Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze achtergrond gekocht en heb een uurtje ermee gevochten om het weer op te vouwen.
Zat in drie cirkels van gelijke grootte in een ronde hoes ...

Nog wiskundigen onder ons of ervaringsdeskundigen?
(heb de vraag ook bij Falcon uitgezet)

Afbeeldingslocatie: http://www.fotosg.nl/images/FE-Background-Collapse-wit.jpg

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Meestal is dat een kwestie van op de uiteinden vastpakken en dan als een soort van wokkel opdraaien, totdat het vanzelf in elkaar springt?

Edit: Yellowcube legt het beter uit geloof ik :)

[ Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 26-10-2009 20:05 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:11
volgens mij moet je die dingen altijd naar binnen toe vouwen, dus met je hand bij 't zwarte met de pijltjes, en dan naar binnen draaien. anders een schaar pakken, en volgende keer tape meenemen.

|>

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:15

YellowCube

Wait...what?

hehehe...
ik had hetzelfde met een rond scherm

als volgt
pak met je ene hand de onderkant van het scherm.
met je ander kant de bovenkant, maar!!! je hand precies andersom doen
(dus op de tekening staan je vingers aan de onderkant naar de kijker toe en aan de bovenkant van de kijker af)

truuk is nu dat je de bovenste hand zo draait dat de vingers deze kant opstaan). Je vouwt het scherm dus in een soort van 8 vorm.
de twee helften vouw je dan over elkaar heen en dan gaat het eigenlijk vanzelf.

duidelijk hoop ik.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 12:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01 13:58
Hoe groot issie? Ik heb een ronde van rond de 80 cm, die is eenvoudig: 2 keer draaien en klaar. Verder heb ik zo'n zelfde vorm van 168cm hoog en die krijg ik alleen niet gevouwen. Mijn spanwijdte is daar te kort voor om dan nog handelingen te verrichten :(

• Tinussje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-06-2024
Die uitleg van Yellowcube is prima, (dat is toch ook de eerste manier hoe je het probeert?;))
Maar de TS zegt dat er 3 cirkels moeten zijn... Miss nog rondje extra draaien dan ofzo?;)
Lijkt mij gewoon kwestie van veel verschillende dingen proberen..

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Even een titelfixje ter verduidelijking, voordat men denkt dat er cams of lenzen opgevouwen moeten worden.

LinkedIn
Instagram

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-11-2025
Tinussje schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:29:
Maar de TS zegt dat er 3 cirkels moeten zijn
Als ie in het hoesje past is het toch niet zo'n groot probleem? het opvouwen is soms lastig, maar je hebt zo wel een compact reflectortje of een compacte achergrond, geen gedoe met allerlei stangen en buizen. lijkt mij.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:43
offtopic:
Ik krijg hier zo'n lowlands gevoel bij, al die mensen die hun tent niet meer kunnen opvouwen :D

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Tinussje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-06-2024
photofreak schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:19:
[...]

Als ie in het hoesje past is het toch niet zo'n groot probleem? het opvouwen is soms lastig, maar je hebt zo wel een compact reflectortje of een compacte achergrond, geen gedoe met allerlei stangen en buizen. lijkt mij.
Leuk, maar weet niet of jij beetje logisch na kan denken,, maar van dezelfde oppervlakte 2 cirkels of 3 cirkels maken verschilt toch echt wel.. Heb nog nooit gezien dat dr van een vaste oppervlakte 2, maar ook 3 cirkels gemaakt kunnen worden ieder met ook dezelfde oppervlakte..
Dus lijkt mij dat het scherm als er 2 cirkels van worden gevouwen niet in dat hoesje past..

Verwijderd

Zijn die California sunbounce dingen niet het meest interessant. geweldig mooi spul!

Verwijderd

Ik heb zelf ook zo'n achtergrond scherm, maar zou uit m'n hoofd ook niet precies kunnen zeggen hoe ik hem opvouw. :+ Morgen gebruik ik hem voor een paar sessie, ik zal eens wat beter kijken hoe ik het doe.
YellowCube's uitleg komt volgens mij wel aardig in de buurt. :)
Pagina: 1