[tweakdsl] opzeggen niet mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb ruim 2 jaar geleden een 10 voor 2 12-24 mbit abbonement genomen bij tweakdsl. Zo'n 3 maanden geleden kreeg ik een brief thuis dat de 2 jaar om was, en dat we niets hoefden te doen indien we dit abbonement wilde voorzetten. Wij hebben niets gedaan, dus abbo is doorgegaan. Brief heb ik helaas niet meer (heeft iemand toevallig deze brief nog?).

Ondertussen zit ik met een onstabiel internet sinds 1.5 maand; hebben ze mij gecapped op 6 mbit - en sturen ze KPN monteurs langs om mijn lijn te laten fixen. KPN monteur 1 heeft alles in huis doorgemeten, daar was het overal goed, zijn mening: het modem is stuk. Nieuw modem, ook 3 andere modems van mezelf uitgeprobeerd, nog steeds hetzelfde. KPN monteur 2 langsgeweest, de boel doorgetest, zijn idee: grondploeg langssturen. Deze zijn vandaag aan de deur geweest maar wij waren niet thuis, wel briefje door de bus dat ze waren geweest; VOOR dit briefje: tel + internet ok (op 6 mbit dan) , en NA briefje: geen telefoon + internet meer. KPN meet goede lijn. Tweak zegt je moet bij KPN zijn. Dit speelt nog, ben nog bezig met bellen...

Anyway, lang verhaal kort: ik ben het zat, daarnaast kun je ondertussen bij (oa) UPC veel sneller internet krijgen ( + tel + tv ) , en ik wil overstappen. Echter, volgens de helpdesk van tweak, kan ik niet opzeggen. Vreemd, want in de alg voorwaarden staat na de 1e termijn (van 1 of 2 jaar) is het opzegbaar elke maand. Daarnaast is in juli 2009 een wet aangenomen dat je een provider na dat eerste termijn van een jaar of 2 jaar moet kunnen opzeggen met 1 maand opzegtermijn. (http://www.consumentenbon...n_overstappen_makkelijker). Echter, tweak houdt vol dat dit niet mogelijk is. Hebben zij gelijk, was die brief van een paar maanden geleden genoeg om mij nu weer die 2 jaar te laten betalen? Eigenlijk is het nog erger: ik heb al beide termijnen betaald a 500 euro totaal, dus ik zou geld terug moeten gaan vorderen, wat nogal moeilijk is als zij voet bij stuk blijven houden.... Kan ik de huidige problemen gebruiken om het abbo teniet te laten verklaren, zodat ik geld terug krijg ? Zit er een 'minimale periode' aan vast dat je problemen moet hebben voordat je een contract kan laten ontbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

AV van tweakdsl zegt:
Artikel 5 Duur van de overeenkomst

Een contract met Tweak wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en kent een minimale periode van 1 of 2 jaar. Elk van de partijen heeft het recht de overeenkomst tijdens de minimumduur schriftelijk op te zeggen na verloop van de minimale periode, zulks met inachtneming van een opzegtermijn van tenminste een(1) kalendermaand.
Lijkt me dus wel mogelijk, maar wat precies zei de helpdesk meneer dat je niet 'kan' opzeggen? (dit is niet mogelijk omdat...)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Email response op mijn vraag:

"Geachte klant,

Bij een 12/24 10-2 abonnement kunt na het contract van 24 maanden per maand
opzeggen, maar als uw contract is verlengd dan houd dat in dat uw nogmaals
24 maanden er aan vast zit.( dus kort samengevat uw moet een maand van
tevoren opzeggen als het 10-2 abonnement niet wilt verlengen.

Hoop uw voldoende te hebben geïnformeerd."

Dit vind ik dus raar, het lijkt meer op een nieuw contract, ipv verlenging van het huidige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:05

beany

Meeheheheheh

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:14:
Email response op mijn vraag:

"Geachte klant,

Bij een 12/24 10-2 abonnement kunt na het contract van 24 maanden per maand
opzeggen, maar als uw contract is verlengd dan houd dat in dat uw nogmaals
24 maanden er aan vast zit.( dus kort samengevat uw moet een maand van
tevoren opzeggen als het 10-2 abonnement niet wilt verlengen.

Hoop uw voldoende te hebben geïnformeerd."

Dit vind ik dus raar, het lijkt meer op een nieuw contract, ipv verlenging van het huidige.
En dat mag niet. Na de eerste contractperiode moet het per maand opzegbaar zijn. Dat is kortgeleden volgens mij in een wet geregeld.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 09:54

mace

Sapere Aude

Dat is volgens mij onwettelijk en moet je er vanaf kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar is het niet een andere situatie ? Normaal zijn dit soort contracten iets van: je betaalt 30 euro per maand en je hebt een jaarcontract; Maar ik moet in 2 termijnen betalen: 1e termijn 250 euro direct bij ingang en 2e termijn 249 euro 2 maanden na ingang Dus 2 maanden na ingang heb ik al het volledige bedrag betaald voor 2 jaar. (Dat is namelijk de aanbieding: je betaalt 20 maanden voor 24 maanden).
En wat kan ik doen als zij voet bij stuk blijven houden? Hoe krijg ik ooit mijn geld terug?

edit: ik wil natuurlijk niet opzeggen voordat ik zekerheid heb, 500 euro is nogal een groot bedrag om over de balk te gooien... Iemand ervaring met dit zelfde probleem?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 10:11
Ik heb er geen ervaring mee, maar wat de rest klopt voor zover ik weet inderdaad: je abbonoment moet volgens de wet per maand opzegbaar zijn. Dat tweak volhoud dat dit niet mogelijk is betekend dat ze de wet niet (willen) kennen, jij straat echter in je recht om het op te zeggen.
Enige probleen is dat ik niet weet hoe je je geld terug gaat krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:20
geld kan je binnen een bepaalde tijd laten stoneren,maar dan zal je eens contact op moeten nemen met je bank daarover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 00:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In iedergeval het verhaal schriftelijk kenbaar maken (ook dus opzeggen in die brief), dan heb je dat in iedergeval 'op papier' al gedaan. Je zou wat informatie kunnen inwinnen bij de geschillencommissie.

Lijkt mij trouwens dat betaal-momenten en contractsperiode toch wel los van elkaar staan (2 jaar contract = 2 jaar contract, of je dit nu maandelijks, jaarlijks of in 1x betaald, het verlengde daarvan: opzeggen = opzeggen).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Stilzwijgende verlengingen kunnen niet meer onder de nieuwe Telecommunicatiewet. Artikel 7.2a geeft je inderdaad het recht om na de aanvankelijke periode, in jouw geval 2 jaar, het contract op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van maximaal een maand. Dit is ongeacht of de verlenging voor of na 1 juli 2009 was, het moment van de wetswijziging. Dit is ook ongeacht het betaalmoment.

Als je geen formele toestemming hebt gegeven voor de automatische incasso, kun je deze via een procedure bij de bank laten storneren tot een jaar terug. Met geen formele toestemming wil ik zeggen: zonder handtekening en zonder telefonische instemming. Een machtiging via internet bijvoorbeeld.

Wat betreft de afhandeling van de opzegging, zou ik de klantenservice mailen en ze wijzen op de wet. Op http://opta.nl/nl/actueel...aties/publicatie/?id=3019 kun je meer informatie vinden. Je kunt TweakDSL er ook op wijzen dat zij inmiddels al een waarschuwing hebben gehad van Opta hierover.

[ Voor 18% gewijzigd door haribold op 27-10-2009 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnyD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
In de brief die je bedoelt staat:

Indien u wenst dat uw abonnement wederom met 2 jaar wordt verlengd tegen dezelfde voorwaarden, hoeft u hiervoor niets te doen. Na verstrijken van de termijn van 2 jaar wordt uw abonnement vanzelf verlengd en wordt de eerste nieuwe termijn automatisch in rekening gebracht.

Nu bedoelen ze bij Tweak waarschijnlijk dat je er zelf voor gekozen hebt om je abbo met 2 jaar te verlengen en ik denk dat ze daarom dwarsliggen...

[ Voor 21% gewijzigd door SunnyD op 27-10-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
SunnyD schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:41:
In de brief die je bedoelt staat:

Indien u wenst dat uw abonnement wederom met 2 jaar wordt verlengd tegen dezelfde voorwaarden, hoeft u hiervoor niets te doen. Na verstrijken van de termijn van 2 jaar wordt uw abonnement vanzelf verlengd en wordt de eerste nieuwe termijn automatisch in rekening gebracht.

Nu bedoelen ze bij Tweak waarschijnlijk dat je er zelf voor gekozen hebt om je abbo met 2 jaar te verlengen en ik denk dat ze daarom dwarsliggen...
Dat is dat leuk voor ze, maar hierboven is zojuist aangegeven dat dit niet mag volgens de wet, per maand opzegbaar dus al waren ze de enige provider van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnyD
Don't shoot the messenger... ;)

Topicstarter gaf aan dat hj de bewuste brief van Tweak niet meer heeft en aangezien ik hem nog wel heb klop ik hier maar even neer wat er zo ongeveer in staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
SunnyD schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:38:
Don't shoot the messenger... ;)

Topicstarter gaf aan dat hj de bewuste brief van Tweak niet meer heeft en aangezien ik hem nog wel heb klop ik hier maar even neer wat er zo ongeveer in staat...
Wat in de brief staat maakt niet eens uit, de wet schrijf voor dat dit abbonoment gewoon per maand opzegbaar moet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Nope.
Ik heb de brief ook ontvangen. Het is gewoon klare taal.

TS heeft door niet te reageren ingestemd met stilzwijgende verlenging van een nieuw contract voor 2 jaar.
3 maanden voor het verlopen van zijn huidig contract zal hij weer een nieuwe brief krijgen.

In de bedoelde brief staat helder aangegeven dat je kunt kiezen voor verschillende vormen, waarbij een maandcontract met 1 maand opzegtermijn en een jaarcontract met 1 maand opzegtermijn.
Deze zijn natuurlijk duurder.

Ik heb een nieuw 2-jarig abonnement genomen, ongeveer in dezelfde vorm:
4 termijnen + adminkosten => € 525 en een gratis (eigendoms) Zyxel modem (geen wifi), 12-24 Mbit 10-for-2.
Gratis verhuiskosten. Gemiddeld € 22 per maand.
Maandcontract 12-24 mbit = € 39.95 en geen gratis modem.

[ Voor 5% gewijzigd door Dazsur op 29-10-2009 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Dazsur schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 20:26:
TS heeft door niet te reageren ingestemd met stilzwijgende verlenging van een nieuw contract voor 2 jaar.
En dat is dus niet meer toegestaan. Maar Tweakdsl trekt zich hier schijnbaar niets van aan. Als klant zul je dus naar een geschillencommissie of rechtsbijstand moeten, om je recht te halen. Geen goede zaak voor de naam van Tweakdsl en dus voor Tweakers.net.

[ Voor 11% gewijzigd door schaduw op 29-10-2009 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Alleen heeft tweakers.net niets met TweakDSL te maken. :?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

schaduw schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 20:29:
[...]

En dat is dus niet meer toegestaan. Maar Tweakdsl trekt zich hier schijnbaar niets van aan. Als klant zul je dus naar een geschillencommissie of rechtsbijstand moeten, om je recht te halen. Geen goede zaak voor de naam van Tweakdsl en dus voor Tweakers.net.
offtopic:
Is tweakdsl van tweakers.net dan? Ik weet het niet hoor, maar volgens de AV op tweakdsl.nl is het van Cambrium BV

Kun je je abonnement niet opzeggen op basis van de slechte verbinding die je nu al een poos hebt?

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
schaduw schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 20:29:
[...]

Dus:
1. Klant had een contract voor 2 jaar.
2. Contract einddatum is in zicht.
3. Klant krijgt een brief met diverse mogelijkheden (waaronder dus de stilzwijgende verlenging -> je hoeft niks te doen)

Volgens de nieuwe wetgeving moet altijd een nieuw contract (duur en opzegtermijn doen er niet toe) afgesloten worden (met dagtekening en ondertekening) => stilzwijgende verlengingen zijn dus niet meer toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Trinsec schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 20:31:
Alleen heeft tweakers.net niets met TweakDSL te maken. :?
plan: Nieuwe TweakDSL actie
Zoals velen van jullie al zullen weten biedt Tweakers.net in samenwerking met Cambrium ADSL diensten aan.
nieuws: Breedband-onderzoek door WebWereld
Voor een hoge snelheid moeten we volgens het onderzoek echter bij het ADSL-abonnement van Tweakers.net zijn: TweakDSL Ultra.
Mogelijk is deze info achterhaald, maar zo is het iig wel begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor lezers met hetzelfde probleem: het loopt nog. Opta & Juridisch loket geven mij gelijk. Tweak blijft nog steeds volhouden (heb al een stuk of 7 keer hetzelfde antwoord van verschillende medewerkers gekregen), ondanks mijn protest & verwijzingen naar de wet. Tweak zegt: je abonnement is verlengd, heeft een looptijd van 2jr en dus zit je er 2jr aan vast. De wet zegt: verlengd abonnement heeft max 1 maand opzegtermijn. Ik heb tweak een ultimatum gesteld, waarna ik juridische stappen ga ondernemen. Ik heb tweak hiervan op de hoogte gesteld. Overigens, tweak zit niet bij de geschillencommissie aangesloten, dus als je iets wilt doen indien je hetzelfde probleem hebt, moet je gebruik maken van je rechtsbijstand oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 14:53:
Voor lezers met hetzelfde probleem: het loopt nog. Opta & Juridisch loket geven mij gelijk. Tweak blijft nog steeds volhouden (heb al een stuk of 7 keer hetzelfde antwoord van verschillende medewerkers gekregen), ondanks mijn protest & verwijzingen naar de wet. Tweak zegt: je abonnement is verlengd, heeft een looptijd van 2jr en dus zit je er 2jr aan vast. De wet zegt: verlengd abonnement heeft max 1 maand opzegtermijn. Ik heb tweak een ultimatum gesteld, waarna ik juridische stappen ga ondernemen. Ik heb tweak hiervan op de hoogte gesteld. Overigens, tweak zit niet bij de geschillencommissie aangesloten, dus als je iets wilt doen indien je hetzelfde probleem hebt, moet je gebruik maken van je rechtsbijstand oid.
Volgens mij niet helemaal.

Het stilzwijgend verlengen van een abonnement is sinds de nieuwe telecomwet niet meer toegestaan. Jij hoeft in feite niet meer te doen, dan je abonnement op te zeggen met inachtname van de 1 maand opzegtermijn. Doe dit middels een aangetekende brief met handtekening retour en je zit goed. Als TweakDSL nu blijft incasseren, is het een koud kunstje om bij de bank de incasso te laten blokkeren en het onterecht geincasseerde bedrag te storneren. Vervolgens stuur je een laatste aangetekende brief, waarin je aangeeft dat je abonnement per <<datum X>> is opgezegd en dat je dus geen klant meer bij ze bent.

Het is dan aan TweakDSL om via de rechter "hun geld" te krijgen. En dan wordt het lastig, want ze gaan geen gelijk krijgen van de rechter. (10 tegen 1 dat ze ook niet naar de rechter zullen gaan)

Maar als je rechtsbijstand hebt: bellen en om advies vragen. IANAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Is die wetswijziging ook al echt daadwerkelijk van kracht, dan? Als ik dit moet geloven niet.

[ Voor 4% gewijzigd door NNF op 09-11-2009 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NNF schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:21:
Is die wetswijziging ook al echt daadwerkelijk van kracht, dan? Als ik dit moet geloven niet.
Deze is er nog niet door inderdaad. Maar deze is ook niet specifiek gericht op telecom. De wet waar het nu over gaat wel.

Deze: http://www.eerstekamer.nl...ecommunicatiewet_verbiedt

Of specifieker: http://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/30661_wijziging

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2009 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:18:
[...]
Als TweakDSL nu blijft incasseren, is het een koud kunstje om bij de bank de incasso te laten blokkeren en het onterecht geincasseerde bedrag te storneren. Vervolgens stuur je een laatste aangetekende brief, waarin je aangeeft dat je abonnement per <<datum X>> is opgezegd en dat je dus geen klant meer bij ze bent.

Het is dan aan TweakDSL om via de rechter "hun geld" te krijgen. En dan wordt het lastig, want ze gaan geen gelijk krijgen van de rechter. (10 tegen 1 dat ze ook niet naar de rechter zullen gaan)
Hier wringt de schoen. Hij heeft al 500 euro vantevoren betaald voor de komende 2 jaar. Het probleem is om hem zijn geld terug te laten krijgen. Als Tweak niet gaat meewerken, dan wordt dat nogal vervelend.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trinsec schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:28:
[...]

Hier wringt de schoen. Hij heeft al 500 euro vantevoren betaald voor de komende 2 jaar. Het probleem is om hem zijn geld terug te laten krijgen. Als Tweak niet gaat meewerken, dan wordt dat nogal vervelend.
Dan wordt het traject anders inderdaad. Als TweakDSL niet meewerkt, dan zul je het geld moeten gaan claimen via de rechter. In mijn geval: rechtsbijstand inschakelen. (Zo'n verzekering heb je niet voor niets.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 14:53:
De wet zegt: verlengd abonnement heeft max 1 maand opzegtermijn.
Nee en ja.
In jouw geval met een contract van 2 jaar, dien je voor het eind van de 23ste maand op te zeggen.

Jij had dus geen stilzwijgende contractsverlenging mogen krijgen.
Tweak had sowieso een ondertekende brief van jou moeten hebben, met daarin, dat je akkoord ging met wat voor contract dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff..ben ik blij dat ik nooit bij TweakDSL gegaan ben, heb er weleens aan gedacht. 8)7
Maar als dit onderdeel is van tweakers.net, kan je dan niet even een mailtje sturen naar de big boss, hoe heet hij Femme Taken?

Tweakers onderling naaien elkaar toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Nog een tip waar je misschien gebruik van kunt maken. Zoek op hoe de machtiging voor de automatische incasso tot stand is gekomen. Machtigingen voor automatische incasso's gegeven via internet, waarvoor dus niet fysiek een handtekening is gezet op enig moment, zijn ongeldig en kunnen tot een jaar na inning worden teruggeboekt via een procedure bij de bank (TweakDSL moet de schriftelijke machtiging dan aantonen en die bestaat niet). Mocht je wel schriftelijk een machtiging hebben gegeven, dan betreft het misschien geen doorlopende machtiging. Dan zou er voor de recente incasso geen geldige machtiging zijn. Nadat het geld is teruggeboekt, kun je het abonnementsgeld dat je bent verschuldigd tot het moment waarop je recht hebt op opzegging op hun rekening storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvaag
  • Laatst online: 27-02-2023
En, ben je er al van af? Bij de product-specificaties van het betreffende abonnement staat inmiddels duidelijk het volgende:

"De minimale contractsduur is 24 maanden, daarna opzegbaar per maand. "
http://www.tweakdsl.nl/?page=dsl/prodspec&prodid=370

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

klaasvaag schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:42:
[...] Bij de product-specificaties van het betreffende abonnement staat inmiddels duidelijk het volgende:

"De minimale contractsduur is 24 maanden, daarna opzegbaar per maand. "
http://www.tweakdsl.nl/?page=dsl/prodspec&prodid=370
Dat staat er inderdaad, maar TweakDSL verlengt nog steeds automatisch voor een periode van 2 jaar en schrijft ook direct 250 Euro af met de volgende redenatie:
U heeft 1 maand van te voren de keus gehad (per brief) om per maand of om met de huidige voorwaarden verder te gaan. Indien u niet op de brief reageerde werd u huidige abonnement ook verlengt.
(ik heb de brief ook niet ontvangen)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 12:26
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 19:11:
Pfff..ben ik blij dat ik nooit bij TweakDSL gegaan ben, heb er weleens aan gedacht. 8)7
Maar als dit onderdeel is van tweakers.net, kan je dan niet even een mailtje sturen naar de big boss, hoe heet hij Femme Taken?

Tweakers onderling naaien elkaar toch niet?
TweakDSL is echt al tijdenlang overgenomen door Cambrium... Geen onderdeel van Tweakers.net meer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 14:51

KrL

Foto foto..

Ik zit binnenkort met dezelfde situatie: in augustus vorig jaar is m'n TweakDSL (verduiveld aanbod) op basis van de genoemde brief automatisch verlengd met 2 jaar en is het geld afgeschreven, looptijd is dus nog tot augustus 2011. Heb net een nieuw huis gekocht waar ik in juni ga wonen en kan/wil door omstandigheden m'n DSL niet meenemen dus gooi ik een jaar abonnementsgeld (250 euro) weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

O geweldig. Het is nu ruim een jaar later, en ik zit in precies hetzelfde schuitje als de TS toen.

Ik heb mooi een aangetekende brief gestuurd met dat begin januari 2011 ik een stilzwijgende verlenging kreeg van TweakDSL en dat ik nu dus per 1 september echt niet meer bij hen wil zijn. En dat ik mijn teveel betaalde geld terug wil.

Ik krijg precies dezelfde reactie:
Wij hebben aan de hand van de door u gestuurde brief de situatie onderzocht met de desbetreffende afdeling. Echter meldt u in uw brief dat uw abonnement stilzwijgend verlengd is. Dit is echter niet het geval, u heeft namelijk een schrijven van ons gehad waarin stond dat u over kon stappen naar een maand abonnement en dat als wij niks van u vernemen, wij het abonnement met het zelfde vorm verlengen.
Het is toch te gek voor woorden dat je actief moet reageren om niet nog 2 jaar vast te zitten? Ik meen juist ergens gelezen te hebben dat niet reageren per definitie een stilzwijgende verlenging is, anyone got a link to that? Het is wel erg makkelijk voor hen. :(

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft niemand van jullie geprobeerd de automatische afschrijving van tweakdsl gewoon te storneren bij de bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat een kul-constructie om zo een contract voor weer 2 jaar aan te smeren. Dat kan alleen als je er zelf toestemming voor geeft (en niet zo'n onzin als, wie zwijgt stemt toe, anders zeg je gewoon "welke brief?") en dan zou je ook wat voordeeltjes weer moeten hebben (half jaar korting en nieuw modem of whatever nieuwe klanten krijgen)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

http://www.consuwijzer.nl...et_of_televisieabonnement

Dan de grote vraag, geldt dit stuk: U zelf hebt ingestemd met een verlenging of vernieuwing van uw abonnement. Uw verlenging is dan niet stilzwijgend;

Het is een vervelende manier van zaken doen in ieder geval!

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 14:48:
heeft niemand van jullie geprobeerd de automatische afschrijving van tweakdsl gewoon te storneren bij de bank?
Lastig als de storneertermijn al is verstreken.
Rob schreef op zondag 11 september 2011 @ 14:59:
http://www.consuwijzer.nl...et_of_televisieabonnement

Dan de grote vraag, geldt dit stuk: U zelf hebt ingestemd met een verlenging of vernieuwing van uw abonnement. Uw verlenging is dan niet stilzwijgend;

Het is een vervelende manier van zaken doen in ieder geval!
Ik heb de consuwijzer al een bericht gestuurd met de vraag over wat TweakDSL doet legitiem is. Wie zwijgt stemt toe is precies de reden waarom de Telecomwet in het leven is geroepen. Het moet niet kunnen dat ze met deze simpele constructie die wet kunnen omzeilen.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wij hebben aan de hand van de door u gestuurde brief de situatie onderzocht met de desbetreffende afdeling. Echter meldt u in uw brief dat uw abonnement stilzwijgend verlengd is. Dit is echter niet het geval, u heeft namelijk een schrijven van ons gehad waarin stond dat u over kon stappen naar een maand abonnement en dat als wij niks van u vernemen, wij het abonnement met het zelfde vorm verlengen.
Een contract verlengen is toch niet hetzelfde als een nieuw (2) jaarcontract krijgen? Bovendien, wat ook interessant is, heb je nu ook een aangepast tarief gekregen (naar de huidige prijzen) of betaal je net zoveel als 2 jaar geleden? Als je net zoveel betaald is er volgens mij gewoon sprake van verlenging, want het abonnement bestaat in die vorm (waarschijnlijk) niet meer voor nieuwe klanten.

Ik geloof er geen biet van dat dit nog mag van de wet. Nu nog een jurist vinden die ons de juiste artikelen kan aanwijzen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Om ook maar een duit in het zakje te doen: de OPTA heeft KPN begin dit jaar op hun vingers getikt omdat zij eenzijdig contracten van zakelijke klanten wilden omzetten, zonder expliciete goedkeuring (het "wie zwijgt stemt toe"-principe).
Dit mocht dus niet. En het lijkt me dat consumenten nog wat beter beschermd zouden moeten zijn tegen dit soort praktijken.

Zie nieuws: OPTA: KPN misleidde zakelijke klanten
Eind vorig jaar stuurde KPN zakelijke klanten een brief over een contractwijziging.
Deze hield in dat de klanten, veelal mkb'ers met een vrij opzegbaar BelBasis-abonnement, zouden worden overgezet naar een jaarcontract.
Die wijziging kon alleen worden voorkomen door de brief te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Een deel van het probleem zal ook wel zitten in dat je per jaar betaald. Nieuwsservers betaal je soms ook per jaar en dan weet je ook dat het niet tussentijds stopgezet kan worden. Zeggen dat je het niet wist wordt dan natuurlijk moeilijker als je een half jaar na de betaling aan de bel trekt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 07:07
@ Trinsec. Mooi verhaal van TweakDSL. Interpreteren de regels zodat het voor hun gunstig is.
Stilzwijgend verlengen betekent dat je abonnement automatisch verlengd zonder dat je opzegt. Je hebt niet opgezegd destijds, dus is je abonnement stilzwijgend verlengd. Dat hun je misschien een brief hebben gestuurd waar je niet op hebt gereageerd doet er niet toe. Jij hebt niet actief toegestemd met verlenging dus is het stilzwijgend verlengd. En dus mag je per maand opzeggen.

Verwijs hun maar naar vandale.nl;
stil·zwij·gend, stil·zwij·gend bn, bw 1 niet sprekend 2 niet genoemd: dat werd ~ verondersteld

Jij hebt niet gesproken. Dus is het stilzwijgend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
Marzman schreef op zondag 11 september 2011 @ 15:20:
Een deel van het probleem zal ook wel zitten in dat je per jaar betaald. Nieuwsservers betaal je soms ook per jaar en dan weet je ook dat het niet tussentijds stopgezet kan worden. Zeggen dat je het niet wist wordt dan natuurlijk moeilijker als je een half jaar na de betaling aan de bel trekt.
Betalingstermijn staat volledig los van contractstermijn, of het nou langer of korter is.
Maar TweakDSL staat niet boven de wet, wat ze doen is wettelijk gezien fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

We begrijpen dat een dergelijke incasso als donderslag bij heldere hemel kan komen. Ik zal proberen de gang van zaken in een dergelijk geval nader toe te lichten:

Ten eerste is een abonnement natuurlijk gewoon per maand opzegbaar nadat de eerste abonnementstermijn van één of twee jaar is verstreken. Dat is immers wettelijk zo geregeld. Klanten waarvan wij een tweejarig abonnement automatisch hebben verlengd kunnen dan ook gewoon per maand opzeggen.

De reden dat wij in eerste instantie onder dezelfde prijsstelling verlengen is dat wij behoorlijke kortingen geven bij betaling per twee jaar. Als de eerste twee jaar zijn verstreken zullen wij het abonnement voort moeten zetten. Dat kunnen wij doen door over te gaan op een maandabonnement, of nogmaals voor een periode van twee jaar in zee gaan.

Deze zelfde korting kunnen wij niet bieden als een klant zou besluiten met een maandabonnement verder te gaan. Als een klant bijvoorbeeld twee maanden na het tweede jaar op zou zeggen, dan crediteren wij de overig betaalde maanden. Hierbij rekenen wij voor de twee losse maanden echter wel een regulier tarief.

Ik hoop dat dit een duidelijke uitleg is van de gang van zaken. Mocht u (Trinsec) uw abonnement op willen zeggen dan horen wij graag van u via de gebruikelijke kanalen.

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:16

Wildfire

Joy to the world!

Tweak schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:31:

[..]

Deze zelfde korting kunnen wij niet bieden als een klant zou besluiten met een maandabonnement verder te gaan. Als een klant bijvoorbeeld twee maanden na het tweede jaar op zou zeggen, dan crediteren wij de overig betaalde maanden. Hierbij rekenen wij voor de twee losse maanden echter wel een regulier tarief.
En dat is volgens mij ook niet rechtsgeldig, op deze manier gooi je er opeens een prijsverhoging tegenaan. Er dient gewoon naar rato gerekend te worden en dus niet op deze manier er een verkapte prijsverhoging tegenaan te gooien als 'straf' voor het opzeggen.

Als TweakDSL dat risico niet wil lopen moeten ze gewoon na de eerste tweejaarstermijn overgaan op maandelijkse verlengingen met een normaal tarief.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-08 18:29
Ik snap niet dat mensen zich hier zo druk om maken. Als je er zeker van bent dat je juridisch sterk staat (en zorg dat je daar verdomd zeker van bent), gewoon je geld in de knip houden. Op die manier moet het malafide bedrijf achter 'hun' geld aan.

Laat ze maar kwaken met deurwaarders en dergelijke. Op een gegeven moment kijkt er een hoger geplaatste medewerker naar de zaak en die zal concluderen dat ze een rechtzaak bij voorbaat al zouden verliezen aangezien ze onwettelijk aan het handelen zijn.

Klantenservice medewerkers vertellen je ook alleen maar wat ze je van de baas mogen vertellen...

[ Voor 3% gewijzigd door Morzzz op 13-09-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Morzzz schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:41:
Ik snap niet dat mensen zich hier zo druk om maken. Als je er zeker van bent dat je juridisch sterk staat (en zorg dat je daar verdomd zeker van bent), gewoon je geld in de knip houden. Op die manier moet het malafide bedrijf achter 'hun' geld aan.

Laat ze maar kwaken met deurwaarders en dergelijke. Op een gegeven moment kijkt er een hoger geplaatste medewerker naar de zaak en die zal concluderen dat ze een rechtzaak bij voorbaat al zouden verliezen aangezien ze onwettelijk aan het handelen zijn.

Klantenservice medewerkers vertellen je ook alleen maar wat ze je van de baas mogen vertellen...
Geld in de knip houden heeft niet zo veel zin als je al betaald hebt. Het geld zit al in de knip van Tweakdsl (jaar vooruit betaald)

/▌

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Hoi Tweak!

Even voor de zekerheid, de reguliere tarief is het onderstaande?
DSL 20

Internet tot 20 Mbit down- en 1 Mbit upload
Telefonie vanaf € 0,02 ct/m
Usenet met volledige snelheid
Modem in bruikleen.
Geen KPN meer nodig.

€ 1495
per maand

* Zes maanden € 14,95, daarna € 29,95 p/m
29,95 euro per maand. En aangezien je daar geen KPN meer voor nodig hebt, is het dus inclusief lijnhuur?

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 07:07
Wildfire schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:19:
[...]
En dat is volgens mij ook niet rechtsgeldig, op deze manier gooi je er opeens een prijsverhoging tegenaan. Er dient gewoon naar rato gerekend te worden en dus niet op deze manier er een verkapte prijsverhoging tegenaan te gooien als 'straf' voor het opzeggen.

Als TweakDSL dat risico niet wil lopen moeten ze gewoon na de eerste tweejaarstermijn overgaan op maandelijkse verlengingen met een normaal tarief.
Waarom is het niet rechtsgeldig als je daar vooraf duidelijke afspraken over gemaakt hebt?
Voorbeeld: Dienst A kost normaal 30 euro per maand. Als je een tweejarig contract afsluit betaal je de eerste 2 jaar 20 euro per maand. Dus na 2 jaar betaal je 30 euro per maand.
Niks mis mee toch?

• SunnyD
Daar wringt nu juist de schoen, er zijn helemaal geen duidelijke afspraken gemaakt. In je overeenkomst wordt enkel gesproken over de abbonnementsperiode van 2 jaar, er wordt met geen woord gerept over wat er daana gaat gebeuren.
Als de 2 jaar zijn verstreken is je abbo inderdaad per maand opzegbaar, maar Tweak rekent mooi de hogere tarieven die golden ten tijde van het aangaan van het abbo. Voor een 8Mbit abbootje kan je dan 40 euro per maand dokken en dat is dan ook nog exclusief lijnhuur.

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Plus Tweak heeft de hele tijd droog zitten beweren op mijn telefoontjes en brieven dat het niet opzegbaar is. Pas met de forumpost hier bleek dat het wel opzegbaar is. En nu wil ik graag de reguliere tarief weten. 40 euro vind ik onredelijk aangezien hun website slechts 29,95 euro toont met lijnhuur inclusief.

Als ik hun brief daadwerkelijk had gelezen, was ik zeker allang overgestapt op de huidige maandelijkse betalingen. Dat zou nog goedkoper voor mij zijn, aangezien ik al jarenlang geen KPN-abonnement meer heb.

[ Voor 61% gewijzigd door Trinsec op 15-09-2011 20:42 ]

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Verwijderd

Trinsec schreef op donderdag 15 september 2011 @ 19:03:
Plus Tweak heeft de hele tijd droog zitten beweren op mijn telefoontjes en brieven dat het niet opzegbaar is. Pas met de forumpost hier bleek dat het wel opzegbaar is. En nu wil ik graag de reguliere tarief weten. 40 euro vind ik onredelijk aangezien hun website slechts 29,95 euro toont met lijnhuur inclusief.
Helemaal mee eens!!!!!!!!!!!!!!!
Op 23-05-2011 brief van Tweak dsl gekregen. Nieuw abo zou mij € 29,95 p/m gaan kosten wat ik al een groot schandaal vond.

Niet op deze brief gereageerd, want zij zeggen in deze brief oa het volgende:

En wat als ik dit nu niet wil?

Wij willen u allerminst tot iets verplichten. Als u geen gebruik wenst te maken van ons aanbod, dan wordt uw abonnement automatisch overgezet naar een abonnement dat maandelijks opzegbaar is. Hiervoor geldt wel een ander maandtarief, namelijk € 29,95 per maand.

Aan het eind van deze brief stellen zij o.a. Alle prijzen zijn inclusief BTW

Tot mijn verbazing ( niet echt natuurlijk :( ) krijg ik vandaag de volgende mail in mijn postbus:

Subtotaal:€ 31.29
B.T.W.:€ 5.95
Totaal:€ 37.24

Wat kan ik in godsnaam nog doen :-(

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi Wan Kinobi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 10:47

Obi Wan Kinobi

May The Force Be With You

is iemand er ondertussen al in geslaagd om onder zijn abbo uit te komen, incl terug storting van zijn vooraf betaalde abbo-gelden ?

28-2-2011 heb ik,onder het mom van, dit abbonnement moet je probleem oplossen, een nieuw 2 jarig abbo aangegaan.

maar nu heb ik er zat van, want het lost mijn probleem nog niet op.
telefoonlijn onbereikbaar, dus moet ik zelf weer in mijn modem de boel resetten, en de internet lijnt valt bij regen/vorst ook zo nu en dan weg.

ik wil over naar upc maar moet nog tot 28-2-2013 bij die $#* provider blijven.

plz help

Who the fuck is General Failure? And why is he reading my harddisk?

Pagina: 1