Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slelieveld
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-06 22:43
Wie heeft er een idee of het mogelijk is mijn Windows Vista 32bits OEM Ultimate systeem een "upgrade", dus geen herinstallatie te geven/doen met een originele (nog te kopen) Windows 7 OEM 32bits Ultimate licentie?

Dit omdat een OEM versie veel goedkoper is en ik momenteel ook Vista OEM heb draaien.

Mag dit volgens de licentievoorwaarden? Want ik wil niets illegaals doen. Huidige Vista draait al meer dan een jaar dus denk dat tips over inruil of upgradeprogramma's niet meer op zijn plaats zijn.

Dus kortom: Als ik de Windows 7 Ultimate OEM 32 bits koop, kan ik dan mijn huidige Vista Ultimate 32bits OEM gewoon upgraden, zonder clean install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvandenb
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 22:01
met een OEM versie kan je niet upgraden. Wel kan (moet) je een clean install doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-07 11:28

BertV

Handgemaakt

Een OEM licentie is voor een nieuw te bouwen PC.
Door een zelfbouwer of pc-zaak.
Je mag geen andere OEM installeren als je al een andere had draaien.

Nu de volgende actuele draai van Microsoft:

http://www.nu.nl/internet...n-windows-7-verkocht.html

In tegenstelling tot wat eerder beweerd werd (bij MS) mag een particulier nu NIET zelf OEM gebruiken.
Waarschijnlijk werd die handel wat te groot.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swel
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-05 12:26
Dus wat je dan kan doen is je Vista PC zien als afgeschreven, dan koop je wat extra geheugen en/of een ssd o.i.d. en ben je zelf de systeembouwer..recycle!, goed voor het millieu, minder goed voor de bankrekening van Microsoft en minder voor de economie maar daar moeten ze in Den Haag aan werken en niet wij als burgers.

Je geeft jezelf de 'nieuwe' PC met oem 7, en doet een clean install op de ssd..dan heb je heel je vista installatie nog met alle bestanden, ik zou aanraden als je een ssd koopt de oude harde schijf los te koppelen tot 7 draait. Dan kopieer je de gegevens welke je wilt meenemen en voila, je hebt een legale goedkope oem windows 7.

Het nadeel van oem is dat het gekoppelt is aan je hardware en je dus de goedkope licentie in principe niet kan gebruiken op een toekomstige andere pc maar zelfs wat dat betreft heeft de rechter bepaald dat je 3 keer over mag stappen ermee. Als je na deze (7 revamped) pc weer een andere bouwt moet je telefonisch activeren, thats it. Je moet wel dezelfde behuizing gebruiken want de licentie sticker moet nou eenmaal op de kast zitten (M$ poging hun zin door te drijven maar de wet bepaald uiteindelijk wat mag en wat niet mag..niet Microsoft) en die sticker kan je maar 1 keer plakken. (of je dremelt 'm eruit en plakt 'm op de nieuwe met staal/alluminium plaatje en al.

Microsoft kan niemand verplichten compleet nieuwe hardware te kopen waar dat eigenlijk helemaal niet nodig is. Ze proberen het graag maar gerechterlijke uitspraken tikken M$ dan (steeds weer) op de vingers.
Prioriteit 1 is de cijfers omhoog en niet goedkope oplossingen aandragen.