ik krijg binnenkort een hub, en wil internetten op 2 computers maar hoe moet ik dan al die settings zetten op beide computers?
Een hub gebruiken is makkelijk. Computers erin steken en klaar.Op zondag 04 maart 2001 16:10 schreef Dwaashaas het volgende:
ik krijg binnenkort een hub, en wil internetten op 2 computers maar hoe moet ik dan al die settings zetten op beide computers?
Maar jij wilt 2 dingen:
- netwerkje tussen 2 pcs
- internet delen over het netwerk.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Verwijderd
Een hub heeft niets met de settings op de PC's te maken. Als je maar 2 PC's hebt heb je helemaal geen hub nodig trouwens, slechts een cross-UTP-kabel. Mét hub heb je 2 gewone straight-UTP-kabels nodig.
Je moet in beide gevallen op beide PC's je protocollen configureren. Netbeui hoef je niets aan te doen (zou ik ook niet gebruiken), bij TCP/IP kies je op de ene PC als IP-adres 192.168.0.1, en op de andere 192.168.0.2, en op beide PC's een subnetmask van 255.255.255.0.
Je moet in beide gevallen op beide PC's je protocollen configureren. Netbeui hoef je niets aan te doen (zou ik ook niet gebruiken), bij TCP/IP kies je op de ene PC als IP-adres 192.168.0.1, en op de andere 192.168.0.2, en op beide PC's een subnetmask van 255.255.255.0.
Wat is dit voor een flut reactie, weet je hoe moeilijk het is om een router te configureren vooral voor een newbie, je hebt zoveel settings die je moet instellen, en dan is het nog niet eens functioneel voor 2 computers dus oprotten met deze kloot reactie mala!!!!Op zondag 04 maart 2001 16:20 schreef mala het volgende:
koop een router
Another white boy in this movie? Damn!
Verwijderd
Het is niet zinvol om een hub te gebruiken in een netwerk met 2 pc's
Als je er 3 of meer hebt, dan kun je een hub overwegen.
Je moet gewoon de 2 pc's verbinden met een cross-cable.
Internet delen (ff zoeken hier, anderen leggen het vast beter uit) kun je doen door bij 98 SE internetconnection sharing te instaleren. Alles wijst vanzelf. Er zijn ook andere programma's te downloaden zoals Sygate.
Internet delen (ff zoeken hier, anderen leggen het vast beter uit) kun je doen door bij 98 SE internetconnection sharing te instaleren. Alles wijst vanzelf. Er zijn ook andere programma's te downloaden zoals Sygate.
ja maar dan moet de server computer wel altijd aanstaan en ik heb het al een x gehad maar dat ging niet zo geweldig
of zoek een ouwe 486 op zolder, en download een router!Op zondag 04 maart 2001 16:20 schreef mala het volgende:
koop een router
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Hoezo dat? Ik heb ook maar een desktop en een laptop.Op zondag 04 maart 2001 16:39 schreef Toverstaf het volgende:
Het is niet zinvol om een hub te gebruiken in een netwerk met 2 pc's
Ik ben wel van plan om een goedkoop hubje te kopen op computerbeurs in Utrecht volgend weekend.
Dan kan ik iig een netwerk aanleggen zodat ik op meerdere plaatsen kan inloggen op m'n netwerk. (lekker internetten met MxStream, kijken naar Divx op bed)
Als je W2k hebt, dan is het verschrikkelijk simpeler. gewoon ICS bij je dial-up-settings aanzetten en het werkt.Internet delen (ff zoeken hier, anderen leggen het vast beter uit) kun je doen door bij 98 SE internetconnection sharing te instaleren. Alles wijst vanzelf. Er zijn ook andere programma's te downloaden zoals Sygate.
Maar anyway nog een paar tips: als je twee computers hebt, dan kan je het beste statische IPs aan beiden toekennen. 192.168.0.1 voor de hoofdcomputer en 192.168.0.2+ voor de rest.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Pagina: 1