Adapter + muis doorweekt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129319

Topicstarter
Vandaag is mijn blikje Fanta in mijn rugzak kapot gesprongen met als resultaat dat mijn laptop adapter en muis volledig doorweekt waren.

Heb ze dan beide onder de kraan gehouden en afgespoeld zodat ze niet zouden plakken. Daarna alles netjes afgedroogd. Uiteraard kan je niet aan de binnenkant dus heb ik ze niet meer gebruikt, ze liggen hier nu gewoon op tafel. Ik ben van plan ze een weekje te laten liggen zodat alles zeker opgedroogd is, is dit een goed plan? Enige andere tips omtrent dit voorval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:57
Suiker is slecht... Het beste maak je ze goed schoon met demiwater zodat er ook geen troep van het water zelf achterblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:05

AlexanderB

7800 rpm

beste maak je ze open en kijk je hoever de fanta/water aan de binnenkant is doorgedrongen? als de binnenkant ook helemaal doorweekt is, kun je het beste schoonmaken+afspoelen met 96% 'alcohol' (te halen bij kruidvat en etos of apotheek, etc..) en dan laten drogen tot de alcohol ook helemaal wegverdampt is (gaat sneller dan demi water, daarom alcohol) duurt alsnog n dag of 3..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322341

De adapter losmaken is niet verstandig, want dan maak je deze waarschijnlijk kapot. Aangezien er electronica in zit, zal het lastig worden. Inderdaad tijdje laten drogen, doormeten qua voltage. Als dit goed aansluiten erbij blijven en luisteren (vreemde geluiden). Zo ja, dan weggooien voor je meer kapot maakt dan je lief is.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:59
Laptopadapters zijn toch vaak uit één stuk plastic (ook niet open te schroeven)? Dan zou het wel eens mee kunnen vallen met de schade.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60905

Gewoon droog fohnen; het vocht zal eruit gaan zoals het erin is gekomen (hopelijk) dus fohn die voeding warm oid.
Pagina: 1