Toon posts:

iSCSI Open-E performance

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allen,

ik heb al gegoogled & hier gesearched maar niets relevant gevonden. Voor een klant moet ik een server voorzien van momenteel +-16TB, waar hij via verschillende systemen tegelijk aan moet kunnen, Win & Mac.

De HW steekt al ineen (Core i5 2.66GHz, 8GB RAM, Gigabyte GA-P55-UD4, 2x WD Black 1TB RAID1 via onboard ICHR, Intel SRCSATAWB SAS/SATA Raid controller, 8x 2TB WD GP 5400rpm RAID 5, dual gigabit intel adapter)
Van een Vertex SSD naar RAID array krijg ik sustained +-135MB/s, dus gigabit kan volledig benut worden.

Eerst heb ik Vista x64 SP2 geinstalleerd, en als ik dan van 1 systeem (Supermicro server, Vista x64 SP2, dual intel gigabit nic) files kopieer via Windows file sharing (10kB files tot ettelijke GB files) wordt het netwerk 99% belast.
De switch is een unmanaged 16 port Linksys 10/100/1000 switch.

Via Open-E trial heb ik een USB bootable gemaakt voor die Core i5 en als ik dan vanaf de SuperMicro server via iSCSI of NAS files kopieer, start hij aan meer dan Gigabit snelheid (raar maar waar), maar zakt hij geleidelijk aan tot zo'n 60-65MB/s...
Iemand een idee hoe ik dit ook op +-99% netwerkbelasting kan krijgen?

Als ik een jaar later ofzo extra storage wil toevoegen, kan ik dat makkelijk doen via Open-E? Het leuke zou zijn dat ik gewoon nog zo'n server in elkaar steek, die op een of andere manier link, en dat de client dubbel zoveel storage beschikbaar ziet zonder iets te moeten doen. Of moet ik een soort schijfbak voorzien en een SAS controller in de dan bestaande Core i5 server steken?

alvast bedankt,
David

Verwijderd

Waarom neem je geen contact op met Open-E? Het is gewoon een betaald product dus ze zullen ook wel iets van support geven lijkt me? Of anders het forum gebruiken van Open-E. Daar zitten veel meer mensen met kennis mbt dit product.

Waarom kies je trouwens niet voor iets als Openfiler of Freenas?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Als je vragen hebt over open-e is het denk ik het handigst om die inderdaad aan hun support te stellen.

Ik zou in jouw situatie meteen FreeBSD of OpenSolaris installeren, zodat je de kracht van ZFS kunt gebruiken (en ja, dan kun je inderdaad een disk cabinet en SAS controller toevoegen en de gebruikte pool on-the-fly vergroten, je kunt gebruik maken van snapshots, replicatie, en je bent veilig door de ingebouwde checksumming en het feit dat ZFS een transactional filesystem is).

Ik heb een aantal FreeBSD storage boxes op die manier ingericht, en ja, dat werkt prima. Ik haal over de 1600Mbit met samba (2x1Gbit trunked), en windows machines backuppen gaat prima met 1Gbit.

Het nadeel hiervan is dat je wel enige kennis van die software moet hebben, en da's met zo'n open-e systeempje natuurlijk wel anders.. Sja, keuzes.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!