[2003] Bepaalde websites openen niet

Pagina: 1
Acties:

• zeldalink
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-12-2025
Een klant heeft een w2k3 server lopen en heeft hier IE8 op geïnstalleerd. Sinds hij dit gedaan heeft kan hij sommige websites niet openen (op server en op alle clients die er aan hangen.) Nu heb ik alles wat ik kon bedenken nagekeken maar ik krijg het niet.
Als ik tracert doe komt ie na 8 time-outs uiteindelijk wel bij die website maar daarna geeft ie weer time-outs.
Ik kan op dit moment niet op de fysieke machine ik ben via vnc op de server ingelogd en hoop ook dat ik het kan oplossen via vnc omdat de klant redelijk ver weg is.

Wou ik vragen heeft een van jullie ooit al eens zo een probleem gehad en hoe is dit probleem toen opgelost.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zal meer informatie moeten geven dan dit - wat voornamelijk belangrijk is is dat je zegt dat de clients bepaalde websites niet meer kunnen openen sinds je een IE update hebt gedaan, het zou namelijk erg onwaarschijnlijk zijn dat dat met elkaar te maken heeft.

Oftewel - meer info, welke websites, traceroute output vanaf een client, etcetera.

Nog een vraagje - waarom gebruik je VNC om een server remote te managen? Is RDP niet veel handiger? :)

• zeldalink
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-12-2025
De clients geven hetzelfde aan als de server alleen gaan deze dan alleen eerst door naar het server ip-adress.
De klant zegt dat hij gister wel nog op deze websites is geweest en vandaag dan IE8 heeft geinstaleerd en hij er niet meer op komt.

hier dan tog de voledige tracert vanuit de server (client is zoals ik al zij hetzelfde)
192.168.111.1
192.168.1.1
195.190.242.7
* time out
* time out
* time out
* time out
* time out
www.routenet.nl 80.79.139.22
voltooid

de tijden zouden denk ik niet veel uitmaken zowel moet je het ff zeggen vermeld ik die later.

Het rare is dat ik paar minuten geleden weer time-outs kreeg na routenet.nl maar nu is hij gewoon voltooid maar ik kom nog steeds niet op de website

Waarom ik VNC gebruik is omdat dit bij men stage om een of anderre reden altijd gebruikt word (vraag me niet waarom dat kan ook niemand me hier uitleggen maar het is gewoon zo).