[SBS2003] logboeken: kan domeincontroller niet vinden

Pagina: 1
Acties:

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Medetweakers,

ik heb gisteren een nieuwe pc geleverd bij een klant van ons en 2 pc's doorgeschoven.
Wat heb ik gedaan:

de computernaam van de nieuwe pc verwijderd van de server en terug toegevoegd op de server
nieuwe computer in domein gestoken en geconfigureerd: alles OK

dan de oude computer verzet, computernaam verwijderd op de server en opnieuw aangemaakt
computer in domein gestoken: melding dat de oude computernaam verwijderd zal worden => sh*t
toch maar gedaan en dan begon de miserie:
de nieuwe pc die reeds geconfigureerd was bestond niet meer op de server (kon wel nog inloggen en zo) dus opnieuw gemaakt maar krijg in de logboeken telkens de melding dat de domeincontrollernaam niet gevonden kan worden.
Op dit moment kan ik dus ook niet pingen van de server naar de client (zowel naam als IP)

De 2de pc die ik verzet heb heb ik op dezelfde manier verwijderd van domein en opnieuw toegvoegd.
Hier heb ik dan de computernaam gewijzigd, in werkgroep gestoken, van server en opnieuw aangemaakt, client terug toegevoegd en hier krijg ik die melding niet... Zelfde dan toegepast op de nieuwe pc maar daar blijf ik dezelfde melding in de logboeken krijgen...

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Raar dat het op de ene PC wel lukt maar op de andere niet...

De PC werkt dus maar krijg bij het inloggen de fout in de logboeken en kan de antivirus niet installeren omdat de pc niet gevonden kan worden.
Het OS wordt wel ingevuld in de lijst met clients op de server

Thx.

Simke