[Windows 7] Default thema instellen voor de default user

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceWarrior
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:10
Voor het deployen van Windows 7 op ons bedrijf, willen we ook een standaard wallpaper meenemen, die iedere nieuwe user voor zijn kiezen krijgt.

In vorige versies van Windows stelde je de wallpaper in die je wou, logde uit en kopieerde je de ntuser.dat van die user naar de default user map. Ik ben er dus al achter dat dat in Windows 7 anders werkt.
Het instellen van bv de wallpaper valt nu onder het Windows Thema.
Dus mijn vraag, weet iemand hoe je een default thema, die dus afwijkt van de standaard kan instellen voor alle users? In de C:\users\default dus?

Wanneer ik nu inlog als nieuwe gebruiker krijg ik een zwarte achtergrond ipv de wallpaper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

maak gewoon een user aan, stel daar alles in en kopieer de directory van die user 1 op 1 naar de default user directory. Hier werkt dat prima.

Wat ik wel graag wil weten is wat jullie beweegredenen zijn om nu direct al over te stappen op Windows 7?
Ik ben namelijk nog wel flink aan het twijfelen om de stap van testbak naar netwerk te maken....

[ Voor 1% gewijzigd door KatirZan op 27-10-2009 15:06 . Reden: voor wat duidelijkheid ]

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceWarrior
dat heb ik dus ook gedaan, zo werkte het bijvoorbeeld in XP ja, maar in Windows 7 neemt hij de default achtergrond dus niet mee...

Bedoeling is dat we begin 2010 overgestapt zijn naar Windows 7 64bit, we waren al vrij ver met de overstap naar Vista, maar besloten om direct naar Win7 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceWarrior
iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Ik heb het zelfde probleem, een default user gemaakt, alle instellingen worden mee gekopierd van windows zelfs de gadgets , alles is precies het zelfde als de user waar het mee gemaakt was alleen de achtergrond doet het niet, als ik dan naar persoonlijke voorkeuren aanpassen ga dan zie ik het thema staan en als ik die aan klik staat alles goed maar dat wil ik dus niet doen ik wil dat hij automatisch deze blijft kiezen.... hij start elke keer op met een unsaved thema, als ik dan daar voor achtergrond kies dan ziet hij gewoon de achtergrond staan en dan zonder iets te veranderen kies ik oke en dan staat ook het thema goed zoals ik het ingesteld had....

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Ik heb het al gevonden, blijkbaar kijkt hij voor het thema nog in het account waar je het het profiel mee gemaakt hebt maar die bestaat niet meer omdat je deze hernoemt naar default.... als je een kopie van default maakt in de map waar je het profiel mee aangemaakt hebt dan werkt het wel goed :)

hij maakt nog wel steeds dat unsaved thema aan.... maar goed het werkt in ieder geval :)

[ Voor 13% gewijzigd door barrymel op 02-03-2011 10:43 . Reden: unsaved thema update ]

BarryMel

Pagina: 1