Emtec moviecube s800 en windows 7 netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjkoning
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-03 15:36
Sinds ik windows 7 gebruik kan ik via de s800 geen netwerk verbinding meer krijgen.
Ik zie wel het netwerk en krijg ook een inlog scherm maar tijdens het inloggen kan ik geen verbinding krijgen.

Omdat ik al met de emtec helpdesk heb gebeld en deze op de hoogte zijn van het probleem dat er met windows 7 via de emtec moviecube s800 geen netwerk verbinding gemaakt kan worden zou ik graag willen weten of er al andere gebruikers zijn die dit probleem mischien al opgelost hebben of een andere oplossing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Dit probleem heb ik dus ook. Van alles geprobeerd met Windows 7 om in te stellen Maar niets werkt.
Verbind ik via een Windows XP naar mijn Windows 7 computer kan ik gewoon aanloggen zonder wachtwoord.

In Windows 7 wordt gebruikt gemaakt van 128-bitsversleuteling om verbindingen voor delen van bestanden beter te beveiligen. Dit heb ik ook al veranderd naar de optie 40 - 56 bitsversleuteling. Dit werkt ook niet.
Ik heb met wachtwoord beveiligd delen in en uit geschakeld. Werkt ook niet.

Ik heb ook de laatste firmware van de S800 geïnstalleerd. Je hebt nu een mooiere desktop op de S800.

Ik weet nu ff zo niet wat ik nog kan doen om het te laten werken.

Hopelijk heeft Emtec snel een antwoord. Ik ga nog ff verder zoeken op googel.

Zodra ik een oplossing vind laat ik je weten, hoop anders om ook :)

Groet,

Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 15:29
Ik heb een vergelijkbare situatie met een andere mediaspeler (Emtech EM7075).

Win7 PC wordt wel gezien maar inloggen met mediaspeler lukt niet.

Vanaf een WinXP systeem en een xbox met XBMC kan ik wel verbinding maken maar alleen als ik de gesharede map in het adres opneem (\\win7\share\) als ik gewoon naar \\win7\ probeer te gaan lukt het niet.

Op mijn mediaspeler is het echter niet mogelijk om de share mee op te geven werkt dit bij jullie apparaat net zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan met de S800 ook geen share meegeven. Ik zie mijn werkgroep naam "MSHOME" en daaronder zie ik 2 computers staan pc1 en pc1. Beide Windows 7. Selecteer ik pc1 krijg ik de melding "inloggen mislukt"

Als ik mijn laptop waar ik windows XP op heb staan aan zet "pc3" kan ik wel gewoon inloggen.

Helaas is het dus niet mogelijk om een share mee te geven. Ik denk maar dat ik overga na een ander merk, want nu met een externe hdd heen en weer lopen om films te bekijken vind ik ook niets.

Wellicht komt iemand net met een oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tacohanou
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11-2022
WhiteAss schreef op zondag 01 november 2009 @ 20:13:
Ik heb een vergelijkbare situatie met een andere mediaspeler (Emtech EM7075).

Win7 PC wordt wel gezien maar inloggen met mediaspeler lukt niet.

Vanaf een WinXP systeem en een xbox met XBMC kan ik wel verbinding maken maar alleen als ik de gesharede map in het adres opneem (\\win7\share\) als ik gewoon naar \\win7\ probeer te gaan lukt het niet.

Op mijn mediaspeler is het echter niet mogelijk om de share mee op te geven werkt dit bij jullie apparaat net zo?
Dit probleem heb ik dus ook met de EM7075. Heb je al een oplossing gevonden of gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

... la maar

[ Voor 96% gewijzigd door Pim. op 11-11-2009 22:12 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tacohanou
Het is mij ondertussen gelukt via de aanwijzingen in deze link:

http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=2269

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjkoning
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-03 15:36
Bedankt man het werkt weer top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb al het mogelijke gedaan via de topic en ben inderdaad van de wachtwoord vraag af, maar nog heb nog steeds geen toegang tot mijn PC....... :( Kan iemand mijn a.ub. verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tacohanou
Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 09:20:
[...]

Hallo,
Ik heb al het mogelijke gedaan via de topic en ben inderdaad van de wachtwoord vraag af, maar nog heb nog steeds geen toegang tot mijn PC....... :( Kan iemand mijn a.ub. verder helpen?
Heb je op de Win7 PC wel de mappen gedeeld met "iedereen" of "everybody" (afhankelijk van NL of US versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tacohanou schreef op zondag 29 november 2009 @ 19:47:
[...]

Heb je op de Win7 PC wel de mappen gedeeld met "iedereen" of "everybody" (afhankelijk van NL of US versie).
Ja zover ik weet heb ik alles goed gedaan:
Geavanceerd delen, deze map delen aangevinkt, machtigingen voor I (filmschijf) iedereen toestaan lezen aangevinkt en oke.....Of vergeet ik wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook alles gedaan, lukt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel een Quest-account aangemaakt?

Deze oplossing werkte voor mij maar wil niet zeggen dat het overal werkt, niet ieder netwerk is helaas het zelfde ingericht, hieronder de route die ik gevolgd heb:

Algemene route om dit te doen is via xp, vista, whs en sbs2003 bijna het zelfde (zorg wel dat je hiervoor de rechten hebt):
start -> contol panel -> administrative tools -> computer managemend
Hier ga je naar :local users and groups -> groups
Nu klik je dubbel op remote desktop users

Hier moet je de gast toevoegen: klik op advanced -> find now

Kis uit de lijst guest en druk 3x op ok om alle menus te sluiten. Controleer hierna wel even of de guest account op enabled staat.
Pagina: 1