"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
</offtopic>
Op mijn werk maak ik gebruik van een ubuntu workstation en dat bevalt prima. De meest gebruikte applicatie? xterm. Wil je een wat lichtere desktop kijk dan eens naar xubuntu.
En als je een echt goede keus wilt maken qua linux desktop, dan raad ik je toch aan om er een paar te proberen. Oordelen of vooroordelen van anderen gaan je namelijk niet helpen bij je keuze.
[ Voor 19% gewijzigd door jant op 28-10-2009 00:56 ]
Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8
Je hebt er helemaal niks van begrepen, ik wou alleen wat advies. Ik bepaal niks voor anderen niet zo dramatisch zijn, en waarom is goed ingericht tussen aanhalingstekens? Een gefaalde poging @ sarcasm?Eehm en dus bepaal jij dat ik zou moeten genieten van 'een goed ingerichte desktop'? Alsof dat de reden is om een linux desktop te draaien... Voor de helderheid, ik mail met mutt, irc met irssi, sql met psql en ssh met ssh.
Ik bepaal btw zelf wat mijn criteria zijn om een linux desktop te draaien dankjewel, als dat vanwege de desktop zou zijn dan hoef ik daar geen commentaar op .
Vandaar dat lijstje...En als je een echt goede keus wilt maken qua linux desktop, dan raad ik je toch aan om er een paar te proberen. Oordelen of vooroordelen van anderen gaan je namelijk niet helpen bij je keuze.
"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Als je voor strakke grafische effecten wilt gaat moet je natuurlijk Compiz Fusion overheen gooienTouchdomex schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 08:16:
Jou lijstje komt perfect overeen met het goed afstellen van Gnome. Een goed afgestelde en in de juiste thema's/kleurschema's ingestelde ubuntu doet alles en ziet er imho prima uit. Mijn vader dacht zelfs dat het Win7 was
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Panel kun je zelf instellen, hoogte, breedte, eventueel met automatisch verbergen of vensters mogen bedekken.- minimalistische dock
Virtuele bureaubladen neem ik aan? Hiervoor is een widget, kun je sneltoetsen instellen (standaard zitten 1 t/m 4 onder ctrl+1 t/m 4, je kunt zelf sneltoetsen hangen aan, naar links, naar boven, naar rechts, naar onder) en je kunt "magische schermranden" aan zetten, als je dan met de muis tegen de zijkant van het scherm duwt (hard/snel genoeg) zal hij ook van bureaublad wisselen- intuitief en uitgebreid systeem voor switchen tussen desktops als ik met bv meerdere projecten bezig ben
Een van de mogelijkheden als achtergrond is slideshow, dus aanwezig, gewoon een mapje aangeven waarin de foto's/plaatjes staan, tijd instellen dat elke foto blijft staan, en gaan met die banaan- wallpapers die automatisch afwisselen
Je kunt vanalles en nog wat themen, color scheme's instellen, etc, etc, keuze genoeg dus.- niet teveel contrast tussen onderdelen
Bergen vol widgets zijn er, en je kunt ze zelf maken in tich talen, C++, python, javascript, you name it.- coole widgets
[ Voor 6% gewijzigd door RobertMe op 28-10-2009 08:30 ]
Verwijderd
GNOME en KDE zijn de twee grootste en belangrijkste DE’s, dat wil niet zeggen dat ze de beste zijn, maar laten ik even van deze twee uitgaan.jayvol09 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 00:32:
Hoi, ik wil wat meer gebruik maken van ubuntu en binnenkort zal ik op een ander systeem debian of freebsd zetten. Natuurlijk geniet men het meest van een goed ingerichte GUI, maar ik weet eigenlijk niet wat ik kan verwachten qua desktop gebruik.
Over GNOME hoor ik veel maar volgens google zijn er een boel andere, en om deze allemaal een voor een te testen lijkt me niet efficiënt. Daarom vraag ik aan jullie of er een suggestie is die mij blij kan maken^^ Het liefst mag t makkelijk te customizen zijn
Die zijn er voor beide DE’s, maar het is geen standaardfunctionaliteit.- minimalistische dock
Beide DE’s kunnen prima omgaan met switchen tussen virtuele desktops. Daar zijn sneltoetsen voor, of je kunt desktop switcher in je taakbalk plaatsen.- intuitief en uitgebreid systeem voor switchen tussen desktops als ik met bv meerdere projecten bezig ben
Geen standaard functionaliteit in KDE of GNOME, maar voor beiden zijn er vermoed ik wel applicaties te vinden die dat kunnen.- wallpapers die automatisch afwisselen
Dat is vaag, bedoel je goed geïntegreerd? Dan zou je bij KDE en GNOME goed moeten zitten.- niet teveel contrast tussen onderdelen
Op dit punt is KDE de grote winnaar, dat heeft Plasma (widgets zijn plasmoids) en GNOME heeft iets dergelijks niet. Er zijn wel widget-oplossingen voor GNOME van derde partijen, maar ik denk dat vriend en vijand het er wel over eens zijn dat KDE op dit punt het voordeel heeft met Plasma, dat geïntegreerd is in KDE zelf.- coole widgets
zit zeker wel in kde4: doe Desktop Settings en zet Wallpaper Type op SlideshowVerwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 08:31:
[...]
Geen standaard functionaliteit in KDE of GNOME, maar voor beiden zijn er vermoed ik wel applicaties te vinden die dat kunnen.
[ Voor 22% gewijzigd door pyther op 28-10-2009 08:34 ]
Ik zou Gnome kiezen omdat het simpeler is. Maar wat let je om gewoon Gnome en KDE te proberen?
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Gnome met Compiz Fusion en als dock GnomeDo!null schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 08:37:
Wat jij wil, kan prima met Gnome of KDE, waarschijnlijk ook wel met het lichte Xfce.
Ik zou Gnome kiezen omdat het simpeler is. Maar wat let je om gewoon Gnome en KDE te proberen?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
Daarbij zijn er wel veel DEs, maar de meest mainstream zijn toch gnome/kde/Xfce. Kijk gewoon eens op de homepages voor die drie DEs en lees de features eens door en bekijk de screenshots. Waarschijnlijk zal jij het ook prima kunnen vinden met een van die drie. Mijn persoonlijke voorkeur voor dat rijtje is 1 kde (prettig georganiseerd, goede integratie van alle kdeprogramma's), 2 xfce (leuk, klein, en goed georganiseerd), 3 gnome (vind ik zelf rommelig). Op dit moment heb ik ze alle drie geinstalleerd op mijn arch linux virtualbox.
edit: Met Kamose dus
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Wat ik me wel afvraag is hoe het tegenwoordig gesteld is met de gtk+ integratie in KDE. Ik heb ondertussen al heel wat jaartjes geen KDE meer gebruikt (altijd GNOME/XFCE/openbox) . Ik heb zelfs KDE4 nog nooit echt geprobeerd.
Vroeger was de integratie van gtk+ in KDE echt om te huilen. Kleurenschema's die niet overeen komen, andere fonts in menu's, etc, etc. Is dit al beter geworden?
Niet-kde applicaties kunnen wel wat verschillen, maar ik ben nog niets storends tegengekomen (is persoonlijk natuurlijk).GuitarWeed schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:40:
Vroeger was de integratie van gtk+ in KDE echt om te huilen. Kleurenschema's die niet overeen komen, andere fonts in menu's, etc, etc. Is dit al beter geworden?
This too shall pass
Wat betreft welke DE er geschikt is, tja... Er zijn hele flame-wars ontstaan over de discussie of Gnome of KDE beter is. Er is eigenlijk maar 1 conclussie mogelijk, en dat is dat het niet valt te zeggen. KDE is groot, soms log en kan instabiel zijn, maar is wel volledig aanpasbaar, heeft een hoge mate van eye-candy standaard (compiz is bijv. met KDE4 niet meer nodig voor desktop effecten) en ziet er gewoon gelikt en af uit. Gnome is stabieler, kleiner en vaak sneller, maar ook simpeler (in mijn ogen) qua looks. Ook Gnome kan je eigenlijk helemaal naar wens aanpassen (een vriend van mij heeft z'n Gnome helemaal omgebouwd tot OS-X-kloon).
Ik ben persoonlijk een KDE-aanhanger, maar dat komt ook omdat ik wel hou van wat eye-candy, maar ik heb op m'n laptop jaren Ubuntu gedraait met Gnome.
Welke DE je kiest is net zo persoonlijk als welke distro je pakt. Probeer ze uit, speel er een beetje mee en op een gegeven moment ga je toch een voorkeur ontwikkelen voor een bepaalde DE.
Ik weet alleen niet hoe het tegenwoordig zit met KDE en Ubuntu. In de tijd van versie 6 (toen ik met Ubuntu begon) werkte KDE onder Ubuntu echt maar matig (als in, de Gentoo installatie die er ervoor opstond, werkte KDE aanzienlijk beter) en kon je aan alles merken dat Ubuntu echt inzette op Gnome.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
KDE in Kubuntu is primadeepbass909 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 11:53:
Ik weet alleen niet hoe het tegenwoordig zit met KDE en Ubuntu. In de tijd van versie 6 (toen ik met Ubuntu begon) werkte KDE onder Ubuntu echt maar matig (als in, de Gentoo installatie die er ervoor opstond, werkte KDE aanzienlijk beter) en kon je aan alles merken dat Ubuntu echt inzette op Gnome.
This too shall pass
Verder is het gewoon een kwestie van smaak, dus er is idd geen ultiem antwoord.
Dit kunnen ze allemaal wel, ofwel out-of-the-box ofwel met wat extra software. Probeer er een paar, ik zou zeggen KDE, Gnome, XFCE, LXDE en Awesome (om eens iets heel anders te proberen). Dat kost je een middagje, maar geeft je meer informatie dan je hier kan krijgen.jayvol09 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 00:32:
Een paar dingen die ik zoek:
- minimalistische dock
- intuitief en uitgebreid systeem voor switchen tussen desktops als ik met bv meerdere projecten bezig ben
- wallpapers die automatisch afwisselen
- niet teveel contrast tussen onderdelen
- coole widgets
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Eyecandy zijn simpel gezegt visuele effecten die een minimale of totaal geen bijdrage hebben aan de functionaliteit. Een goed voorbeeld van effecten die geen bijdrage leveren aan functionaliteit zijn de wobbly windows of desktopcube. Minimale bijdrage zou je bijv. toe kunnen schrijven aan de desktopwall (alle desktops op een rij, iets wat ik overigens erg veel gebruik om te switchen).!null schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 14:22:
@deepbass, wat bedoel je met eyecandy en wanneer valt het onder compiz? Zo heeft Ubuntu met Gnome tegenwoordig effectjes aan staan wanneer X overweg kan met de videokaart, en kun je meer effecten aanzetten in het menu (geen/wat/veel effecten zijn de keuzes) zonder van het woord compiz gehoord te hebben. Onderhuids is het natuurlijk al wat compiz. En je kan nog meer compiz zooi installeren en aanzetten natuurlijk. Dus wat verschilt er op dit punt tussen Gnome en KDE?
Verder is het gewoon een kwestie van smaak, dus er is idd geen ultiem antwoord.
Gnome draait onderhuids volledig op Compiz-fusion, welke ook grotendeels op GTK+ is gebasseerd. In KDE werkt Compiz-fusion matig en neemt het in feite je volledige window management over met nieuwe window borders en dergelijke. Binnen het KDE-team hebben ze daarom met KDE4 de functionaliteit van kwin (de eigenlijke windowmanager van KDE) uitgebreid met een beperkte ondersteuning van desktop effecten, maar die wel beter binnen KDE werken dan Compiz-fusion doet (wat onder andere komt omdat KDE afwijkt in de manier waarop desktops gemanaged worden t.o.v. de standaard X-manier).
Dat je bij Ubuntu niet ziet dat het Compiz-fusion is, komt door de verregaande intergratie binnen Ubuntu, waarbij het standaard wordt geïnstalleerd bij Gnome. Installeer je Gnome in een andere distro, zonder Compiz-fusion, dan zijn deze visuele effecten ook niet actief.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Dus als ik meerder DE's install kan ik op het USplash screen bv. een dropdown lijstje zien met welke ik wil gebruiken nadat ik mn password heb ingevuld?
Fixedjayvol09 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 17:28:
Bedankt voor het advies tot dusver
Dus als ik meerder DE's install kan ik op het USplash screen een dropdown lijstje zien met welke ik wil gebruiken nadat voordat ik mn password heb ingevuld?
Ja want hij heeft dan je geselecteerde sessie met je WM/DE geladenjayvol09 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 18:02:
En dan zie je het verschil nadat je bent ingelogd?
Verwijderd
Heb op t moment GNOME, compiz fusion net geïnstalleerd, maar er zijn zoveel thema's om uit te kiezen
Hoe krijg ik die Cube die ze soms op youtube laten zien
Wat ik eerder bedoelde met USplash was dus wat anders, maar dat was wel denk wel duidelijk, usplash was dus alleen dat loading schermpje bij t booten, k wil de login scherm aanpassen^^.
Nog een vraagje:
1. Waar kan ik op gnome-look website login schermen vinden (themas)? gezien die niet behoort tot een compiz of metacity specifieke thema?
2. Is KDE gewoon een package die ik met apt-get kan installeren? dan opnieuw opstarten en ik zou onder KDE moeten kunnen inloggen?
Zou je een DM kunnen sturen met hoe je dat gelukt is?jayvol09 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:03:
Tis wel even nieuw als je altijd windows gehad hebt^^ Heb net eindelijk mn brightness probleem onder ubuntu op mn laptop opgelost, dus kan t eindelijk goed zien
Zonder de site bekeken te hebben, onder het kopje GDM? Als ik me niet vergis is dat het programma van GNOME wat de sessie start en dus ook het login scherm laat zienjayvol09 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:03:
1. Waar kan ik op gnome-look website login schermen vinden (themas)? gezien die niet behoort tot een compiz of metacity specifieke thema?
Één package zal het wel niet zijn, als je begint met kdebase-workspace of iets dergelijks zul je wel al een heel eind zijn (heb je in ieder geval al de desktop, window manager, etc, etc, maar waarschijnlijk niet de KDE programma's) herstarten is gok ik niet nodig, gewoon afmelden en dan moet je hem kunnen selecteren.jayvol09 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:03:
2. Is KDE gewoon een package die ik met apt-get kan installeren? dan opnieuw opstarten en ik zou onder KDE moeten kunnen inloggen?
Ja was niet echt iets technisch ofzo hoorIcyzer schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:38:
[...]
Zou je een DM kunnen sturen met hoe je dat gelukt is?
Via google gezien dat t aan de batterij instellingen zou liggen, ook als je op AC zit dat t deze instellingen gebruikt, dus alles op max gezet en opnieuw opgestart. Nog steeds geen verschil dus na nog een google stond dat met sneltoetsen de brightness kon reguleren. Op mijn laptop is t Fn + (right arrow key) om de helderheid te verhogen. Maar ik moet t wel na elke reboot opnieuw aanslaan, niet echt een biggy maar wel raar.
Kheb ubuntu 8.04 met alle updates.
Als ik mij niet vergis is het wel degelijk 1 metapackage onder ubuntu. Ik kan het nu alleen niet controleren vawege fedoraRobertMe schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:54:
Één package zal het wel niet zijn, als je begint met kdebase-workspace of iets dergelijks zul je wel al een heel eind zijn (heb je in ieder geval al de desktop, window manager, etc, etc, maar waarschijnlijk niet de KDE programma's) herstarten is gok ik niet nodig, gewoon afmelden en dan moet je hem kunnen selecteren.
kubuntu-desktopCaelorum schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 22:55:
[...]
Als ik mij niet vergis is het wel degelijk 1 metapackage onder ubuntu. Ik kan het nu alleen niet controleren vawege fedora
Verwijderd
De cube kun je aanzetten in de compiz settings manager. Deze kun je installeren metjayvol09 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:03:
Tis wel even nieuw als je altijd windows gehad hebt^^ Heb net eindelijk mn brightness probleem onder ubuntu op mn laptop opgelost, dus kan t eindelijk goed zien![]()
Heb op t moment GNOME, compiz fusion net geïnstalleerd, maar er zijn zoveel thema's om uit te kiezen
Hoe krijg ik die Cube die ze soms op youtube laten zien, dat is toch tzelfde als de viruele desktops die ik nu in metacity heb? Wel handig een browser gewoon kunnen slepen uit je beeld naar de volgende desktop, hopelijk werkt die cube ook zo.
Wat ik eerder bedoelde met USplash was dus wat anders, maar dat was wel denk wel duidelijk, usplash was dus alleen dat loading schermpje bij t booten, k wil de login scherm aanpassen^^.
Nog een vraagje:
sudo aptitude intsall compizconfig-settings-manager
Hierna krijg je er onder System -> Preferences een Compiz item bij. Hiermee kan je compiz tot in elk detail instellen (dus ook de kubus).
KDE kun je gewoon installeren via aptitude inderdaad.
Ik moet ook nog uitzoeken hoe je door schermpjes kan bladeren en kan 'uitzoomen op hetzelfde bureaublad', Mac achtige functies.
Verwijderd
Ja die menu had ik al via compiz fusion. T zijn echt veel settings, maar t valt me op dat het hiermee niet mogelijk is per viewport een andere wallpaper te hebben?Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:48:
[...]
De cube kun je aanzetten in de compiz settings manager. Deze kun je installeren met
sudo aptitude intsall compizconfig-settings-manager
Hierna krijg je er onder System -> Preferences een Compiz item bij. Hiermee kan je compiz tot in elk detail instellen (dus ook de kubus).
KDE kun je gewoon installeren via aptitude inderdaad.
Cube aan de praat gekregen. Ik vind de vergrootglas en screenshot tools ook handig.
[ Voor 6% gewijzigd door jayvol09 op 30-10-2009 14:53 ]
Verwijderd
Verder heet compiz-fusion tegenwoordig weer gewoon Compiz. Ja lastig die naam/project wijzigingen elke keer:
Eerst had je Compiz
Toen kreeg je daar een afgeleide van de Beryl heette
Toen gingen die weer samen in Compiz-Fusion
En nu heet het weer gewoon Compiz
Kan de compiz fusion (zo heet t bij mij) manager wel starten in KDE maar kan er eigenlijk niks mee. Verder vind ik de extra software die meekwam ook wel goed aansluiten op wat ik had in GNOME, t menu is voller maar ik heb niet echt dingen dubbelop.
Hoe zie ik welke versie van KDE ik gebruik?
[ Voor 5% gewijzigd door jayvol09 op 30-10-2009 16:54 ]
Per desktop een andere wallpaper kun je instellen, dan moet je (uit m'n hoofd) eerst rechtsboven op de "cashew" klikken, dan klapt er een menu uit met een optie "uitzoomen" dan krijg je alle activiteiten (een activiteit is een bepaalde bureaublad setup) te zien en linksboven een menutje met wat opties, als ik me niet vergis staat er daar eentje met iets van "plasma configureren" en daar kun je dan weer aangeven dat je een activiteit per virtueel bureaublad wil hebben en dan kun je weer inzoomen en dan per desktop het bureaublad instellen. Ik weet het beetje vaag verhaal, maar heb nu geen KDE bij de hand, als je er niet uit komt wil ik het wel nazoeken (of google: KDE different activity per desktop of zo)
Sneltoetsen aan desktops kun je toewijzen onder systeeminstellingen->toetsenbord->sneltoetsen onder het "kopje" (drop down list) KWin. Ook meen ik mij te herinneren dat standaard ctrl+1 t/m 4 aan desktop 1 t/m 4 zijn gebonden, maar dat weet ik niet zeker.
Thanks, die shortcuts aangemaakt voor t switchen, heb shift+pijltje ervoor. Ik kon idd per desktop een achtergrond instellen bij t menu (rechtermuis op desktop -> configure desktop)- is dat kwin specifiek? want ik overweeg ook compiz engine op KDE te installen als t kan, maar niet als ik weer 1 wallpaper kan.RobertMe schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:08:
Dat je allemaal GNOME/GTK programma's binnen KDE hebt is niet zo verrassend, aangezien je Ubuntu hebt geïnstalleerd die standaard met allemaal GNOME apps komt, als je dan voor KDE gaat moet je Kubuntu hebben.
Per desktop een andere wallpaper kun je instellen, dan moet je (uit m'n hoofd) eerst rechtsboven op de "cashew" klikken, dan klapt er een menu uit met een optie "uitzoomen" dan krijg je alle activiteiten (een activiteit is een bepaalde bureaublad setup) te zien en linksboven een menutje met wat opties, als ik me niet vergis staat er daar eentje met iets van "plasma configureren" en daar kun je dan weer aangeven dat je een activiteit per virtueel bureaublad wil hebben en dan kun je weer inzoomen en dan per desktop het bureaublad instellen. Ik weet het beetje vaag verhaal, maar heb nu geen KDE bij de hand, als je er niet uit komt wil ik het wel nazoeken (of google: KDE different activity per desktop of zo)
Sneltoetsen aan desktops kun je toewijzen onder systeeminstellingen->toetsenbord->sneltoetsen onder het "kopje" (drop down list) KWin. Ook meen ik mij te herinneren dat standaard ctrl+1 t/m 4 aan desktop 1 t/m 4 zijn gebonden, maar dat weet ik niet zeker.
Ik kan op KDE alleen nergens mn touchpad uitschakelen (hij staat niet bij keyboard&mouse).
Nu alleen nog kijken hoe ik multiple wallpapers op GNOME krijg^^
Waarom compiz bij KDE? KWin is met KDE4.0 toch uitgerust met compositing effecten. Compiz maakt het alleen maar ingewikkeld.jayvol09 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:49:
[...]
Thanks, die shortcuts aangemaakt voor t switchen, heb shift+pijltje ervoor. Ik kon idd per desktop een achtergrond instellen bij t menu (rechtermuis op desktop -> configure desktop)- is dat kwin specifiek? want ik overweeg ook compiz engine op KDE te installen als t kan, maar niet als ik weer 1 wallpaper kan.
Eens, de bekende desktop effecten van Compiz zitten ook allemaal in KWin. Hiermee doel ik op desktop cube, wobbly windows, expose, etc, etc. Ook doet KWin aan wat bekend staat als Aero Peak, dus als je in de taakbalk op een programma hovert zal hij dat venster transparant over de anderen heen leggen.mithras schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:52:
[...]
Waarom compiz bij KDE? KWin is met KDE4.0 toch uitgerust met compositing effecten. Compiz maakt het alleen maar ingewikkeld.
Toen ik probeerde KDE3 met Compiz te draaien was dat ook een grote ramp, en nu KDE4 zelf aan desktop effecten doet, lijkt me de kans groot dat Compiz nog slechter werkt in KDE, dus ik zou het gewoon lekker bij de effecten van KWin houden.
Kan ik gemakkelijk naar KDE4 over dan? Ik heb Hardy Heron.
Op zich vind ik die cube niet heel bijzonder maar die zoom en screenshot shortkeys wel, om maar wat te noemen. Voor de rest bevalt KDE 3.5 me prima, lekker helder en groot.
[ Voor 48% gewijzigd door jayvol09 op 30-10-2009 20:26 ]