Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laptop met Windows Vista Home Premium
PC met Windows Vista Ultimate
Router, ThomsonTWG850-4U

Internet werkt op beide systemen prima, alleen bestanden delen niet. Bij netwerk wordt op beide systemen de ander gewoon herkent, maar bij het openen van gedeelde mappen krijg ik een melding over geen rechten.
Op beide systemen zijn mappen met volledig beheer gedeeld, voor iedereen ingesteld. Er is geen wachtwoord ingesteld en ik ben bij beide ingelogd met administratorrechten. Ben al uren aan het zoeken, hoop dat iemand het antwoord voor me heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:21:
Laptop met Windows Vista Home Premium
PC met Windows Vista Ultimate
Router, ThomsonTWG850-4U

Internet werkt op beide systemen prima, alleen bestanden delen niet. Bij netwerk wordt op beide systemen de ander gewoon herkent, maar bij het openen van gedeelde mappen krijg ik een melding over geen rechten.
Op beide systemen zijn mappen met volledig beheer gedeeld, voor iedereen ingesteld. Er is geen wachtwoord ingesteld en ik ben bij beide ingelogd met administratorrechten. Ben al uren aan het zoeken, hoop dat iemand het antwoord voor me heeft.
je zit toevallig niet op een "openbaar netwerk" ipv "thuisnetwerk"? (te zien in netwerkcentrum bij de status van uw verbinding)

Simke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nope helaas, die oplossing had ik ook al ergens gelezen. Hij staat op particulier op beide systemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
schopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stel een wachtwoord in op beide pc's kunt zonder een ww nooit iets delen omdat windows dit gewoonweg niet toestaat wegens de veiligheid.

edit: ww moet minstens 5 tekens hebben anders werkt het nog niet

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2009 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:26
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 06:34:
stel een wachtwoord in op beide pc's kunt zonder een ww nooit iets delen omdat windows dit gewoonweg niet toestaat wegens de veiligheid.

edit: ww moet minstens 5 tekens hebben anders werkt het nog niet
dat kan toch zeker wel ;)
Deel zelf ook altijd zonder wachtwoord op windows. Je moet alleen één van de vele policies aanzetten, weet niet meer welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Caelorum schreef op maandag 02 november 2009 @ 06:44:
[...]

Deel zelf ook altijd zonder wachtwoord op windows. Je moet alleen één van de vele policies aanzetten, weet niet meer welke.
myah het wil wel eens voor gedoe zorgen, net zoals shares die wel als admin bereikbaar zijn, maar niet als normale user. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op maandag 02 november 2009 @ 06:44:
[...]

weer wat geleerd maar het lijkt me niet de veiligste oplossing.
zelf heb ik hier niets aan want WHS heeft deze optie hoogst waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het morgen eens proberen met wachtwoorden.

Maar hij heeft het echt over rechten, dat is het vreemde. Nergens over wachtwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iedereen betekend dat iedereen die gemachtigd is op de computer waarop je werkt. ook zit er ergens een policy dat gebruikers zonder wachtwoord ook geen externe rechten hebben.

"
bv.
pc1 met user1
pc2 met user2

als je de bestanden van pc2 probeert te bereiken met username user1 krijg je dat je geen rechten hebt want je bent geen gebruiker van pc2 en hebt ook geen rechten op pc2.
"

hier kun je omheen door op beide pc's dezelfde gebruikersnaam en ww te gebruiken maar deze hoef je toch maar 1 keer in te voeren en onthouden aanvinken dus het is veiliger als je dit niet doet. ik vind de termen die microsoft hiervoor gebruikt heeft vooral in het nederlands erg verwarrend en kan begrijpen dat dit fout gaat.
Pagina: 1