kapotte HDD laptop benaderen via desktop

Pagina: 1
Acties:

• Kev!n
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-02 13:47
Beste allemaal..

Vanmiddag is mijn hdd van de laptop kapot gegaan.
Windows wil repareren maar hij loopt vast. Bij een primary harddisk self test word aangegeven de hdd te vervangen. Dat geeft hij aan nadat 41% wel goed is gecontroleerd.

Nu heb ik de hdd eruit gehaald en aangesloten op een desktop. Nu vind de bios de hdd maar XP niet :S
En daar kom ik dus niet uit. Want hoop toch de hdd nog te kunnen bereiken om er wat vanaf te halen.

Dus hoe kan ik XP de hdd laten zien. Heb net al sata raid controllers geinstalleerd. maar dat heeft niet gebaat.
Bij mijn apparaten staat de hdd dus ook niet.

Wie O Wie kan me op weg helpen?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:18

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Waar probeer je de hardeschijf te vinden in Windows XP? "Deze Computer" of "Schijfbeheer"? De laatste zou je moeten hebben. Kijk anders eens de FAQ's door en de sticky post m.b.t. datarecovery. Overigens je komt bij "schijfbeheer" door met de rechtermuisknop te klikken op "Deze Computer" en voor "beheren" te kiezen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Kev!n
heb bij beide gekeken. ook het FAQ sticky met datarecovery heb ik bekeken. heb meerdere freeware programma's getest maar geen van 3 vond de "kapotte"hdd

Verwijderd

En apparaatbeheer?

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heb je een programma als GetDataBack al geprobeerd? Overigens spint de schijf nog wel op?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Kev!n
net getdataback geprobeerd maar vind ook alleen maar de 1ste schijf. de schijf spint nog wel.
hij start zelfs bij het booten van de schijf windows logo op maar gaat daarna uit.

dus de schijf is niet geheel kapot alleen kan windows niet starten.
daarom vind de bios de schijf wel.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dat het BIOS de hardeschijf herkent geeft alleen aan dat de electronica van de hardeschijf nog dusdanig functioneerd dat hij zich melt aan het BIOS. Maar er zit een heel mechanisch binnenwerk in de hardeschijf welke defect kan zijn. Een hardeschijf is niet half kapot zoals jij doet denken, wanneer een van de componenten defect is, is het device onbruikbaar en daarom in zijn geheel defect. :D

Wanneer ook programma's als GetDataBack de hardeschijf niet zien, dan vrees ik dat er weinig aan gedaan kan worden. Dan is het de vraag hoe belangrijk is de data op de hardeschijf, om de hardeschijf eventueel aan te bieden bij een datarecovery bedrijf.

Pagina: 1