Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244769

Topicstarter
Hallo tweakeraars,

Ik ben gisteravond aan het proberen geweest om mijn Canoscan LiDE 20 aan te sluiten op mijn 64-Bit Windows 7. Dit is niet volledig gelukt, ik wil namelijk WIA drivers hebben zodat ik de scanner direct kan aanspreken vanuit Photoshop oid.
het volgende heb ik al geprobeerd:

LiDE 25 Drivers (oplossing via google)
Drivers spoofen (.inf editen in notepad en hopen dat deze werken)
Drivers van Vista, XP, XP64, TWAIN en WIA

iemand enig idee wat ik hier nog mee kan doen? de canon website (EU en USA) geven allebij niet de correcte drivers weg.

Greetz,
Mega

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik heb een Lide 90 en daarvoor stond ook geen driver op de site en de Vista x64 driver werkte niet.
Wel stond ineens de juiste driver als download klaar via het 'action center'.
Ook voor een printer van Canon kwam de driver (functioneel gelijk aan Vista) via het action center (vlaggetje onderin) binnen.
Ik dacht wel dat ik Windows heb laten zoeken naar oplossingen, dan wel via de niet correct geinstalleerde scanner of het action center zelf.
Canon lijkt dus serieus aandacht te besteden aan Windows 7.

Zelf heb ik juist problemen met een scanner en printer van Epson en de informatie op de site ik inconsistent en incorrect. Waardeloos weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ook via het action center heb ik geen driver kunnen binnenhalen, als dat in ieder geval het 'automatisch online zoeken' is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Bij mij stond de download er niet meteen. Ik had de Vista x64 driver geprobeerd te installeren, zonder resultaat. Daarna heb ik onder de device manager laten zoeken naar een nieuwe driver, zonder resultaat.
Later stond er ineens een melding onder action center, met de mededeling dat er een driver download was voor de Lide 90. Die driver kon ik gewoon via het action center installeren.
De procedure voor de printer driver was gelijk. Eerst was er alleen een device zonder driver en een paar dagen later (was verder voor de launch) stond ineens een solution onder action center.

Ik weet natuurlijk niet of Canon alle apparaten wil gaan ondersteunen. Misschien heb ik gewoon geluk gehad.
Bij Epson werkt er tot nu toe niets en de informatie over ondersteuning is inconsistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hmm, ikzelf heb ook een Canon LiDE 90 scanner en daarmee scan ik gewoon in Windows 7 x64 met de Vista x64 driver. Ik heb de driver bij Canon gedownload en deze uitgepakt en aangewezen bij de installatie van de scanner.

[ Voor 29% gewijzigd door MegaTronics op 27-10-2009 11:26 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
deze aanpak werkt helaas niet bij de LiDE 20

ik heb met 7-zip de driver installers naar een map uitgepakt en 3 a 4 versies van de driver brullen allemaal dat ze niets hebben gevonden wat compatible is.

Canon zelf is er heel erg tweestemmig over, de ene site (EU) zegt dat dit modelnummer geen win7 driver krijgt, terwijl er op de USA site een win7 driver op staat. geen 64-Bit en exact dezelfde filename als de EU.

Eerder had ik hier al geklooi mee met het leuke WIA en TWAIN gedoe. EU levert geen WIA, US wel.

*edit*
misschien dat ik een Virtual PC met XP kan opzetten zodat ik via deze omweg kan scannen. Tis niet optimaal maar moet maar zo. Mocht er iemand zijn met een oplossing, be my guest.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 244769 op 27-10-2009 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Even geduld nog, volgens deze pagina komen de Win 7 drivers voor zowel de Lide 20 als de Lide 90 uit met de release van Windows 7.

Zou niet lang meer mogen duren dus.

[ Voor 27% gewijzigd door Wolly op 28-10-2009 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
die pagina kwam ik idd ook op terecht, alleen heb ik hem waarschijnlijk verkeerd gelezen.
Hopelijk brengen ze ook 64-bit drivers uit voor windows 7, en natuurlijk WIA.

Momenteel heb ik met VirtualBox een windows XP geïnstalleerd en daar de scanner op geïnstalleerd. Veel gedoe en houtje touwtje-werk maar het is functioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-07 20:27
dit is wat canon zegt (link van wolly)
De flatbedscanners die vanaf juli 2009 ondersteuning bieden voor Windows 7 zijn hieronder weergegeven.
De producten die niet in de onderstaande lijst staan, zullen in de toekomst geen ondersteuning bieden voor Windows 7.

Flatbedscanners die ondersteuning bieden voor Windows 7
CanoScan 3000ex, CanoScan 3200, CanoScan 3200F, CanoScan 4200F, CanoScan 4400F, CanoScan 5200F, CanoScan 5600F, CanoScan 8000F, CanoScan 8400F, CanoScan 8600F, CanoScan 8800F, CanoScan 9950F

CanoScan LiDE 20, CanoScan LiDE 25, CanoScan LiDE 35, CanoScan LiDE 60, CanoScan LiDE 70, CanoScan LiDE 80, CanoScan LiDE 90, CanoScan LiDE 100, CanoScan LiDE 200, CanoScan LiDE 500F, CanoScan LiDE 600F, CanoScan LiDE 700F

Releaseschema voor door Windows 7 ondersteunde software
De software die ondersteuning biedt aan Windows 7 zal tegelijk met de release van Windows 7 naar onze downloadwebsite worden geüpload.
ARGH, daar zit ik dan met m'n LIDE 30, en W7 RC waar ik van microsoft geen virtual pc op mag gebruiken :(

[ Voor 3% gewijzigd door Rrob op 30-10-2009 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
virtual PC heb ik geen USB ondersteuning op gevonden, maar met virtualbox (van Sun) is dit wel mogelijk. Alleen als je drivers beetje raar doen zul je wellicht alles meerdere malen erin moeten prikken.

Die dubbele ontkenning is iig behoorlijk lastig
De producten die niet in de onderstaande lijst staan, zullen in de toekomst geen ondersteuning bieden voor Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:27
Rrob schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:17:
[...]

ARGH, daar zit ik dan met m'n LIDE 30, en W7 RC waar ik van microsoft geen virtual pc op mag gebruiken :(
ik heb ook de lide30, maarum op 32bit werkt die prima hoor, met de vista driver. Als je 64 bit wilt moet je VueScan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow mijn oude 8800F wordt ook ondersteund (way to go Canon 8) ), ik was al bang dat ik dit met een VM zou moeten oplossen.
Ik heb nog geen W7 dit maakt de zaken alleen maar makkelijker natuurlijk.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-07 11:45
Bij mij is het met mijn Canoscan 8600F net omgekeerd op Vista 64...
Ik had deze scanner gekocht zonder de bijbehorende CD-ROM met drivers en programma's.
Nu heb ik de meest recente (Vista 64) drivers van de Canonsite afgehaald en geïnstalleerd, echter de TWAIN-drivers kunnen door de programma's niet worden gevonden.
Gevolg is dat ik geen negatieven of dia's kan scannen, alleen foto's e.d.
Canon adviseert om de drivers opnieuw te installeren, maar na dit vele malen te hebben geprobeerd, zonder resultaat, heb ik de moed maar opgegeven.
WIA-driver werkt wel, maar dan kan ik geen negatieven of dia's scannen en dat laatste wil ik nou net....

Zou ik dan toch moeten upgraden naar Windows 7 om de boel weer werkend te krijgen?

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06 17:58
Rrob schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:17:
[...]

ja hier idem. Toen der tijd in de winkel laat ik maar niet de goedkoopste kopen. En dan dan krijgt natuurlijk alleen de Lide30 geen ondersteuning vindt het maar bullshit.
Wat Sjah zegt Vuescan werkt wel maar die moet je weer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een Canoscan Lide 20 i.c.m. Windows 7.
Met de drivers die inmiddels op de Canon site staan werkt het niet.

Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Update: Hij doet het alleen in bepaalde USB poorten... heel typisch.
In de overige wordt ie wel gewoon herkend/geïnstalleerd e.d., maar gaat het fout als ik probeer te scannen.

[ Voor 44% gewijzigd door Wouter op 07-12-2009 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wouter schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:02:
Update: Hij doet het alleen in bepaalde USB poorten... heel typisch.
In de overige wordt ie wel gewoon herkend/geïnstalleerd e.d., maar gaat het fout als ik probeer te scannen.
Misschien staan sommige poorten op legacy / 1.1 speed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Na aanleiding van deze kick even gekeken bij Canon en waarempel er zijn windows 7 drivers voor die Lide 90 van mij. En inderdaad zijn het gewoon de Vista x64 drivers 8)7.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wouter schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:27:
Ik heb een Canoscan Lide 20 i.c.m. Windows 7.
Met de drivers die inmiddels op de Canon site staan werkt het niet.

Beetje jammer.
heb je 64 of 32 bit windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxemotors
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-04-2023
Je kunt de canoscan aan de praat krijgen met Vuescan 8.4.83.
http://rapidshare.com/fil..._8.4.83_Multilanguage.rar
luxemotors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-07 11:45
luxemotors schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:53:
Je kunt de canoscan aan de praat krijgen met Vuescan 8.4.83.
http://rapidshare.com/fil..._8.4.83_Multilanguage.rar
luxemotors
Ik heb Vuescan 8.5.38 maar ik kan er echt geen dia's of negatieven mee scannen in Vista64..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-06 01:32

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Ook hier W7 (64b) in combi met een LiDE 20: geen driver/programma compatibility.
Diverse drivers geprobeerd, en ondanks de aankondiging ook geen drivers in W7.
Iemand al een passende oplossing gevonden?

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MS heeft ze ook niet op een rijtje...
MS compatibility list

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-07 20:10
Nog steeds geen oplossing voor de Lide 20 icm windows 7?
T zal toch niet zo zijn dat ik een andere scanner moet kopen omdat ik nu Windows 7 64 bit draai? :X
K zal toch eens kijken welke ik dan zou nemen :+

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
mailtje terug gehad van canon:
Geachte heer, mevrouw van Eggelen,

hartelijk bedankt voor uw e-mail.

Het is inderdaad correct dat er geen 64bit driver is voor de CanoSan LiDE20.

Dit heeft daarmee te maken dat toen de CanoScan LiDE20 geproduceerd werd er bijna geen 64bit besturingssystemen verspreid waren.

De CanoScan LiDE20 is daarom geheel niet 64bit compatibel.

Daarom zijn er dus geen 64bit drivers en deze zullen er ook niet meer komen.

Een andere oplossing hebben wij helaas ook niet.

Onze oprechte excuses voor het ongemak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjflathead
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-07 10:55
Ik heb hetzelfde probleem met een LiDE 25. :( Ik draai W7-32 en op de canon site is een driver die wordt aangemerkt als geschikt. De installatie gaat ok, maar geen applicatie 'ziet' 'm hoewel hij wel in apparaten en printers netjes vermeld staat. Alleen CanoScan ziet 'm.
Ik ben benieuwd wat Canon op m'n mailtje antwoordt.

murphy was an optimist...

Pagina: 1