Toon posts:

[exchange 2007] the exchange server is in an inconsistent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik heb mijn oude exchange server volledig verwijderd. Dit omdat deze niet goed functioneerde en om hem te kunnen vertrouwen waren er al teveel aanpassingen gedaan.

Ik heb ook alle users enz. uit de AD verwijderd van Exchange (gezocht op de term exchange en het resultaat verwijderd).

Nu wil ik op een clean 2003 64bit server exchange 2007 installeren en krijg ik de foutmelding the exchange server is in an inconsistent state. only server recovery mode is available.

Wat kan ik hieraan doen?

Net op google gezocht maar geen daadkrachtige oplossing kunnen vinden.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 01:08

Pogostokje

* twiet *

Heb je de exchange server netjes met de tools uit de AD gehaald, of heb je gewoon alles gedelete wat je bent tegengekomen? Het klinkt alsof je dat laatste hebt gedaan namelijk en dat je nu nog flaren van je exchange omgeving in de AD hebt zitten.

Overigens, de exchange server heeft geen AD. Je exchange server kan hooguit opgenomen zijn daarin.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad het laatste gedaan.

Ik weet dat de Exchange server geen eigen AD heeft maar wel zaken toevoegd/uitleest natuurlijk. En waarschijnlijk zit er nu nog iets in de AD maar nu is de vraag waar en hoe krijg ik dit eruit?

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Het probleem is opgelost.

Oplossing:

De ADSI edit gebruikt, er stond nog een folder van Exchange, deze verwijderd en het probleem is opgelost.