problemen met internet

Pagina: 1
Acties:

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:32

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

Topicstarter
eindelijk na een half uur kan ik eens Google gebruiken, voor 5sec dan heeft de pc geen verbinding.
gister avond om 1uur werkte alles nog. er is niks veranderd.

ik zal pc opstarten en op MSN messenger in loggen. wil niet, dus probleem oplossen etc.. uitkomst DNS kan geen IP oplossen. netwerkverbindingen geopend daar alles uitgezet daar na weer aan gezet. paar keer herstel gedrukt ook niks. modem gereset, lost nog steeds niks op.

het enige wat mij opvalt is dat je zon icoontje hebt van 2 computers(verbinding) dat de onderste steeds op licht en de bovenste niks doet.

verder bij alle pc in huis zelfde resultaten.

wie helpt mij uit de brand

If water polo was easy, it would be called football

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

jorritnr4 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:12:
verder bij alle pc in huis zelfde resultaten.

wie helpt mij uit de brand
Als het op alle pc's zo is, dan ligt het hoogstwaarschijnlijk niet aan de pc's.... Wat voor modem/router heb je? Die al gereset? Blijft de modem online? Behouden de pc's wel hun lease? Kun je nog onderling pingen? En naar het internet toe?

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:30
Probeer eens andere DNS servers in te stellen, bv die van OpenDNS, 208.67.222.222 & 208.67.220.220

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-02 23:16
Misschien een voor de hand liggende vraag, maar heb je het modem en/of de router al een keer uit en weer aan gezet? Allebei eerst helemaal uitzetten, eerst het modem aan en daarna de evt router.

• wâldpyk

wâldpyk

Topicstarter
ik heb gereset uit gezet kabels er uit gehad etc ik heb eerst zelf geprobeerd en nu houdt mijn internet/computer kennis er mee op daarom deze post

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:49

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wellicht is het handig als je even aangeeft over welke hardware, software, manier van aansluiten en instellingen we het hier hebben :)

offtopic:
Daarnaast zou het ook wel tof zijn als je zou willen proberen om normale zinnen te typen. Je verhaal is tamelijk onleesbaar zo.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• wâldpyk

wâldpyk

Topicstarter
ik heb al 10x geprobeerd de specs te poste maar gaat niet zo snel XD.

gaat om een kpn experia box.

de pc draaien Windows. internet gaat via kabels +1 laptop draadloos.

daarna houdt mijn kennis op qua internet

[ Voor 11% gewijzigd door wâldpyk op 27-10-2009 13:24 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-03 20:00

DarkSide

theres no place like ::1

Is het 1 pc of hebben alle PC's er last van?
Wat is je IP adres als je geen verbinding hebt?
Heb je al een andere kabel geprobeerd?
Heb je de drivers van je NIC al opnieuw geinstalleerd?
Wat geeft je modem/router aan? Heeft deze nog wel connectie met het internet?

Zijn een paar vraagjes

edit: zelf wat inet probleemjes.Deed een tijdje voordat deze gepost werd.

[ Voor 11% gewijzigd door DarkSide op 27-10-2009 13:28 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Zijn er vandaag niet toevallig erg veel sites down? ING, SenterNovem, ik heb ook problemen met emailtjes via mijn planet-account.

• Unixor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-02 09:35
Betwijfel het dat er veel sites down zijn. Ik heb hetzelfde probleem, soms laden sites wel soms niet. Tweakers en deviant-art doen het altijd, maar google, hyves en nog wat andere werken af en toe. Vannacht begon het geouwehoer. In de router staat alles nog goed dus ik denk dat het een DNS probleempje bij KPN/Planet is en wacht rustig af.

Speedtouch Modem
KPN Internet + Bellen

• wâldpyk

wâldpyk

Topicstarter
[quote]Unixor schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:53:
Betwijfel het dat er veel sites down zijn. Ik heb hetzelfde probleem, soms laden sites wel soms niet. Tweakers en deviant-art doen het altijd, maar google, hyves en nog wat andere werken af en toe. Vannacht begon het geouwehoer. In de router staat alles nog goed dus ik denk dat het een DNS probleempje bij KPN/Planet is en wacht rustig af.

Speedtouch Modem
KPN Internet + Bellen
[/quote]

zelfde modum wij hebben ook speedtouch, hyves etc doet het niet msn-messenger met vlagen tweakers doet het maar niet volle 100% . bedankt voor alle reacties maar fout zal ergens anders liggen.

modem geef alle lampjes groen alles doet het

• Unixor
jorritnr4 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:12:

Speedtouch Modem
KPN Internet + Bellen
[/quote]

zelfde modum wij hebben ook speedtouch, hyves etc doet het niet msn-messenger met vlagen tweakers doet het maar niet volle 100% . bedankt voor alle reacties maar fout zal ergens anders liggen.

Maar er is niks verandert aan het modem.. en welke regio woon je als ik dat vragen mag?

edit: grapje staat in je profiel. Regio komt niet overeen dus ligt niet alleen bij onze centrale

[ Voor 7% gewijzigd door Unixor op 27-10-2009 14:21 ]

Verwijderd

jorritnr4 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:12:

Speedtouch Modem
KPN Internet + Bellen
[/quote]

Eri is een landelijk storingen zeggen ze bij de helpdesk ;)

• Unixor
en nu werkt alles weer 8)7 bewijst maar weer dat tweakers heilig is :+

[ Voor 40% gewijzigd door Unixor op 27-10-2009 14:32 ]

Pagina: 1