Glasvezel in Zeist

Pagina: 1
Acties:
  • 1.302 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225108

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een inwoner van de gemeente Zeist
En ik ben adsl en Ziggo spuugzat ik wil sneller en stabieler >:) !!
Maar nu zoek ik mensen die samen met mij een campagne willen starten voor glasvezel in Zeist.
Want het Probleem is echter dat Zeist hierop half op(tot aan de centrales en wijkkasten toe) is aangesloten, en dat dit collectief gedaan moet worden!

Kan dit waargemaakt worden?
En zo ja meld je dan aan bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
De vraag is dan een beetje van wie is het netwerk wat er momenteel aanwezig is?

Laatste wat ik namelijk van KPN heb gehoord is dat dit nog wel een tijdje op zich laat wachten ( 1+ jaar is laatste wat ik gehoord heb)

Als er nog niks ligt kun je het via andere providers wel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donker11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-04-2021
De nodige plannen voor Glasvezel liggen waarschijnlijk al klaar, maar dit gaat gewoon even duren. 80% van Nederland zit nog zonder Glasvezel en dit is ook een project van jaren. En denk dat je vrij weinig kans (ook als je dit collectief wilt regelen) maakt om dit te versnellen. Of je moet in een nieuwbouw huis gaan wonen :P, daar wordt het tegenwoordig al standaard gelegd dacht ik, maar dit is natuurlijk geen serieuze optie. Al met al, be patient :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yogoi schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:38:
De vraag is dan een beetje van wie is het netwerk wat er momenteel aanwezig is?

Laatste wat ik namelijk van KPN heb gehoord is dat dit nog wel een tijdje op zich laat wachten ( 1+ jaar is laatste wat ik gehoord heb)

Als er nog niks ligt kun je het via andere providers wel proberen.
ik weet soieso dat Tele2 en Ziggo glas hebben liggen in Zeist.
VDSL2 is al beschibaar en de Ziggo monteur zei de laatste keer dat hij hier was dat Kpn al bijna heel Zeist volgelegd had met glas.

Dus ik blijf hopen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan nog wel een tijdje wachten. Zeist is namelijk vanwege zijn kleine formaat en dunbevolktheid niet echt een interessante locatie. Is ook qua populatie een wat oudere mensen stad en die zullen minder snel glasvezel nemen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 11:11
Heb je wel een door zeist heen gelopen?ik raad je het niet aan.maar je hebt wel gelijk met een minder interessante locatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb er 15 jaar lang gewoond, 2,5 jaar geleden verhuist. Dus ja, ik ken Zeist wel. En tis gewoon een vrij kleine stad, veel ruime rijtjeshuizen en maar een paar flats. Bovendien is het gewoon een stad met een wat oudere bevolking.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06 09:22
Ik lees steeds dat "kleine formaat en dunbevolktheid" een argument is waarom er geen glasvezel beschikbaar is, maar dat is onzin. Als je kijkt naar steden met glasvezel dan zijn deze helemaal niet groot of dichtbevolkt.

Den Haag is de meest dichtbevolkte stad van Nederland en de 3de grootste stad van Nederland. Tot heden is er niet 1 wijk met glasvezel! Zelfs voor zakelijk gebruik zijn er maar weinig plekken met glasvezel.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Lisadr schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 08:47:
Ik lees steeds dat "kleine formaat en dunbevolktheid" een argument is waarom er geen glasvezel beschikbaar is, maar dat is onzin. Als je kijkt naar steden met glasvezel dan zijn deze helemaal niet groot of dichtbevolkt.

Den Haag is de meest dichtbevolkte stad van Nederland en de 3de grootste stad van Nederland. Tot heden is er niet 1 wijk met glasvezel! Zelfs voor zakelijk gebruik zijn er maar weinig plekken met glasvezel.
Klopt.. als je een bewonersinitiatief opstart en je krijgt genoeg mensen mee (laten we zeggen 20-40%) kun je met die gegevens naar een van de vele glasvezelproviders gaan. De meesten zullen direct op de kans springen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06 09:22
denan schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:39:
[...]

Klopt.. als je een bewonersinitiatief opstart en je krijgt genoeg mensen mee (laten we zeggen 20-40%) kun je met die gegevens naar een van de vele glasvezelproviders gaan. De meesten zullen direct op de kans springen :)
En daarom zijn er juist meer glasvezel aanbieders is middel-klein steden met 30K tot 150K inwoners :)

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308166

Ik heb in Uden gewoond en woon nu in Zeist, in Uden is er glasvezel, in Zeist niet. Dat terwijl Uden echt nog veel minder dichtbevolkt dan Zeist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou ik probeer dan nog maar wat leven in dit topic te krijgen.
Ik zoek nog steeds mensen die mij willen helpen met dit project.
Ik vind zelf dat Zeist wel degelijk interessant is voor een glasvezel aanbieder dit omdat er vele rijtjeshuizen zijn waar veel mensen wel belangstelling hebben in een snelle verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Handtekeningen actie opzetten in de wijken vlak om je heen, interesse peilen en dan daarmee aantonen dat er flinke behoefte is aan glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Anoniem: 225108 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:27:
Nou ik probeer dan nog maar wat leven in dit topic te krijgen.
Ik zoek nog steeds mensen die mij willen helpen met dit project.
Ik vind zelf dat Zeist wel degelijk interessant is voor een glasvezel aanbieder dit omdat er vele rijtjeshuizen zijn waar veel mensen wel belangstelling hebben in een snelle verbinding.
Sorry dat ik een oud topic open trek maar om nu een nieuwe te openen...

Is d'r inmiddels al iets meer bekend over de glasvezel plannen in Zeist?

Ik denk ook dat het interessant is. Zo dunbevolkt is Zeist niet, er zit relatief veel geld, veel studenten en er is wat hoogbouw waar mensen denk ik ook best graag glasvezel willen hebben. (Hoewel in een deel van die hoogbouw juist wel relatief veel bejaarden wonen.)

Best tevreden over Ziggo, qua snelheid allemaal prima, maar op de eoa manier vind ik het toch wat jammer dat ik op kantoor (1.7Km verderop, ook in Zeist) straks GBit glas heb en thuis 300/30 Ziggo kabel. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:22
Zal waarschijnlijk niet gebeuren. Ziggo heeft al snel internet daar, en Reggefiber is nu van KPN, die gaat dus alleen de wijkwasten verglazen zodat je 100/200Mb DSL krijgt.

Je zou bonding af kunnen nemen via DSL, dan heb je al een hogere upload dan Ziggo biedt, namelijk 60-65Mb up. Moet het wel op je adres leverbaar zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door krakendmodem op 04-05-2017 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelanieSvC
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-05-2022
Het bewonersinitiatief Zeist is gestart! Zie

https://www.ikwilglasinzeist.nl/

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@MelanieSvC bedankt voor de link. Maar het kicken en kapen van topics is niet toegestaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.