uitbreiding netwerk met 3 routers

Pagina: 1
Acties:

• distortionmusic
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-04-2023
Ik heb op dit moment een verplichte SpeedTouch 780 WL van KPN. Nou wil ik het volgende:

De speedtouch centraal ivm telefoon enz wat er verplicht opzit, ik heb een sitecom wired router omdat vanwege een rmote VPN wat niet goed werkt met de 192.168.x.x adressen van de speedtouch op 10.x.x.x. ingesteld. dit werkt opzich goed, maar...:

Omdat ik graag een snellere en betere WiFi wil, heb ik nu een Philips CAW7740N router aangeschaft, maar hoe moet ik dit in vredesnaam gaan doen?

Ik zou de ip instellingen van de sitecom in de philips kunnen gebruiken, maar de korte handleiding van de philips beschrijft niet echt hoe ik dat kan doen. Daar staat alleen maar: voer provider naam en ip in enz..
en ik heb gegoogled maar dat kon mij niet helpen.

Iemand ideetjes?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:55

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Je kunt je WiFi-router toch gewoon als accesspoint gebruiken? Zie bijv. [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Rail Away!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Misschien was eerst advies inwinnen en daarna de kooplust er op los laten handiger geweest in dit geval.

Als je simpelweg draadloos netwerk wilt, koop dan geen router. Een accesspoint levert draadloos netwerk. Een router routeert. Er zijn apparaten die beide functies in zich hebben, maar die heb je simpelweg niet nodig.

Als je geluk hebt is het apparaat dat je hebt gekocht zo in te stellen dat de router-functie uitgeschakeld wordt. Meestal wordt zoiets bridge-mode genoemd, of iets in die richting. Het apparaat functioneert daarna gewoon als AP en switch.

Lukt het nou niet om de router functie uit te zetten, vervang dan simpelweg je bestaande router door deze.