Toon posts:

Intel verbetert prestaties X25-M-ssd's met nieuwe firmware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Intel verbetert prestaties X25-M-ssd's met nieuwe firmware en tools
Niet alleen worden de schrijfprestaties van de schijven worden flink opgeschroefd...
Da's alleen het geval voor 1 van de 2 34 nm schijven, dus i.h.a. (zoals het gesteld wordt) is het niet zo.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2009 11:45 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:42
Om even in te haken op dit nieuwsbericht: waarom is er geen firmware meukpost hiervan gemaakt? Lijkt me toch wel zo handig als zoveel mogelijk (grote/bekende) firmwares in de meuktracker terug te vinden zijn :)

The devil is in the details.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:45:
nieuws: Intel verbetert prestaties X25-M-ssd's met nieuwe firmware en tools

[...]

Da's alleen het geval voor 1 van de 2 34 nm schijven, dus i.h.a. (zoals het gesteld wordt) is het niet zo.
Mmm, ik had het geïnterpreteerd als een voorbeeld, maar zie nu dat Intel het inderdaad specifiek over de 160GB-versie heeft.
For 34nm X25-M 160GB owners, the firmware update also offers a performance boost to sequential write speeds by delivering up to 100MB per second, a 40 percent performance improvement over the existing firmware version.
Ik zal dit even aanpassen.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Mute schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:24:
Om even in te haken op dit nieuwsbericht: waarom is er geen firmware meukpost hiervan gemaakt? Lijkt me toch wel zo handig als zoveel mogelijk (grote/bekende) firmwares in de meuktracker terug te vinden zijn :)
Ben ik helemaal met je eens, maar artikelen schrijven kost tijd. Er moeten dus keuzes worden gemaakt, waarbij soms andere zaken voorgaan.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een vooruitziende blik van T.net, want de firmware is inmiddels alweer teruggetrokken.

Verwijderd

Vandaag is een nieuwe versie uitgekomen van de firmware. Heeft iemand deze al geprobeerd met een 64bit systeem?

http://downloadcenter.int...14&DwnldID=18363&lang=eng

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

mnemonic, welkom op GoT :)

In Geachte Redactie kunnen we je alleen niet met zulke vragen helpen; je maakt veel meer kans op hulp van andere bezoekers als je deze vraag ff in Het grote SSD topic ~ Deel 6 stelt :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• bozotheclown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-01 18:43
Ik vind het toch wel erg jammer dat TRIM te pas en te onpas genoemd wordt in stukjes en meteen geroemd wordt om zijn fantastische eigenschap, namelijk, het op peil houden van de performance van je SSD.

In al die stukjes staat niet dat TRIM alleen werkt als je de standaard Windows 7 sata drivers gebruikt. M.a.w. zodra je drivers gebruikt van de hardwareleverancier (Intel chipset, Nvidia chipset, AMD chipset etc) dan werkt TRIM niet meer. Terwijl juist die drivers vaak een betere performance opleveren dan de standaard Windows drivers, als het niet in transferspeed is dan wel in cpu load bij belasting van je schijf/schijven. Verder heb je de drivers van de chipsetleverancier meestal ook nodig om RAID te kunnen gebruiken met je disks als je mobo een RAID optie biedt.

OZC SSD's kunnen met een firmware update ook auto garbage collection doen en dan heb je TRIM niet nodig en kan je wel van alle voordelen van de hardwareleverancierspecifieke drivers genieten.

Als alle stukjes op de advertorial/review sites die te vinden zijn nou eens een reeel beeld zouden schetsen over TRIM dan zou intel misschien ook een firmware voor haar SSDs releasen die auto garbage collection doet zodat het werkt met chipset drivers van de hardwareleveranciers.

Pfff, te lang, te lange woorden ik weet het;) Maar goed, dit mocht wel even gezegd worden. Ik vind dat zeker een site als Tweakers.net een completer beeld zou moeten schetsen van de realiteit. Ik als frequent Tweakers.net bezoeker zou dat waarderen en de wat minder wetende zichzelf tot tweaker verklarende zou dan ook echt iets kunnen weten van hoe het zit.

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Goed, je punt is, kort en bondig, dus dat trim alleen met native Windows-drivers werkt en dat dit niet in elk stukje over ssd's en trim wordt vermeld.
Had ook anders - en more to the point - geformuleerd kunnen worden, lijkt me. Desalniettemin, ack :)

• Dr_Dirk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-10-2024
Intel heeft de TRIM update weer neergezet als ik het goed zie. Zouden ze het gefixed hebben?

Linkje naar de download-site van Intel

Hij is van 8 december..

Curiousity is a bitch

Pagina: 1