Toon posts:

Laptops

Pagina: 1
Acties:
  • 515 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ben hier nieuw en opzoek naar een laptop. Uit mijn eigen ervaringen weet ik dat forums heel handig kunnen zijn als je info wilt waarvan je niks weet. Ik weet dus vrij weinig van computers en besloot op internet info te gaan zoeken. Na een aantal forums te hebben geprobeerd schoot ik echter met mijn vragen niet veel op. Ik heb hier zitten zoeken naar topics die misschien mijn vragen zouden kunnen beantwoorden want ik heb het idee dat ik niet de enige ben die hier om informatie vraagt over laptops. Ik heb niks kunnen vinden tot zover (zelfs zoekfunctie gebruikt). Mijn vragen luiden als volgt:

1. Ik weet vrijweinig van computers af. Ik wil voor mijn nieuwe Journalistieke school een laptop hebben die vrij snel is en ook snel blijft, hopelijk zo''n 4 jaar nog na aankoop. Naast het internetten wil ik adobe programma's erop kunnen draaien zoals photoshop en video premiere (geen games). Ik heb absoluut niet zoveel geheugen nodig, 250 GB is zat, met name omdat ik begrepen heb dat van veel bestanden je laptop langzaam word en ik daarvoor dus een losse externe hardeschijf wil voor kopen (correct me if I'm wrong).

Nou heb ik op het moment gezien:

BIj Its: Acer Aspire 7535G-754G50MN
http://www.itsonline.nl/C...7535G-754G50MN/92/010557/

Bij Mediamarkt (gelieve door te klikken naar pag. 4): Compaq cq 71 320
http://www.mediamarkt.nl/...hannelFlyer?storeId=29759

Welke is beter? Qua merk hoor ik van iedereen wat anders, de een zegt dat Acer wel goed is en de ander weer niet. Ik heb gehoord dat de Acer vereiste programma's van het merk er zelf op zet die nodig zijn voor bepaalde 'dingen' en knoppen maar waardoor de laptop wel langzamer word. Van het merk Compaq heb ik dan weer nooit gehoord, geen idee hoe het daarmee zit. Ik heb even het een en ander van de Compaq opgezocht hier:

http://search.hp.com/quer...&uf=1&qt=cq+71+320&ub=500

De versie staat er wel tussen maar wel weer meerdere, geen idee welke het is die bij de Mediamarkt staat.

Ik zag ook nog deze bij Its:
http://www.itsonline.nl/C...7715Z-434G50MN/92/010700/
Wat is nou het verschil tussen deze Acer en die andere bovengenoemde?

Bij het kijken waren mij eisen:
- Minimaal 4gb werkgeheugen
- groot scherm, rond de 17 inch
- Moet snel zijn en voorlopig snel blijven
- Moet zware programmas kunnen draaien, maar geen games.

Ik weet niet of er andere vergelijkbare topics zijn, ik heb ze niet kunnen vinden dus als jullie een link hebben graag.
Mijn budget zit rond de 600 euro, misschien dat ik ga tot 700/800 euro.
Dus mijn vraag is:

Welke is beter, de 1ste Acer, de Compaq, of de 2de Acer? En waarom dan?

Alvast bedankt! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2009 12:33 ]

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12 08:45

racoon

mooowwww

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Verwijderd

Hoi Quynten!

Welkom op GoT. Je hebt je topic geplaatst in het Shopping Forum dat andere zaken behandelt dan welk product moet ik aankopen (bijvoorbeeld garantie en ervaringen/problemen met shops). Ik gooi te topic even over de muur naar het forum Complete Systemen en laptops. Ik weet alleen niet of je topic daar is toegestaan. Dat laat ik even over ter beoordeling van de moderators in dat subforum.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:23
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG ([NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.