[SBS] WSUS service uitschakelen / weghalen*

Pagina: 1
Acties:

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Op mijn werk hebben we een WSUS server staan. Deze heeft een hoop problemen. Ik wil er dan ook graag vanaf.

Een aantal problemen die ik met WSUS heb:
- service: "WSUSService" draait niet maar staat ook niet bij services.msc
- WSUS folder = 105 GB!
- Ik heb niet het gevoel dat ie ook maar iets doet behalve ruimte in nemen.
- Settings wil die niet opslaan omdat ie wacht op een vorige settings wijziging.
- Clean up wizard en debugutil en dergelijke lijken geen effect te hebben.
- Het draait momenteel op de DC.

Kortom: ik heb er geen vertrouwen in.

Nu wil ik toch graag die WSUS gebruiken maar op een andere server. Wat ik dus wil is op een andere server WSUS installeren--> GPO aanpassen--> WSUS op oude server uitschakelen en WSUS folder leeg maken. Ik weet alleen niet hoe ik WSUS goed uitschakel. Aangezien we een SBS server hebben lijkt het me niet zo verstandig om hem echt te verwijderen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit goed kan aanpakken?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
folder met updates leeg gooien, automatic synchronization uit zetten, gpo's uit schakelen (alle gezette opties op disabled zetten, not configured laat de huidige registry settings ongemoeid).

Maar ik denk toch dat je beter wsus kan proberen te fixen ipv het uit te zetten.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
quote]Razwer schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:31:
folder met updates leeg gooien, automatic synchronization uit zetten, gpo's uit schakelen (alle gezette opties op disabled zetten, not configured laat de huidige registry settings ongemoeid).

Maar ik denk toch dat je beter wsus kan proberen te fixen ipv het uit te zetten.
[/quote]
Ik ben benieuwd waarom jij denkt dat het beter is om het te fixen. Ik heb een aantal problemen opgezocht maar niets lijkt echt nuttig. Zoals het opruimen: 2 dagen heeft het aangestaan --> geen effect. Ik zou dan bijvoorbeeld ook moeten uitzoeken hoe ik de services weer kan zien en dergelijke. Het lijkt me veel simpeler om het op een andere server in te richten en de GPO aan te passen.[

[ Voor 49% gewijzigd door wvdburgt op 27-10-2009 13:44 ]

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
ik had over het stuk heen gelezen waar je zei dat je het op een andere server wilde doen. Dat lijkt me wel een goed plan. In dat geval kun je alsnog dezelfde stappen doorlopen alleen de GPO aanpassen naar de goede server locatie :)

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.