[Hdd] Gerepareerd, nu veilig?

Pagina: 1
Acties:

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Kreeg onlangs een laptop in de hand gedruk die ik opnieuw moest instaleren.

Hardeschijfwas brak en starte niet meer op. Het ding had had iets van op de 700 bad sectors. Dier die zijn allemaal ge-remaped met een tooltje. Daarna diskcheck tool van Fujitsu en daar liep hij zo doorheen.

Nu vraag ik me alleen af, hoe veilig die schijf nu is? Zijn er meer mensen die ooit hun schijf zo gerepareerd hebben en hoe lang heeft jullie schijf nog geleefd?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het remappen van sectoren is volgens mij geen repareren, puur dat er bekend is welke sectoren slecht zijn en die niet meer gebruikt zullen worden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:02
Het heeft vast wel een reden dat er plots 700 bad sectors op staan. Remappen neemt de oorzaak niet aan. Ik zou het in ieder geval af en toe eens nakijken of er nog meer komen en in ieder geval geen waardevolle data op laten staan.
Probeer je SMART ook eens uit te lezen.

Ik heb zelf een schijf met 1 bad sector, ik gebruik hem sindsdien al een tweetal jaar succesvol als OS schijf.. Niks meer van gehoord, maar dat kan van schijf tot schijf afhangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Malantur op 27-10-2009 21:37 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

zoveel slechte sectoren, dan is dr waarschijnlijk iets structureel mis met die schijf.. voor n paar tientjes heb je een nieuwe, dan weet je in ieder geval zeker dat het weer werkt, en niet binnenkort weer stuk gaat met dode sectors 701 t/m 3000...

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Oke duidelijk. En omdat het "voor een ander is", zal ik er maar een nieuwe inzetten. Loop ik ook het minste risico dat ik hem binnen een paar weken weer terug heb.