Acer recovery CD bestanden kwijt*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324008

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb een nieuwe hardeschijf in mijn acer gezet, want mijn andere was kapot.

Ik heb geen cd van Windows, en ben ook vergeten een recovery cd te maken..
Onderop mijn laptop staat wel een licentie code.

Kan ik de recovery cd ergens downloaden ofzo?

(Excuses als dit al elders gepost is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Met je windows key kun je gewoon een windows OEM CD ergens vandaan halen, en mits deze dezelfde versie is als je huidige windows versie, kan je dus gewoon je eigen key invoeren.

(nou zeg ik dus niet dat je het via torrents moet downloaden ;))

edit, blijkbaar werkt dit dus niet bij Asus, laat mijn comment maar zitten dan :P

[ Voor 15% gewijzigd door TrekDude101 op 27-10-2009 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Bel de acer helpdesk vraag daar recovery cd's aan kost alleen 15 euro ofzo volgens mij.

P.s TrekDude101 dit klopt dus niet dit is een specifieke Acer key deze is dus alleen met Acer dvd's/cd's te activeren. Je kunt dit niet zomaar met een standaar oem cd doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324008

Topicstarter
Oke, ik zal ze van de week bellen.
Maar is het niet een beetje vreemd dat je er voor moet betalen terwijl je gewoon een licentie heb ? (waar je ook voor betaald bij aankoop, lijkt mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 14:13

mace

Sapere Aude

Anoniem: 324008 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:22:
Maar is het niet een beetje vreemd dat je er voor moet betalen terwijl je gewoon een licentie heb ? (waar je ook voor betaald bij aankoop, lijkt mij)
Dan moet je je recovery CD's ook gewoon bewaren of je laptop gewoon opsturen als de harde schijf kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289377

Zo vreemd is dat niet want je hebt die CD ook gewoon gekregen, dat jij die kwijt bent kun je niet op hun afschuiven. Een nieuwe CD aanvragen brengt voor hun weer extra werk met zich mee, dus 15 euro lijkt me hier best een gepast bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Bij Acer zitten geen recovery cd's meer helaas wat vaak dus tot problemen lijdt. Het is zo na de installatie vraagt windows icm met het programma van acer om een totale recovery cd te maken. Als deze niet is aangemaakt is het je eigen schuld ja en zul je dus ook gewoon moeten betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:16
Als het 15 euro is.. Ik had die krengen ook eens besteld...:
De kosten van de bestelling (inclusief verzending) bedragen 60 (zestig) euro. Betaling dient contact te gebeuren bij aflevering (rembours).
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:31
Anoniem: 324008 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:09:
..........
Ik heb geen cd van Windows, en ben ook vergeten een recovery cd te maken..
Onderop mijn laptop staat wel een licentie code.
Kan ik de recovery cd ergens downloaden ofzo?
..........
Acer en co (oa Packard Bell) leveren geen DVD's mee. Er moeten na het initialiseren een aantal recoveryDVD's gebrand worden.

De licentiecode onderop je laptop is slechts een bewijs van echtheid van je OS. Je kan er niet mee activeren

Iedere OEM image heeft de productcode al ingebakken en is voor iedere Windowsversie dezelfde. Maar ook een OEM certificaat (van Acer in jou geval) zit er al op.
Dat OEM certificaat moet overeenstemmen met de informatie die in je BIOS staat.
Zo ja, dan heb je na installatie een kant en klaar geactiveerd systeem,
Zo nee, dan wordt aan het begin van je installatie om een productcode gevraagd die na installatie online geactiveerd moet worden, net als bij een gewone installatie.

Er zijn op internet te vinden:
OEM images van Vista en W7
OEM productnummers van Acer voor Vista en W7
OEM certificaten van Acer voor Vista en W7

Het Bios is bepalend of je alleen Vista of zowel Vista als W7 kan installeren.

Alleen op deze manier heb ik van een Packard Bell na een HDD crash een Vista installatie kunnen redden van iemand die ook geen recovery DVD's had aangemaakt.
Misschien dat Acer wel een OEM Image DVD wil opsturen. Dan ben je eenvoudiger klaar.

[ Voor 5% gewijzigd door elinx op 27-10-2009 23:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-05 19:58
Ik heb gewoon een schone Vista instal gedaan met de licentie mijn Acer laptop, en dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
Anoniem: 324008 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:22:
Je betaald voor de licentie, niet voor de media, een essentieel verschil.

En bij de meeste laptops krijg je ook nog een recovery partition, en je wordt - iig bij HP en Dell - bij het opstarten meerdere malen gewaarschuwd dat je zelf nog recovery DVD's moet aanmaken..... tot het moment dat je "nu weet ik het wel" denkt, en dat vinkje aanklikt waardoor die vervelende boodschap niet meer terug komt.

Toch is die boodschap ergens voor bedoeld.... ;)
Xaero schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:55:
Als het 15 euro is.. Ik had die krengen ook eens besteld...:
Met andere woorden.... "Ik ben te dom om recovery DVD's te branden" wordt bestraft met 60 euro.

Vrij duur trouwens, dat wel..... en eigenlijk moeten ze ook DVD's meeleveren, of op z'n minst het minimaal aantal benodigde lege DVD schijfjes - pre-labeled en al - om tijdens de installatie verplicht recovery DVD's aan te maken.

[ Voor 24% gewijzigd door maartena op 28-10-2009 00:05 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 10:05
maartena schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 00:02:
[...]

Je betaald voor de licentie, niet voor de media, een essentieel verschil.

En bij de meeste laptops krijg je ook nog een recovery partition, en je wordt - iig bij HP en Dell - bij het opstarten meerdere malen gewaarschuwd dat je zelf nog recovery DVD's moet aanmaken..... tot het moment dat je "nu weet ik het wel" denkt, en dat vinkje aanklikt waardoor die vervelende boodschap niet meer terug komt.

Toch is die boodschap ergens voor bedoeld.... ;)

[...]

Met andere woorden.... "Ik ben te dom om recovery DVD's te branden" wordt bestraft met 60 euro.

Vrij duur trouwens, dat wel..... en eigenlijk moeten ze ook DVD's meeleveren, of op z'n minst het minimaal aantal benodigde lege DVD schijfjes - pre-labeled en al - om tijdens de installatie verplicht recovery DVD's aan te maken.
toon volledige bericht
Wat als je partitie toch kwijt bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Silver7 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:53:
[...]

Complete herinstallatie doen, zoek ergens een media en gebruik je eigen licentie.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 10:05
Dat probleem heb ik ook gehad. Na veel gegoogle kwam ik op deze site terecht:
http://forum.notebookrevi...ad.php?t=11476&page=9

Wat je moet doen om je Verborgen Partitie weer met ALT + F10 te laten werken:
Op je RecoveryDVD (als je die gemaakt hebt) staat een ISO bestand. Pak deze ergens uit op je HD.
Zoek de bestanden mbrwrwin.exe en rtmbr.bin. Open een command-prompt en vul in:

mbrwrwin install rtmbr.bin

Reboot en je kunt weer met ALT + F10 Restoren.
Ik had het gevonden.

Alleen hoe kom ik in command prompt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
Silver7 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:53:
Dan had je dus al van die recovery disks moeten aanmaken..... want die recovery disks maken dan gewoon weer een nieuwe partitie aan. :P

In principe komt het wel neer op de luiheid van de gebruiker, die had dus recovery disks moeten aanmaken, en als deze dat verzuimd dan heb je later allerlei vervelende problemen als je wil herinstalleren. Dan moet je inderdaad ergens een OEM disk "lenen" en dat soort geneuzel, terwijl je dat had kunnen voorkomen.

Maar het is ook deels de fout van de fabrikanten, ik vind dat ze gewoon recovery disks mee moeten leveren, en eigenlijk ook gewoon een OEM windows CD met alle drivers al ingebakken.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Silver7 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 20:20:

Door een bootable OS van CD/DVD te draaien denk ik :)

Maar leer eens duidelijk quoten?
Uit die losse kreet is niet te halen wat en waar je die *ook al slecht overgenomen* link vandaan hebt en in welke context die te plaatsen is, en dat maakt het wat onhandig ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:39
Silver7 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 20:20:
[...]

Ik had het gevonden.

Met die tooltjes plaats je alleen de mbr terug die er voor zorgt dat je met alt + f10 van de recovery partitie kunt booten, maar dan moet deze nog wel aanwezig zijn en dat is 'ie dus op jouw nieuwe schijf niet.
Pagina: 1