Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Waterdruppels over keyboard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik heb ongeveer 2 uur geleden water druppels over het keyboard van mijn Asus eeepc 1101HA
gekregen. Ik heb m gelijk uitgezet en gefohnt. Echter ik merkte al dat de toetsen niet werkten
of ze hele andere karakters aangaven. Wat kan ik het beste doen en hoeveel zou het mij
gaan kosten om het toetsenbord te vervangen?

MVG

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

toetsen een ander karakter geven? wat je op je scherm ziet heeft niets met je toets te maken.. dat is allemaal software, dus misschien wat meer informatie?

edit: omdat je toetsenbord vast zit aan je ulpc en je scherm ook betekend nog niet dat het onder videokaarten&beeldschermen valt natuurlijk.

Je toetsenbord is een losse unit, met plastic afgeschermd waar in principe geen water door kan dringen naar je moederbord. als de connector daar kortsluiting maakt heb je een probleem. een nieuw toetsenbord kost tussen de 20 en 70 euro.

[ Voor 59% gewijzigd door neliz op 27-10-2009 23:02 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Is het toetsenbord er af te halen/uit elkaar te halen/er af te tillen?(een schuifje los klikken) Zo ja, zijn er verschillende lagen plastic en zit daar misschien water tussen? Bij normale toetsenborden is het zo dat er verschillende lagen plastic zijn met daarop lijnen die de signalen doorgeven. Als er water tussen de lagen plastic gaat zitten gaat alleen een warme fohn alleen helpen als je de lagen even van elkaar af haalt en daartussen fohnt.
edit: dat water tussen die lagen plastic kan voor verschillende verschijnselen zorgen: letters die niet doen/ verkeerde letters/dubbele (verkeerde) letters

[ Voor 14% gewijzigd door Arie- op 27-10-2009 23:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bijvoorbeeld de D indruk komt er r't te staan. De spatie werkt helemaal niet meer en ook de backspace doet niets! Wat voor meer info zou je willen weten?

Verwijderd

Topicstarter
Als het water opgedroogd is en verdwenen is tussen die plastic lagen zal dan het probleem ook opgelost zijn? Want ik ben niet erg heel handig met het uit elkaar halen van een netbook dus is een paar dagen droge een optie?

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-11 14:47
Het zou ook nog kunnen zijn dat je de fohn te dichtbij hebt gehouden. Ik zou niet weten wat het effect van zo'n ding op een laptop toetsenbordje kan zijn.

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
Ik zou hem eens een paar dagen laten liggen. Ik heb dit vaker meegemaakt met keyboard en telefoon, beide deden het pas na een paar dagen weer helemaal goed.

specs

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Waarschijnlijk kortsluiting in je toetsenbord. dit zou je eventueel nog 1 a 2 dagen kunnen laten drogen.

Mocht dit niet helpen gewoon een nieuw toetsenbord erin zetten. Durf alleen niet te vertellen hoeveel zoiets kost zal wel te vinden zijn in de pricewatch of google.

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-11 15:41

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ja, ik heb dit ook een keer meegemaakt en gewoon laten drogen werkte toen ook. Ik heb echter niet gefohnt.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Pagina: 1