Toon posts:

Anders speakers voor Logitech Z-2300

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag andere speakers aanschaffen voor mijn Logitech Z-2300 2.1 set.
Heb genoeg van de ''standaard'' speakers de je erbij krijgt.

Weet iemand welke speakers hiervoor goed zijn?

Heb zelf nog gezocht, maar kon niks nuttigs vinden..helaas.

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
Verkoop die hele Z-2300 aan een enthousiasteling en koop zelf "echte" speakers. Bijvoorbeeld een setje AudioEngine A5. Deze zijn actief, dus dan heb je geen extra versterker nodig.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:16

FeaR

In GoT we trust

Hallo Newjacker,

De reden dat je niet veel kan vinden om speakers van een set als de Z-2300 te vervangen is omdat de speakers daar niet voor gemaakt zijn. Er zijn maar weinig kant-en-klare pc-setjes waar je de speakers van kan vervangen. Reden is omdat er van de speakers weinig informatie bekend is met betrekking tot vermogen, impedantie, etc. En als die er wel zijn dan is het negen van de tien keer een waarde waar je niet te veel waarde aan moet hechten aangezien fabrikanten zulke specificaties nogal eens (flink) overdrijven.

Overigens komen dit soort vragen wel "vaker" voor zoals bijvoorbeeld hier, maar dan gaat het om een Logitech Z-5500 set.

Ik sluit me verder bij Seers aan dat je beter een geheel andere set kan aanschaffen dan de speakers van je Z-2300 te vervangen. Of je moet gaan voor een set met passieve speakers en dan een versterker/receiver erbij of een set actieve speakers is aan jezelf.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.