Mijn systeem een game systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 429 views

• maramsp
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07-2025
Dag mensen. Hier eventjes een vraagje voor medegamers en ict fanaten net als ik.
Ik heb laatst mijn pc een upgrade gegeven. Maar ik weet nou niet of ik t een echte "game" pc mag noemen.
Ik heb eerlijk gezegd niet echt een idee waar de grens ligt tussen game pc en de wat duurdere thuis pc.
Maar goed hier mijn systeem

Asus M3N HD/HDMI mainboard
Amd Phenom II 720 BE @ 2.8ghz x3
4 gig corsair DDR2 ram @ 1066mhz
2x Geforce gtx260 896mb
Creative audigy 4
500gb maxtor hard disk(weet niet welk type zo 123)
Windows vista ultimate 32+64 bit
Windows xp home 32 bit
Windows xp enterprise 64 bit

Kijk ik weet dat ik voor een echt high end systeem een core i7 extreme en 2x een ati4950 moet hebben maar toch.. Is dit systeem goed genoeg voor de aankomende 2 of 3 game seizoenen?
Groet van Martijn

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-02 21:39
Uhhm, in mijn ogen is elke PC die een recent spel op "hoge" settings (alles vol, 1920x1200) kan spelen een Game-PC, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen :P Zo vind ik mijn 3jaar oude PC iig nog steeds een behoorlijke Game-PC.

Zolang jij er je spelletjes op kunt spelen moet het toch goed zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door dutchminator op 27-10-2009 22:05 ]

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Kijk eens hiernaar, dat kan je wel aardig op weg helpen: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2009

Kan je zelf een beetje bepalen in welke richting je systeem zit. :)

• Vos1988
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-12-2025
Je moet volgens mij een heel eind kunnen komen, mischien niet alles meer op high maar alles draaien moet toch cker nog wel kunnen

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wat de één een game-pc noemt zou de ander alleen voor internetten gebruiken ;) Voor iemand van 8 jaar is een pc met een HD4650 al een game-pc, voor een diehard gamer met teveel geld is dat pas zo vanaf tri-crossfire. Maar met die videokaarten lijkt het me vaststaan dat dit een game-pc is :P Of die pc nog 3 jaar mee kan ligt ook aan de settings en resolutie waarop je wilt gamen. Ook over 2 of 3 jaar zal je alle games nog wel kunnen spelen lijkt me, alleen de 'crysis van 2011" zul je wel op lagere settings moeten doen.

Maar wat maakt jou het nù uit of het over 3 jaar nog soepel loopt? Als je er nu tevreden over bent, lekker zo houden en zodra je denkt "he wat een traag ding" of "wat een lelijke graphics" dan ga je kijken naar iets nieuws ;)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• maramsp
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07-2025
weet je mensen.. ik heb mijn pc ooit op een hd tv getest.. gta IV 2560x1980 was t volgens mij.. Maxed out dus qua resolutie.. En hij draaide als een tierelier.. Dus tja.. wat dat betreft.. Maar in vergelijking met dragon age origins, assassins creed 2, COD:MW2, en mafia II, is gtaIV wel weer oud te noemen.. Maar ja..
Over het algemeen game ik gewoon lekker op 1024x768 of 1280x1024 op 120 herz.. Dat is best lekker gamen, en ik doe dat al een paar jaar, dus tja.. Maar toch.. Iemand enig idee waar die grens ligt?

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nee, GTA4 is denk ik (maxed out) het zwaarste spel dat er is. Niet eens doordat het zo veel prachtiger is dan andere games (wat niet zo is) maar om dat het zo brak geprogrammeerd is :P

De grens zal wel bij crysis liggen op hoge resolutie met veel AA geloof ik ;) maar als je huidige setup een spel niet op hoogste resolutie aan kan, dan zal het echt wel op minstens medium goed lopen op acceptabele resolutie... Lijkt me dus niet iets om je zorgen over te maken. Als je pc het niet meer trekt, ga je dàn toch kijken of er iets nieuws moet komen? :)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Die is er niet, een game-pc is gewoon een pc waarop gegamed wordt, niet meer, niet minder. Nieuwe PC's worden gamepc's genoemd omdat ze toevallig wat dingen toegespitst hebben op gaming, zoals bijvoorbeeld wat minder accesoires maar wel een betere videokaart. Echte richtlijnen zijn er niet.

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06-2025
Er is geen grens tussen normale en game pc behalve hoe je het zelf wilt noemen. Elke pc kan je overal voor gebruiken.

Enige verschil is om aan te geven wat belangrijk is voor adviezen rond nieuw systeem/upgrade. Zo zal voor een game systeem er altijd een high-end (naar budget dan) grafische kaart van belang zijn terwijl voor andere systemen een simpel kaartje of zelfs geen genoeg is.

Uiteindelijk is de 'gamepc' elk systeem dat voornamelijk wordt gebruikt voor gamen, ongeacht de specs.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:58
Tsja, wat is het doel? Je hebt je PC al en je komt vragen of ie goed is... Misschien een idee om dat te doen voor je hem koopt. Je PC is niet de snelste, maar ook niet de traagste. Het hangt daarbij van je eigen eisen af of hij 3 jaar meegaat of niet. Geniet er gewoon van, want dit topic gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.