Ik heb een laptop met 2 NTFS partities:
Dat klinkt erg eenvoudig, maar ik heb een aantal vragen hierover:
- C:\ met daarop Windows XP SP3
- D:\ met daarop Data ("Mijn Documenten" verwijst naar deze partitie)
Dat klinkt erg eenvoudig, maar ik heb een aantal vragen hierover:
- Op C:\ heb ik plm. 10GB vrij. Is dat voldoende voor Ubuntu (inclusief Open Office, Gimp en ander veelgebruikte software)?
- Als Ubuntu op C:\ een aparte partitie maakt, hoe heet deze dan onder Windows? Blijft de huidige D:\ partitie, D:\ of wordt dit E:\?
- Ik las dat Ubuntu overweg kan met NTFS partities. Kan ik dan vanuit Ubuntu de Data (D:\) partitie benaderen?
- Hoe kan ik eventueel mijn laptop weer in eerdere staat terugbrengen als Ubuntu niets voor mij zou blijken te zijn? Met andere woorden: hoe lastig is het om Ubuntu en de bootloader te verwijderen? Ik vraag dit vooral opdat ik jaren geleden een dual boot Win98 / Debian heb gemaakt, en het bleek hel (ook door mijn beperkte Linux kennis natuurlijk), om die bootloader verwijderd te krijgen en te zorgen dat de PC "gewoon" weer Win98 startte bij het aanzetten. Uiteindelijk de schijf in een andere PC moeten hangen om hem te kunnen formatteren...
- Zijn er gevallen bekend dat een Ubuntu installatie interfereert met de (al bestaande) XP installatie op wat voor manier dan ook?