Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Brander Laptop ineens veel trager!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van de één op de andere dag is de dvd-brander van mijn Toshiba laptop extreem traag geworden. Voorheen brandde ik in zo'n 20 minuten een dvd en nu doet hij er zo'n 50 minuten over.
Op de Toshiba-site al gekeken of er een nieuwe firmware is. Niet dus. Laptop is up te date.
Iemand enig wat het probleem zou kunnen zijn?

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Gebruik je dezelfde schijfjes, op welke snelheid brand je?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik altijd dezelfde schijfjes. En ik brand altijd op dezelfde snelheid (x4). Dat is juist het rare. Als er nu iets veranderd zou zijn. Het is echt van de één op de andere dag. Raar hé.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:31:
Ik gebruik altijd dezelfde schijfjes. En ik brand altijd op dezelfde snelheid (x4). Dat is juist het rare. Als er nu iets veranderd zou zijn. Het is echt van de één op de andere dag. Raar hé.
Ik zou nog een paar keer testen of het niet iets eenmaligs was en anders contact opnemen met de leverancier van je laptop voor het vervangen van de drive.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

en je hebt niet toevallig simulate burn of verify aangezet ofzo? dan verdubbelt je tijd ook meteen...

Verwijderd

Topicstarter
Dat laatste ga ik checken. Al moet ik wel zeggen dat het niet uitmaakt welk brandprogramma ik gebruik (Nero, Gear of ImageBurn).

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
PIO / DMA ?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat ThinkPad zegt, als het ding in PIO staat, vreet het branden van een DVD veel CPU resources. Veel CPU = trager branden omdat het brandproces minder I/O krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
In PIO??????
Hoe kan ik dat zien?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Even Googlen op PIO, CPU en DMA. GoT search werkt ook, genoeg over geschreven :)

Verwijderd

Topicstarter
Gaan we doen.
Bedankt allen voor de hulp.

Verwijderd

Topicstarter
Alles nagekeken. Alle instellingen zijn ok. Ik vrees dat de brander gewoon kapot is.
Aangezien de laptop van 2006 is is het denk ik goedkoper om een externe brander er bij te kopen ipv huidige drive te vervangen.
Pagina: 1