[Windows 7] kan geen xp computers zien in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb sinds kort windows 7 ultimate geinstaleerd op mijn computer, nu kon ik op mijn vista gewoon altijd bij andere computers maar sinds ik windows 7 heb kan dat niet meer. ik kan wel verbinding maken met de laptop van mijn vader (vista) maar met onze server en mijn vaders vaste pc (allebei XP proffesional SP3) kan ik geen verbinding maken en ik zie ze ook niet in netwerk. ik heb al meerdere sites bekeken die allemaal een andere oplossing bieden maar geen van deze lijkt te werken.
iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert_-_Jan
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ik heb zelf ook Windows 7 Ultimate en kan wel computers met Windows XP benaderen, dus het kan kennelijk wel :-)

Voordat je goed geholpen kunt worden, is het denk ik belangrijk dat je nog laat weten:
- hoe je jouw netwerk hebt ingesteld qua type: thuisnetwerk, bedrijfsnetwerk of openbaar netwerk
- hoe de instelling zijn op het gebied van delen van bestanden en netwerkdetectie (Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkcentrum\Geavanceerde instellingen voor delen), zowel op de Windows 7 als Windows XP PC's.

[ Voor 3% gewijzigd door Gert_-_Jan op 27-10-2009 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
windows 7 staat als thuisnetwerk, de instellingen staan gewoon op standaart aangezien alle instellingen die op internet stonden niet werkten.
wij gebruiken onze server ook als mailserver en wanneer ik naar de server ga in internet explorer gaat dat wel maar wanneer ik via een //servernaam ernaartoe ga in explorer kan hij het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je ze op ip wel benaderen? Heb je de firewall al eens uitgeschakeld? Staan alle computers in de zelfde werkgroep? (MSHOME etc. of een eigen werkgroep naam)?

Waarschijnlijk is het ergens één of andere instelling dat je over het hoofd hebt gezien want ook hier werkt het zonder problemen, zelfs de Mac hier draait gewoon mee in het netwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:24:
windows 7 staat als thuisnetwerk, de instellingen staan gewoon op standaart aangezien alle instellingen die op internet stonden niet werkten.
wij gebruiken onze server ook als mailserver en wanneer ik naar de server ga in internet explorer gaat dat wel maar wanneer ik via een //servernaam ernaartoe ga in explorer kan hij het niet vinden.
Ik zal \\servernaam proberen.

Verder de firewalls, virusscanners & combipakketten controleren en uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alle computers zitten in dezelfde werkgroep. ip werkt niet. firewall staat uit, virusscanner uitzetten helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Kan je ze ook niet pingen? Allemaal hetzelfde subnet etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pingen lukt ook. (dat klopt ook wel denk ik want ik kan op onze mailserver wel de mail lezen maar niet in de bestanden komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Hoe heb je de bestanden gedeeld, iedereen toegang of op user?
Heb je dezelfde users op elke pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jan99999 schreef op zondag 08 november 2009 @ 09:24:
Hoe heb je de bestanden gedeeld, iedereen toegang of op user?
Heb je dezelfde users op elke pc?
ja, ja en ja :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke melding krijg je eigenlijk als je probeert ze te benaderen op IP? Omdat ik het vreemd vind dat je ze wel kan pingen ... Als je geen toegang krijgt komt er normaal een kader met een bericht in.

Start => Uitvoeren (of Windows toets + R) => \\192.168.x.x (de IP van de andere computer)

(het is trouwens \\ en niet // zoals Blackspot hierboven al heeft gezegd)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2009 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Heb je alle juiste services draaien? Zoals TCP/IP Netbios Helper. DNS Client, Workstation, Server, Network connections list en list service. Ik geloof dat er nog een of 2 nodig zijn, maar die ken ik uit mijn hoofd.

[ Voor 21% gewijzigd door REDFISH op 08-11-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 19:36:
Welke melding krijg je eigenlijk als je probeert ze te benaderen op IP? Omdat ik het vreemd vind dat je ze wel kan pingen ... Als je geen toegang krijgt komt er normaal een kader met een bericht in.

Start => Uitvoeren (of Windows toets + R) => \\192.168.x.x (de IP van de andere computer)

(het is trouwens \\ en niet // zoals Blackspot hierboven al heeft gezegd)
als ik in explorer probeer te connecten krijg ik: //192.168.2.200 (1 van de 2) is niet beschikbaar. controleer de spelling enz.

en met uitvoeren: het netwerkpad is verkeerd ingetypt, bestaat niet of......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
REDFISH schreef op zondag 08 november 2009 @ 19:43:
Heb je alle juiste services draaien? Zoals TCP/IP Netbios Helper. DNS Client, Workstation, Server, Network connections list en list service. Ik geloof dat er nog een of 2 nodig zijn, maar die ken ik uit mijn hoofd.
TCP/IP Netbios helper stond inderdaad om een of andere reden uitgeschakeld. hij doet het nu. bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Netbios is toch helemaal niet meer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 20:26:
[...]

als ik in explorer probeer te connecten krijg ik: //192.168.2.200 (1 van de 2) is niet beschikbaar. controleer de spelling enz.

en met uitvoeren: het netwerkpad is verkeerd ingetypt, bestaat niet of......
Nogmaals, het zijn 2 \\ (Backslaches!), geen // slashes dat je moet typen, als ik 2 slashes typ krijg ik inderdaad ook een melding van controleer spelling...
Graviton12 schreef op zondag 08 november 2009 @ 20:28:
Netbios is toch helemaal niet meer nodig?
Inderdaad, dat is geloof ik zelfs in XP bij default uitgeschakeld ...
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 20:27:
[...]
TCP/IP Netbios helper stond inderdaad om een of andere reden uitgeschakeld. hij doet het nu. bedankt
Niet vergeten dat met Netbios aan te schakelen je de veiligheid van je PC gaat verlagen, op deze manier staat je pc eigenlijk ook gedeeld met de rest van de wereld als je provider dit verkeer niet blokkeert of als je geen deftige firewall hebt

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Doet het netwerk het bij jullie dan wel gewoon zonder Netbios helper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op zondag 08 november 2009 @ 21:11:
Doet het netwerk het bij jullie dan wel gewoon zonder Netbios helper?
Je bedoeld TCP/IP Netbios Helper in Services, ik dacht dat je bedoelde op NetBIOS als Netwerk Protocol toevoegen bij je adapter eigenschappen :$

TCP/IP Netbios Helper in Services staat hier in XP & 7 bij default aan ... nooit aan gedacht om dat uit of in te schakelen eigenlijk.

Ik denk dat de TS nog altijd een keer moet zien naar zijn // terwijl het \\ moeten zijn aangezien hij een foutmelding krijgt over controleer spelling :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2009 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
TCP/IP Netbios in netwerk adapter is om met oudere OS versies op netwerk te kunnen samenwerken en is inderdaad een beveiligings verlaging maar in jouw geval niet nodig afaik.
Pagina: 1