Raar USB Probleem, voor de experts

Pagina: 1
Acties:

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-02 15:49

redyak

Try and Fail

Topicstarter
Wie o wie kan me helpen.

Ik heb een nieuwe PC aangeschaft en wilde de oude opdoeken.
Echter deze AMD 4200 met XP Pro leest mijn Itab36HD (HDspeler met HDD) gewoon als USB Mass storage device.

Nu wilde ik deze gebruiken in Windows 7 op een i7 ASUS P7P55D. Helaas de USB driver is niet bekend.
Ik ben slim en download XP mode , helaas deze werkt dus ook niet want volgens mij is hij afhankelijk van de USB driver van Window7.
Weer niet getreurd en een dualboot gebouwd met XP Pro SP3. Werkt ook niet.
Ik lees over Sp3 problemen dus doe wee een dualboot maar dan Sp2 . Ook dit werkt niet.

Ik prik hem aan een Acer Laptop met XP Home, werkt niet. Aan een Acer Laptop met Vista, werkt niet.
Koppel ik hem aan mijn Synology 209+ dan wordt hij gewoon gelezen als USB share.

Ik heb geprobeerd de usbstor.sys en .inf te installeren maar dat weigert hij.
De fabrikant geeft niet thuis want het zou moeten werken op XP (klopt ook wel op 1 PC)

Wie heeft er een goed suggestie hoe ik bijvoorbeeld het systeem kan dwingen een bepaald USB driver te kiezen uit windows zelf. Als ik zoek op basis van zelf driver aanpassen en de usbstor.inf inlees zegt hij dat er geen gegeven zijn.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

-Via Usb hubje aansluiten. (wellicht is de signalling power anders)
-Via linux boot cd "lsusb" draaien en kijken of hij herkend wordt en zoja hoe.. wellicht kom je ermee vooruit. (maar het kan dus ook gewoon een hardware probleem zijn)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• redyak

redyak

Try and Fail

Topicstarter
Helaas nog steeds geen succes, ben er druk mee bezig. Ook na de update van de BIOS van ASUS (voor meer ondersteuning USB) geen succes. Zit nu te denken aan een losse USB/PCI kaart.

• redyak

redyak

Try and Fail

Topicstarter
Vandaag met ASUS aan de telefoon geweest. Er blijken meer apparaten niet te werken. Maar ja ik heb geen verstand van USB implemetaties in Firmware/BIOS.
Het rare is wel dat alle PC's AMD/VIA combies het wel doen met XP erop.
Ik heb het getest op Intel PC's en daar doet hij het niet. Zou ook nog kunnen liggen aan cardreaders, immers de 3 PC die ik teste hebben cardreaders aan boord.
Op 1 PC kon ik die afkoppelen maar ook toen deed hij het niet. Ik denk toch dat het met de aansturing van de USB versus Intel (niet VIA) heeft te maken. Van de week testen met de USB PCI kaart die ik besteld heb met VIA Chipset.

• redyak

redyak

Try and Fail

Topicstarter
Dit topic kan dicht. Van ASUS nooit meer iets gehoord zelf niet na mijn update dat de VIA kaart met 4 extra USB poorten het probleem oploste zowel in XP als in Windows 7. Ik ben voor 4,78 Euro en een maand wachten op de post van Hong Kong weer een gelukkig man.
Het zit dus in de USB afhandeling van Intel en VIA. De Intel ziet geen HDD in mediaspeler en de VIA direkt.