Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe banden

Pagina: 1
Acties:

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:53
Gisteren ben ik er achter gekomen dat ik 2 nieuwe voorbanden nodig heb.

Ik reed met Dunlop SP9000 wat op zich niet verkeerd reed maar echt super was het nu ook weer niet.

Wat ik zoek in een band:
-Stil
-Misschien een allround band, ik heb geen winterbanden en ben ook niet van plan om deze aan te schaffen
-Leverbaar in 205/40 17inch

Wie o wie weet er een goede aanrader voor mij :)

BlaBlaBla

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:11
Wellicht heb je iets aan de bandentests van de ANWB? Die test gaat over 205/55/16, niet exact de maat die jij zoekt maar de meeste van die banden zullen ook wel in 17" te krijgen zijn.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
WTF?

Kan je niet gewoon naar de bandencentrale gaan en een standaard set banden vragen? Waarom heb je speciaal aangepaste banden nodig voor nederlandse/belgische wegen?

Life is simple, make choices, don't look back...

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Sosabowski

nerd

Little Bear schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:52:
WTF?

Kan je niet gewoon naar de bandencentrale gaan en een standaard set banden vragen? Waarom heb je speciaal aangepaste banden nodig voor nederlandse/belgische wegen?
Zoals je in de test van de anwb kan lezen zit er nogal wat verschil tussen de verschillende merken.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

In die klasse zijn er wel meer "goede" banden.
Persoonlijk ga ik nu van Continental PremiumContact 2 naar Vredestein SPORTRAC 3.
Michelin heeft de P Zero, Conti de Premium- en SportContact, Dunlop heeft SP Sport Maxx serie, Falken heeft volgens velen een goede band (type ontschiet me even),

Veel hangt af van je persoonlijke voorkeur, wil je stilte, grip of weggedrag in nat weer. Alle (wat duurdere) banden van de bekende merken zijn iig "goed".

[ Voor 5% gewijzigd door c0ne op 27-10-2009 15:56 ]

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Stil en goede grip op droog en nat, precies het soort band wat ik onder m'n clio rs heb laten zetten toen de vorige set versleten was. Ik ben uitgekomen op Yokohama S.Drive bandjes en ze bevielen heel erg goed, waren lekker stil en vollop grip op droog (rondjes nurburgring zonder problemen). In de regen niet in elke bocht glijden of spinnende bandjes zoals de federal SS595 die ervoor eronder zaten.

Ik heb nu Goodyear Eagle F1 onder de SLK hangen, die zou ik dus absoluut niet nemen als het stil moet zijn en allround. Droog zijn ze prima, in de regen is een spelletje om de traction control waarschuwing niet aan te krijgen in snellere bochten... Plus ze maken door het grote V-profiel behoorlijk wat herrie, er blijven allemaal kleine steentjes in de gootjes steken wat niet lekker klinkt. Dus zodra deze versleten zijn gaan hier ook weer die yokohama's onder :)

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:34
Qua geluidsproductie, kun je dan inderdaad beter de banden met een v profiel links laten liggen. Ze zien er sportief uit, (weggedrag daargelaten) maar ze maken zeker herrie.

Kun je aangeven wat je aan de SP9000 minder vind? Ben zelf erg tevreden over deze banden...

• Strider
_Chris_ schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:52:
Qua geluidsproductie, kun je dan inderdaad beter de banden met een v profiel links laten liggen. Ze zien er sportief uit, (weggedrag daargelaten) maar ze maken zeker herrie.

Kun je aangeven wat je aan de SP9000 minder vind? Ben zelf erg tevreden over deze banden...
Aan de ene kant wel tevreden, maar ik heb liever een wat stillere band :)

BlaBlaBla

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:24

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik heb de dunlop sport8000 gehad.

Nu heb ik inmiddels 2 sets van Falken FK452 opgereden, best band ooit imo die nog zeer betaalbaar is.

De Nederbelg !

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
falkens zijn imo niet echt super stil (beetje vergelijkbaar met conti SC3), en bij mijn auto in de regen ook niet echt geweldig hoor. ding glijd als een gek.

op droog daarintegen doen ze het super als ze een beetje warm zijn.
soms wel beter als de SC3

Audi S3

• Strider
Ben zelf wat aan het googelen geweest en twijfel nu tussen deze types:

Pirelli Pzero Nero
Toyo T1R
Falken FK-452

Alle 3 komen ze kwa prijs overeen, welke is de topper uit deze 3 :)

BlaBlaBla

Verwijderd

Pzero Nero!

Toyo's slijten harder en zijn kut in de regen :p

Pzero Nero heeft veel girp bij droog weer en bij nat weer en slijt lang niet zo hard :). Worden ook mijne volgende banden :)

• Strider
Las wel dat de rolweerstand van de Pzero vrij hoog lag.

En weet je zeker dat die toyo's niet goed rijden bij regen? Bedoel je niet toevallig een ander type?

BlaBlaBla

Verwijderd

Ik heb ze zelf onder mijn auto zitten, en met regen heb ik gewoon GEEN grip.

• Strider
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:38:
Ik heb ze zelf onder mijn auto zitten, en met regen heb ik gewoon GEEN grip.
Heb je die Pzero's dan wel al een keer met regen kunnen testen?

BlaBlaBla

Verwijderd

Yep, vorige week onder een Astra GSI van een vriend van me :). Die hebben echt een stuk meer grip (betaal je ook voor).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2009 18:07 ]

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Je vraagt om all round banden waarmee je mijns inziens doelt op all season banden.
Het valt me op dat de Vredestein Quatrac 3 hier nog helemaal niet genoemd worden.
deze banden presteren erg goed op zowel nat als droog wegdek en ook de winter eigenschappen mogen er wezen.
Ik rijd al een paar jaar op quatracs en zal dat voorlopig ook wel blijven doen.
Met de hevige sneeuwval van een paar jaar geleden hebben de quatracs zich bij mij wel bewezen!
was erg lachen op de parkeerplaats toen velen niet van de plek kwamen en de quatrac rijders weinig problemen ondervonden.
maar het is een all season band die dus zeker niet alleen winter eigenschappen bevat.
zo, genoeg reclame gemaakt.

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Rejgun

Leven is Bier drinken

Behalve de Quatrac 3 zij alle overige genoemde banden in dit topic geen all season banden, maar gewoon 'zomerbanden'

@TS
lastig om een advies te geven voor banden zonder te weten wat voor auto je hebt, wat voor motor er in die auto ligt en hoe je rijstijl is.

Bij een rusitge rijstijl zal de gemiddelde band van een A - merk altijd wel voldoen. Heb je een uitermate sportieve rijstijl dan zuj je wat verder moeten kijken. Indien je een sportievere rijstijl hebt kan ik uit ervaring mededelen dat de Bridgestone Potenza RE 050A zowel bij droog als nat wegdek veel grip heeft.

Audi: Vorsprung durch Technik

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb met veel soorten sport en all season banden gereden, en als je mooie en in alle soorten omstandigheden goeie banden wilt, dan heb ik maar 1 antwoord:

Pirelli P Zero Nero :)
Afbeeldingslocatie: http://www.gommeimport.it/immagini/prodotti/PIRELLI%20PZERO%20NERO_20080213110935.jpg

En ik rijd meer als 20.000 km op het belgische beton, glad, nat, droog, met bladeren zoals nu, heerlijk stille banden. Overal rijden ze erg goed op (met dit koude weer wel rijstijl wat aanpassen maar dan nog geen gevoel dat je alle kanten op gaat), en zomers heerlijke banden om lekker bochtjes mee te maken. Geven ruim van te voren aan dat je op de grens gaat en ze gaan niet gummen of echt naar grip zoeken dat je gaat schuiven.

Ik kan je ze echt aanbevelen!

[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 28-10-2009 19:39 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
@ Regjun

Ook dat is geen "all round' band:
op hun website: The Potenza RE050A is a Max Performance Summer tire

[ Voor 5% gewijzigd door OliverBB op 28-10-2009 19:36 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat zeggen ze wel van meer banden, sommige zijn ook niet geschikt voor regen, maar sommige zomerbanden zijn wél geschikt als alle seizoensbanden. Zoals de pirelli's. :)

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

De echt goede zomerbanden (zoals RE050a, P Zero Nero, Pilot Sport enz) kunnen ook prima presteren in de winter. Beter dan van die goedkoper 'energy' banden (die ontzettend veel Nederlanders eronder hebben zitten) e.d., die ervoor gemaakt zijn lang mee te gaan.

Ik vond de Michelin Pilot Sport wel goed presteren in de zomer en winter. Wel flink aan de prijs.
RE050a is wat zachter en vond ik in de winter ietsje minder. Vond em onder een iets lichtere auto ook fijner.
P Zero Nero is ook een vrij goede allround keus die ook erg fijn is als sportieve band.

[ Voor 36% gewijzigd door Tom op 28-10-2009 19:50 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tom schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 19:47:
De echt goede zomerbanden (zoals RE050a, P Zero Nero, Pilot Sport enz) kunnen ook prima presteren in de winter. Beter dan van die goedkoper 'energy' banden (die ontzettend veel Nederlanders eronder hebben zitten) e.d., die ervoor gemaakt zijn lang mee te gaan.

Ik vond de Michelin Pilot Sport wel goed presteren in de zomer en winter. Wel flink aan de prijs.
RE050a is wat zachter en vond ik in de winter ietsje minder. Vond em onder een iets lichtere auto ook fijner.
P Zero Nero is ook een vrij goede allround keus die ook erg fijn is als sportieve band.
Opzich heb je gelijk, maar ligt ook aan je rijstijl, ik heb in 10.000km toch dikke 3 mm eraf gereden van de pirelli's.

En die goedkope flutbanden staan garant om bij regen, een noodstop, uitwijkmanoeuvre of andere niet al te gekke dingen in de slip te raken. :)

Verwijderd

Lijkt me duidelijk dus. Pirelli P Zero Nero's ! :P

• Strider
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 23:11:
Lijkt me duidelijk dus. Pirelli P Zero Nero's ! :P
Ja die worden het ook, maar ben ff aan het twijfelen wat ik er mee zal gaan doen.

Of ik leg ze op mijn 17inch die dus vervangen moet worden, of op mijn 14inch wat een hoop geld scheelt en stiekem wel wat fijner rijd :P

BlaBlaBla

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:21

JT

VETAK y0

Form <-> function
Ben je een wijf of ben je een man

:+

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Femme
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb P Zero Nero onder de 330i. Ik vind het een fijne band die ook nog eens belachelijk lang mee gaat. Ik heb de voorbanden pas één keer laten vervangen in 123.000km en achterop ligt het derde setje banden dat nog lang niet aan vervanging toe is.

Met Michelin Pilot Sport 2 heb ik ook prima ervaringen. Met beide type banden rij ik het hele jaar door, wat geen enkel probleem is.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 17:10

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb ook voor mijn V40 twee nieuwe bandjes nodig, en als ik die tests zo zie ga ik voor de GoodYear OptiGrip.

Ik heb trouwens net gehoord dat tegenwoordig wordt aangeraden om bij voorwiel-aangedreven auto's de beste banden achter te monteren ipv voor, dit ivm het feit dat je je rijstijl eigenlijk automatisch aanpast aan slechtere voorbanden, terwijl slechte achterbanden je opeens overvallen door het plotseling uitbreken van de achterkant. Over het algemeen zijn, volgens die persoon, goede achterbanden belangrijker voor de stabiliteit van de auto in noodsituaties dan goede achterbanden. In hoeverre klopt dit?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Femme
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Tijdens rijvaardigheidstrainingen demonstreren ze dat door een modelauto met geblokkeerde achterwielen van een plankje te laten glijden, waarbij het autootje geheid achterste voren komt te staan.

Verlies van grip op de voorbanden zal er gewoon voor zorgen dat de auto in een bocht onderstuurt en dus rechtdoor wil. Daar is een stuk makkelijker op te reageren (minder scherp insturen en hopen dat er genoeg ruimte is om nergens tegenaan te rijden).
Pagina: 1