Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

BibTex (TexnicCenter) prefix? (see: blabla, 2009)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als BibTex-noob ben ik op zoek naar een manier om prefixes aan mijn cites mee te geven. Dus in plaats van dit (blabla, 2009), wil ik soms dit (see: blabla, 2009), een andere keer (for example: blabla, 2009), en soms gewoon alleen (blabla, 2009).

In EndNote is dit geen probleem. Maar omdat ik Word spuugzat ben, probeer ik het nu in LaTeX (TeXnicCenter) voor Windows, met Bibtex dus.

Wie weet hoe dit moet? thx!

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 15:23
Ik denk dat je het best gewoon in de tekst zelf kan vermelden 'see ' en dan dus de referentie naar je bron? Dat doe ik tenminste meestal wel in verslagen. Er is ook nog een verschil tussen \citet en \citep natuurlijk, waarbij de p voor een passieve bronvermelding staat en de t voor een actievere versie, dus mocht je iets gebruiken als 'see ' en dan je bron dan moet je \citet gebruiken :)

Gamen op een laptop is best ok .... echt

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:48

Haan

dotnetter

Ik zou ook gewoon de tekst typen en dan je \cite doen. Dus gewoon see: \cite{bla09} , dat is toch precies wat je wil?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Haan schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:19:
Ik zou ook gewoon de tekst typen en dan je \cite doen. Dus gewoon see: \cite{bla09} , dat is toch precies wat je wil?
nee dat gaat niet goed. Dan krijg je 'see: (blabla, 2009)' en niet: '(see: blabla, 2009)'.

Verwijderd

Topicstarter
Airdack schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:10:
Ik denk dat je het best gewoon in de tekst zelf kan vermelden 'see ' en dan dus de referentie naar je bron? Dat doe ik tenminste meestal wel in verslagen. Er is ook nog een verschil tussen \citet en \citep natuurlijk, waarbij de p voor een passieve bronvermelding staat en de t voor een actievere versie, dus mocht je iets gebruiken als 'see ' en dan je bron dan moet je \citet gebruiken :)
ah, dat kende ik nog niet. bedankt! ik ga ermee spelen en kijken of het een oplossing biedt.

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Workaround: (see fret et al. (ref)), of "this was reported previously by fret and coworkers (ref)."

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Verwijderd

Topicstarter
dat kan natuurlijk ook. een andere 'oplossing' is om een keer netjes met /cite te werken, en als ik dan een prefix nodig heb, gewoon tekst te gebruiken. Dat lost alles op, maar ik had liever een 'mooie' oplossing gebruikt.

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dat snap ik, maar meestal wordt citeren vrij bondig gedaan, tenzij het echt de moeite waard is om een specifieke referentie explicieter in het zonnetje te zetten. Voor die 2-3 keer in een wetenschappelijke text dat dat nodig is werken de workarounds prima :).

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Sallin schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 11:46:
Dat snap ik, maar meestal wordt citeren vrij bondig gedaan, tenzij het echt de moeite waard is om een specifieke referentie explicieter in het zonnetje te zetten. Voor die 2-3 keer in een wetenschappelijke text dat dat nodig is werken de workarounds prima :).
helaas gaat dat bij mijn proefschrift niet op. maar bedankt voor het meedenken. als ik nog een 'echte oplossing' tegenkom, dan zal ik hem even posten.

Verwijderd

uit de natbib handleiding (http://merkel.zoneo.net/Latex/natbib.php):

\citep[see][]{jon90} --> (see Jones et al., 1990)
Pagina: 1