Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam recentelijk de nieuwste windows live mail tegen. Vond ik net wat beter ogen dan mijn huidige outlook 2007. Ik installeerde windows live mail en die importeerde automatisch van windows mail (de standaard client van vista) en het probleem is dat die sinds 11-8-09 niet meer gebruikt is maar de outlook 07.

Het lukt me niet om te importeren van outlook 07 met windows live mail. Windows mail heeft wel een optie om van outlook te importeren maar dan krijg ik foutmelding
"Berichten kunnen niet uit MAPI-client worden geimporteerd. MAPI is niet op deze computer geinstalleerd of er is een fout opgetreden tijdens initialisatie".
Dit krijg ik ook te zien bij importeren uit exchange maar bij de andere 2 opties (outlook express 6 en windows mail 7) niet.

Ik heb gegoogeld, en hier op het forum gezocht. Mogelijke oorzaken waren dat outlook is geuninstalleerd (is niet het geval) of dat outlook niet de standaard emailclient was (zijn alle 3 om de beurt standaard geweest).

Ook heb ik de berichten rechtstreeks gekopieerd (drag en drop) naar buroblad en van daaruit naart windows live mail maar lukt dus ook niet.

Overal op het net hebben ze vooral over outlook express (heb ik niet). Office 2007 heb ik opnieuw geinstalleerd maar dat helpt niks.

Ben een beetje ten einde raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb office 2010 geinstalleerd in de hoop dat de mapi probleem dan is opgelost maar nee hoor, weer dat gezeik. Jammer genoeg weet niemand hier een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Kan windows live mail niet gewoon pst bestanden importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, er staan maar 3 keuzes. Ooutlook Express 6 (van XP), Windows Live Mail (addon), Windows Mail (van vista). Outlook staat er niet bij.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2009 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:21
Windows mail is veel beperkter dan Outlook.

Andersom gaat prima, maar 'terug' is altijd drama.

Je kan het met een 3rd party tool proberen, ik heb zelf goede ervaringen met Mailstore Home (freeware)
http://www.mailstore.com/en/mailstore-home.aspx

Kan ook met andere formaten overweg, thunderbird enz.

mailbox archiveren, en dan archief exporteren

Afbeeldingslocatie: http://www.mailstore.com/images/mailstore-home-v4/export.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door DJSmiley op 28-10-2009 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja stom dat dit allemaal microsoft producten zijn die niet op elkaar zijn afgestemd/geintegreerd..

Ik probeer nu je programma uit en hij loopt nu te archiveren. Heb goede hoop nu.

Hoop ook dat andere mensen die tegen dit probleem aanlopen dit topic vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dit programma heeft mij uit de brand geholpen. Kan ik iedereen aanraden!
Pagina: 1