• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:01
Wellicht een beetje een raar topic maar ik ben er wel naar op zoek.

Ik vind sportfotografie leuk, met name voetbal. Vaak op de zondagmiddag ga ik naar een voetbalclub waar ik al fotografeer en fotografeer dan één of meerdere wedstrijden. Omdat ik toch beetje op ideale hoogte wil fotograferen sta ik constant gebukt om een foto te maken. Wellicht kunnen jullie begrijpen dat je na enige tijd het wel gezien heb met al dat gestaan. Ik ben ook van plan om een monopod aan te schaffen maar daar hoort ook een stoeltje bij.

Nu is mijn vraag dus waar kan je ergens een leuk stoeltje vinden van klein formaat en opvouwbaar voor een paar tientjes. Je kan inderdaad naar de viswinkel lopen maar in de meeste gevallen krijg je van die grot logge dingen met armleuningen. Onderstaand stoeltjes zijn er ook maar die vind ik niet echt comfortabel.
Afbeeldingslocatie: http://img.tweedehands.nl/f/normal/58383067_1-opvouwbaar-stoeltje-krukje-metalen-frame-met-tas.jpg

Nu heb ik eigenlijk ook geen idee op wat voor stoeltjes professionele sportfotografen zitten.
In het kort, waar kan je een degelijk comfortabel stoeltje vinden die opvouwbaar en klein dus ideaal voor sportfotografie? Ben zelf al bij leenbakker, viswinkel en ikea geweest. Tot heden alleen het volgende gevonden maar lijkt me niet comfortabel of vergis ik me daarin? http://www.fotokonijnenbe...0_zitafmeting_m_50cm.html Een ritje naar den ham voor een stoeltest word een beetje te gek.

Verwijderd

Kijk 's bij een outdoor/trekking winkel als Bever Zwerfsport. Op de site staan 3-poot klapstoeltjes van 4 tot 9 tientjes, maar in de brochure (pdf, ook op de site te vinden) bv ook:

Me˚ru’ Vouwkruk Aluminium 9,95
Me˚ru’ Vouwkruk Staal 5,95

Op 't plaatje zien ze er best bruikbaar uit. :)

Verwijderd

Kampeer zaken verkopen dit soort stoeltjes. Outdoor trekking zaken ditto echter is van 'n stuk lichter materiaal gemaakt en zijn de afmetingen minder fors (elke kilo die je moet rondsjouwen is er één teveel) dus is ook de prijs ernaar.

Ik kan me voorstellen dat je ergens met de auto heengaat dus dat je net zo lief 'n ietwat comfortabeler stoeltje meesleept voor wat minder euri's. Dus probeer zeker eerst het eea uit voordat je op iets gaat zitten wat je na 10 minuten al vervloekt.

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hengelsport? Hebben ze daar geen stoeltjes.....

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-01 22:27
(jarig!)
Neefdave schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:30:
Je kan inderdaad naar de viswinkel lopen maar in de meeste gevallen krijg je van die grot logge dingen met armleuningen.
Ik zou inderdaad beginnen bij de kleinere outdoor winkel, en daarna eventueel door naar de 'grotere' kampeerwinkels/hallen, daar hebben ze een groot aanbod van diverse stoelen/stoeltjes.

[ Voor 28% gewijzigd door Pavla op 28-10-2009 09:25 ]

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 21:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik heb bij de Decathlon (Amsterdam Arena) een inklapbaar 3 poots stoeltje gehaald, zit best lekker.

This footer is intentionally left blank

• lemnis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-12-2025
je kunt ook kijken bij paardenwinkels

http://www.equicenter.nl/...&lmd=0.019571711065307362
bijvoorbeeld deze stoeltjes

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-01 23:26

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-12-2025
Hoi , ken het probleem.
Maar mijn mening was hoe lager hoe beter.
Ofwel is het gras echt droog, gewoon op het gras zitten.
Is het nog licht nat, plasticzak, met kussen :) .
Je zit heerlijk laag, en het is nog goedkoop ook. :)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:26

Fiber

Beaches are for storming.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Topicstart: Je kan inderdaad naar de viswinkel lopen maar in de meeste gevallen krijg je van die grot logge dingen met armleuningen.

Zo'n 3 poot stoeltje wat op konijnenberg staat is comfortabeler dan het lijkt. Probeer het eens, ik zou naar een grote kampeer /sportwinkel zoeken. Misschien bij bever, die is er in Arnhem :P

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Deef_K
@Fiber, je hebt overduidelijk de topicstart niet gelezen.
@TukkerTweaker, xxl zal het niet worden, ben niet zo'n grote vent.
@Makkelijk, ik vind dat altijd zoiets gaars, iets proberen en ergens anders kopen. Kom het zelf ook veel tegen, veel informatie over een lcd vragen, steek je er een half uur tijd in. Vervolgens krijg je te horen dat die goedkoper op internet is. Fijn voor de verkoper.

Ik denk dat ik gewoon die van € 28,95 bestel bij FK en die ga proberen. Of iemand anders moet nog tips hebben

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Neefdave schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:32:
@Makkelijk, ik vind dat altijd zoiets gaars, iets proberen en ergens anders kopen. Kom het zelf ook veel tegen, veel informatie over een lcd vragen, steek je er een half uur tijd in. Vervolgens krijg je te horen dat die goedkoper op internet is. Fijn voor de verkoper.
Dat bedoelde ik helemaal niet, ik bedoelde ergens anders proberen waar je het ook kunt kopen ;)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:32

Milo.

klik

Neefdave schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:32:

Ik denk dat ik gewoon die van € 28,95 bestel bij FK en die ga proberen. Of iemand anders moet nog tips hebben
Dan zou ik juist naar iets als Bever gaan of een andere winkel waar ze verstand hebben van die dingen en daar gewoon info vragen, of klinkt dat dom? Het lijkt me als je iets wilt proberen je naar een Action oid gaat en daar een cheap ding koopt. Als je iets degelijkers wilt naar een kampeerzaak en anders voor comform en advies naar een outdoorsportzaak.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

• Deef_K
@Makkelijk, ze zijn daar ook 3x zo duur :p Dat bedoel ik dus.

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-11-2025
Je hoeft heus niet alleen in hengelsport winkels te kijken in verschillende grote woon/hobby winkels zul je ze ook vinden.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 15:42

Gutteguttegut

CEO of TFD

Bij de Xenos heb ik ook van die kleine 3poot klapstoeltjes zien staan...en de meeste mensen hebben wel een Xenos om de hoek ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Haha wilde net een artikel gaan schrijven over de comfort bij sport fotografer op Sports photography Blog. maar kampeer winkel, vis winkels enz zijn de beste optie. ff flink webwinkelen zou ook moeten lukken!
die 3 poot stoeltjes zijn ook relaxt.

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-11-2025
Bij KE zijn ook van die driepootstoeltjes te koop (heb ik nooit geweten.)

Verwijderd

photofreak schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:45:
Bij KE zijn ook van die driepootstoeltjes te koop (heb ik nooit geweten.)
Staan ook niet gelijk in de frontpage :)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01 20:48

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Bever zwerfsport.
http://images.google.nl/i...hl%3Dnl%26sa%3DN%26um%3D1

[ Voor 91% gewijzigd door Edmin op 31-10-2009 21:32 ]

Pagina: 1