Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen, graag hoor ik jullie mening over het volgende:

Huidige situatie: gekopieerd uit het wat verdient een ICTer topic.

Leeftijd: 29
Opleiding(en): HBO Technische richting, MBO Technisch Informatica.
Half jaar HBO Informatica gedaan maar 24/7 programmeren viel mij tegen.
Certificaten: geen
Werkervaring ICT: 1 jaar na mijn MBO
Werkervaring Bouw: 2 jaar na mijn HBO

Werkervaring tijdens mij studies: 7 jaar bij een computerbedrijf(begonnen bij assemblage geëindigd bij verkoop en onsite klussen).1 jaar bij technische helpdesk van een internet provider. (let wel voornamelijk weekenden, vrijedagen, vakanties en avonden).

Huidige werkgever: Bedrijf in de bouw
Huidige functie: deels werkvoorbereiding en deels applicatiebeheer.

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 35,5
13/14e maand of winstuitkering: winst uitkering 3%
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja (zelf 1/3 werkgever 2/3)
Reistijd: 30 min. met de auto

Maand salaris(bruto): 2270
Officieel zou ik na een half jaar een herwaardering (+/- 100 euro bruto) krijgen maar ben hier door de slechte situatie nog niet achteraan gegaan.(Mag momenteel al blij zijn als ik mijn salaris krijg).

Na 1 jaar detachering overgenomen door mijn huidige werkgever en daar dus nu een jaar contract (nog 4 maanden te gaan).

Ingerold als calculator (spoedproject voor 4 maanden) destijds beviel het werken mij prima (leuke werkzaamheden ook in het vooruitzicht, leuke collega's, geen strenge baas, uurtje vrij, kwartiertje te laat is nooit een probleem). Doorgerold als werkvoorbereider (collega vond andere baan), ervaren calculator kwam zoals afgesproken op mijn stoel. De deal was dat ik 50/50 bezig ging met twee werkzaamheden, werkvoorbereiding (inclusief veel klantencontact), applicatiebeheer en bovendien betrokken bij ontwikkelingsprojecten.

Praktijk is echter dat ik alleen maar aan het werkvoorbereiden ben en door alle toestanden (slecht weer in de bouw en bij mijn werkgever) komt hier geen verandering in. Er is ook geen tijd voor ontwikkelingsprojecten. Aantal keren aangegeven dat het echt moest veranderen, hier werd instemmend op gereageerd maar uiteindelijk gebeurd er dus niets. Alle overige ICT werkzaamheden blijven buiten de deur en worden geen interne mensen op gezet.

Het applicatiebeheer en opbouw bevalt me prima (wanneer hier tijd voor is) en zou hier graag in verder willen, ook kijk ik met plezier terug op de periode al systeembeheer na mijn mbo opleiding en zou hier weer graag mee verder willen om hier natuurlijk ook in door te groeien.

Wat kan ik het beste in deze situatie doen? Detachering beviel me niet echt (maar dat kwam ook een beetje door het niet vinden van passende werkzaamheden omdat ik in de verkeerde richting zocht).

Excuus voor het lange verhaal, hoop dat er wat mensen zijn met handige tips.

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-10 13:08
Je zit in elk geval goed in je opleidingen.
Niet zo zeer specifiek voor de IT, maar wel HBO. Da's altijd goed.
Ik zou als ik jou was toch eens kijken in de ICT detachering.
Je hebt nog niet zoveel jaren werkervaring (in de ICT dan), maar met een beetje geluk kan een detacheerder een passende klus voor je vinden.
Qua salaris zul er niet echt op achteruit gaan, en er zit (meestal) een auto bij.
Het is wel dé mogelijkheid om snel veel kennis te vergaren en snel te groeien. Het moet dan uiteraard wel een beetje meezitten met de projecten waar ze je opzetten.
Ook bieden de meeste detacheerders prima opleidingsmogelijkheden.

Resumerend:

Ga gewoon eens praten met diverse detacheringsclubs. Spreek je voorkeuren uit en kijk of je elkaar kunt vinden.

Succes!

Ps. Ik heb 10 jaar landelijke detachering gedaan, er hier erg veel van opgestoken. Allerlei bedrijfsculturen meegemaakt, en overal even lekker in de keuken kunnen kijken.

Carpe Diem