Toon posts:

OS X 10.6, (Dar)Wine en multi-cd install probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam er pas achter dat er ook een Wine-implementatie voor OS X is. Dat is mooi, dacht ik! In principe werkt dit ook, beter dan verwacht. Ik loop wel tegen een probleempje aan.
In mijn enthousiasme wilde ik Baldur's Gate II installeren. De installer gaat enthousiast aan de slag, maar zodra de cd verwisseld moet worden, herkent hij de nieuwe disk niet. Hij vraagt om cd2, ik geef de drive of locatie op, en hij komt meteen met het verzoek met cd3, etc. Uiteindelijk breek ik 'm dan maar af.

Ik heb het zowel met Wine als Darwine geprobeerd, maar beide geven geen info over een evt probleem. Iemand hier ervaring mee? Op de fora is geen oplossing te vinden, alhoewel vergelijkbare problemen wel vaak aangekaart worden. Heeft iemand nog suggesties hoe dit te omzeilen of te debuggen is?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:17
Waarom wil je persé (dar)Wine? En niet een virtual machine of Bootcamp?

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
willem169 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:46:
Waarom wil je persé (dar)Wine? En niet een virtual machine of Bootcamp?
Waarschijnlijk om dat je daar een windowslicentie voor moet aanschaffen ? Darwine wordt toch niet meer actief ontwikkeld ? Gebruik je een stable of unstable ?
Er schijnen volgens de wine app db toch wel wat successen te zijn met dit spel. http://appdb.winehq.org/
Welke installer wordt er gebruikt ? Misschien de cd's naar je hdd kopieren ?

[ Voor 21% gewijzigd door Mitch op 27-10-2009 20:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
bootcamp vind ik geen oplossing (rebooten enzo, en ik heb geen windows licentie). een virtual machine zou kunnen, maar nog steeds geen windows licentie.

Verwijderd

Topicstarter
Het is Darwine 1.1.2.1, volgens mij is dat de stable. het lijkt er trouwens inderdaad op dat Darwine deaud is...jammer.

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02 23:03
http://winebottler.kronenberg.org/

Deze vervangt (blijkbaar) darwine, en is wel actief (.32). Gewoon een simpele google actie op darwine leverde dat op hoor ;).

Verwijderd

Topicstarter
huh! wat stom, die ben ik namelijk al eens tegengekomen. ga het meteen proberen, ben benieuwd.

/edit: helaas, op dat gebied heeft er blijkbaar weinig development plaatsgevonden. wine/winebottler gedraagt zich hetzelfde als Wine en Darwine.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2009 14:00 . Reden: spelling==lastig ]

Verwijderd

Topicstarter
het lijkt toch een breder probleem met wine te zijn... ook onder ubuntu in een vbox kan ik de cd niet verwisselen. hij blijft het mountpoint vasthouden van cd1, ook met wine eject.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:17
Gekke ingeving misschien, maar werkt het installeren op een PC wel gewoon?

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 18:54
In de bij het commentaar van in wine appdb gedeelte voor dit spel, lees ik dat je de inhoud van de beide cd's in 1 map moet gooien, om zonder problemen te kunnen installeren.
Kiphaas7 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:01:
http://winebottler.kronenberg.org/
Deze vervangt (blijkbaar) darwine, en is wel actief (.32). Gewoon een simpele google actie op darwine leverde dat op hoor ;).
Daarnaast vond ik nog Darwine-builds op google code en heb je nog crossover.

[ Voor 44% gewijzigd door freyk op 28-10-2009 07:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:08:
Gekke ingeving misschien, maar werkt het installeren op een PC wel gewoon?
ja, voorheen heb ik deze cd's onder Windows meerdere malen geïnstalleerd.
freyk schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 07:44:
In de bij het commentaar van in wine appdb gedeelte voor dit spel, lees ik dat je de inhoud van de beide cd's in 1 map moet gooien, om zonder problemen te kunnen installeren.

Daarnaast vond ik nog Darwine-builds op google code en heb je nog crossover.
zow, dat is een goeie tip. Dat zal ik eens proberen. Snap nog niet helemaal wat hij bedoelt met die disk2 in je drive, ws is dat alleen een check van de installer.

Crossover heb ik wel eens horen waaien als alternatief, als daar een trial van is kan ik het wel eens proberen.

Waarom brengen ze niet gewoon meer games voor de Mek uit? ;)

Verwijderd

Topicstarter
bareuh, met de laatste darwine build en de 1-dir truc geprobeerd. Installatie ging goed! nu valt hij alleen over de grafische instellingen, en elke optie loopt vast. ga het nog even met crossover proberen en anders houd het op....

Verwijderd

Topicstarter
met crossover werkt het! install ging goed en het spel start. nu moet ik weg dus geen tijd voor verdere tests, maar het ziet er naar uit dat ik een crossover licentie moet gaan aanschaffen ;)
Bedankt voor alle suggesties!
Pagina: 1