Peugeot 206: demontage grille

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb een Peugeot 206 waarvan ik graag de grill zou willen verwijderen. Deze lijkt op 4 punten vast gemaakt te zijn, waar de dopjes zitten:
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/wbueyd.jpg
Nu kan ik met een platbek schroevendraaier de dopjes wel een paar mm omhoog wippen, maar echt verwijderen lukt niet. Natuurlijk kan ik met een tang keihard eraan trekken, maar dat lijkt me niet echt bevorderlijk en volgens mij zou het op een simpele manier (die je alleen wel ff moet weten) wel moeten lukken.

Dus: hoe verwijder ik deze dopjes op een manier zodat ik ze later weer terug kan monteren :) ?

edit:

mm ik zie net dat ik de tekst 'open' en 'dicht' heb omgedraaid op de afbeelding :P

[ Voor 7% gewijzigd door Neok_ op 27-10-2009 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Touwtje er omheen en trekken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-06 22:40
Volgens mij zijn het een soort slagpluggen die je met een tang en flink wat kracht eruit moet trekken.
Je kunt ze dan later weer terugslaan
* Mitch gaat op zoek naar een plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Klopt :) Je komt ze ook tegen onderop deurpanelen van o.a. een 307, als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 12:24
Bij mijn Opel zaten ook veel onderdelen zo gemonteerd. Het pinnetje hoefde er ook niet in zijn geheel uit. Als je hem een stukje omhoog haalt, moet het hele ding omhoog kunnen trekken.

Tenminste: in theorie. Aan die brede ring zitten vier klemmetjes die naar buiten worden gedrukt als je die middelste pin naar binnen duwt. Als het al enkele jaren zo vast zit, blijven die klemmetjes nog steeds naar buiten staan als je dat pinnetje omhoog haalt. Je moet dan toch iets meer kracht zetten dan je zelf verantwoord acht, maar uiteindelijk komt het los...
(edit: een heel lulverhaal, maar dat is wat Mitch bedoelt met die slagpluggen)

En bij dat alles ga ik er vanuit dat die klemmetjes bij Peugeot hetzelfde zijn als bij Opel... Bij Suzuki werkt het precies andersom: bij de Swift van mijn broertje moest je dat middelste pinnetje naar binnen duwen om de boel los te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door dreamscape op 27-10-2009 16:56 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ok, hard geweld dus :P

--to be continued--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
en? :P

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:44
Om de gehele grill te verwijderen (inclusief logo en het gedeelte wat onder de koplampen doorloopt) dien je meer te verwijderen dan slechts deze 4 dopjes.

Er zitten een aantal schroeven achter de grill die je los moet draaien (torx) en achter de grill ter hoogte van de koplamp zit de grill nog vast met 2 klemmen.
De klemmen kunnen afbreken, dus haal eerst nieuwe bij een dealer.

Er zijn via google verschillende manuals inclusief afbeeldingen te vinden hoe je de gehele grill kunt verwijderen. Het kan even wat zweet kosten, want ik weet uit ervaring dat dit niet altijd even makkelijk gaat.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Pagina: 1