dan wel DVD te branden. Een dergelijke CD/DVD zou automatisch bootable moeten zijn, ander is het ISO image niet juist gemaakt.

Maar dit heeft weinig met de Hardeschijf of I/O controllers te maken, maar meer met Windows daarom een kleine verhuizing.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost had em gewoon op een schijfje moeten branden op de juiste manier en toen bootte hij wel goed