uitgaande anti-virus/quota/relay mail server

Pagina: 1
Acties:

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-11-2025
Kan me iemand op weg helpen met het volgende.
Ik ben op zoek naar specifieke software wat het volgende moet kunnen doen:

alle uitgaande e-mails van >100 web/mail servers filteren.
- deze software moet vooral controleren of er geen virussen worden verzonden
- deze software moet quota's bij houden, bv een X aantal mails per dag per domein naam en X aantal mails totaal per dag per IP/server. BIj bereiken van limieten moeten de mails worden tegengehouden.
- anti-virus software moet automatisch worden geupdate
- statistieken en met voorkeur een grafische interface voor eenvoudig beheer.
- de mails komen allemaal vanaf servers waarop exim wordt gebruikt als mail server, deze servers zijn zo ingesteld dat deze alle mail naar 1 specifiek IP adres sturen (deze relay server dus)
- nadruk ligt vooral op een goed quota beheer en blokkeer systeem

Deze server hoeft **geen** inkomende mail af te handelen, het moet dus een soort relay server zijn welke enkel mail accepteert en filtert vanaf bepaalde vooraf gedefinieerde IP ranges binnen ons eigen netwerk.

Op dit moment hebben we al een systeem wat dit doet, dit is een server met postfix icm met amavis en policyd. Helaas zijn we niet geheel tevreden over de configuratie mogelijkheden, het is te ingewikkeld en te complex om het goed te finetunen zoals we graag wilden.

Bij voorkeur zoeken we software wat op een Linux systeem draait, is er echter Windows software wat dit kan hoor ik dit ook graag. Ik vraag dus niet hoe dit te configureren is maar of iemand weet met welke software dit zou kunnen, ik heb al flink gezocht maar kan eigenlijk helemaal niets vinden behalve dus amavis en policyd.

ps.
aanpassing op de mail/web servers is niet de bedoeling, ik zoek echt een optie buiten deze servers om.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:20
Een barracuda ingesteld als out-filter kan veel van jouw eisen.. weet niet of ie alles kan.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:04

ralpje

Deugpopje

DukeBox schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 22:57:
Een barracuda ingesteld als out-filter kan veel van jouw eisen.. weet niet of ie alles kan.
Alles, behalve de quota. Maar als dat is om spam-runs te voorkomen, dan lost de 'cuda dat op een andere manier op :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:16
De MailMarshal producten van m86security.com voor Windows en als appliance leverbaar.
Ik weet alleen niet zeker of je er je qouta probleem mee kunt oplossen (ik draai zelf een oudere versie).
Je kunt met dit product ook veel zelf implementeren met scripting.
Als je op hun support forums je vraag post krijg je waarschijnlijk wel snel uitsluitsel (van de ontwikkelaars zelf).

[ Voor 32% gewijzigd door PeterPan op 27-10-2009 10:00 ]