• Goldin
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-01 15:10
Vraag: Ondersteunt M4A79XTD GDDR5 Videogeheugen?

Additionele informatie:

Hallo mede tweakers,

Ik heb afgelopen zaterdag nieuwe onderdelen voor mijn pc opgehaald, waaronder een M4A79XTD EVO moederboard.

Nu blijkt mijn 8800GT niet goed te werken. ik heb op internet gezocht naar de oplossing van dit probleem. Zo ben ik er achter gekomen dat dit een bekend probleem is bij de 8800GT. alle mogelijke suggesties heb ik geprobeerd, maar het mocht niet baten. het volgende heb ik gedaan:

Bios flash naar nieuwste versie
Nieuwste Videokaart drivers
Geheugenbankjes er uit (ik heb 2x 2gb)
Memtest (geen fouten gevonden)
Kaart onder fabrieks clock gezet (600mhz)

Niets van dit helpt, als ik ongeveer 20 minuten lang CoD4 speel, "bevriest" het scherm, rode lijntjes, soms horizontaal soms verticaal. Het geluid gaat even door, maar loopt na ongeveer 15 seconden ook vast.
Dit probleem doet zich ook voor in 3dmark06.

De kaart is 38 graden Idle, 70 graden stressed, wat dus ook geen problemen moet opleveren.

Maar nu komt de uiteindelijke vraag:
Ik wil mijn 8800GT + Geld ruilen voor een RADEON HD 5770. Deze maakt gebruik van GDDR5, maar ik heb nergens kunnen vinden of mijn mobo dit ondersteunt.

Nu heb ik geinformeerd over RMA, wat azerty zonder problemen wil uitvoeren _/-\o_

Alvast bedankt,
Ralf

Systeem specs:
Mobo: M4A79XTD EVO
Processor: Phenom II 965 black
Werkgeheugen: 2x 2 gb kingston valueRAM
PSU: Gigabyte Odin Pro 800 Watt
HDD: Samsung SpinPoint F3 1TB

[ Voor 4% gewijzigd door Goldin op 26-10-2009 21:14 ]

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Het GDDR5 geheugen zit op de kaart zelf, niet op het moederbord, dus het moederbord hoeft het niet te ondersteuen ;). Het werkt gewoon, punt.

De geheugenondersteuning die je op de site van de moederbordfabrikant vindt, is voor het werkgeheugen, niet voor het geheugen van de videokaart :).

• Goldin
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-01 15:10
Okey, bedankt voor de snelle reactie.

Lol ik besef me nu opeens dat dit een hele domme vraag is, pci express 2.0 16x is pci express 2.0 16x :X 8)7

Ik zat met zo'n chaos in mn hoofd nog aan werkgeheugen te denken :$

[ Voor 72% gewijzigd door Goldin op 26-10-2009 21:21 ]

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-12-2025
:) mocht je toch veel of snel freezes krijgen, kijk dan het voltage van je werkgeheugen na

en er bestaan niet zo veel domme vragen... ;)