Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade vista 32bit -> seven 64bit

Pagina: 1
Acties:

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Voordat ik de upgrade bestel van windows seven wil ik even weten of het volgende mogelijk is:

Ik heb een Vista 32bit-installatiecd bij mijn laptop gekregen. Sinds (ik schat) april draai ik al de beta en naderhand de 64-bit RC van Seven. Nu wil ik de (uiteindelijke) versie van Windows Seven bestellen, zoals jullie wellicht begrijpen.

Maar nu kan ik via Fontys Hogeschool een studentenlicentie kopen voor mijn laptop, maar dat is een upgrade (geen volledige versie dus). En nu wil ik wel graag de 64-bitversie.

Ik weet al dat je altijd een schone installatie moet uitvoeren (link!). Dus dat is het probleem niet, maar ik vraag me af of dat licentietechnisch wel mogelijk is.
Dus: Mag je met een upgrade-cd van Vista 32-bit Ultimate naar Seven 64-bit Professional of Ultimate? Niet dat ik straks het probleem krijg dat ik geen upgrade-cd moet kopen, maar een volledige versie, omdat het 64-bit is.

Ik had al gezocht, maar ik kon het niet gevonden krijgen. Kan zijn dat ik slecht heb gezocht, enige resultaten die ik kreeg, gingen over het feit dat je een schone installatie moet doen, zoals in mijn link staat.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:32

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

oeps, ik kan slecht lezen ;)

[ Voor 72% gewijzigd door Zondagskindje op 26-10-2009 19:39 ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Als je goed gezocht had, had je gezien dat een clean install ook mogelijk is, dan moet je alleen de serial niet invullen bij de installatie, maar achteraf (bij computer -> properties -> change productkey), dan kan je gewoon activeren (stond in een topic in het shopping forum over de surfspot upgrade editie)

http://specs.tweak.to/15535

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:11

Fab1Man

Live life to the fullest

Hou er ook rekening mee dat een upgrade van 32-bits naar 64-bits niet mogelijk is.

• arneo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-04 00:43
Ruubster schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:35:
Voordat ik de upgrade bestel van windows seven wil ik even weten of het volgende mogelijk is:

Ik heb een Vista 32bit-installatiecd bij mijn laptop gekregen. Sinds (ik schat) april draai ik al de beta en naderhand de 64-bit RC van Seven. Nu wil ik de (uiteindelijke) versie van Windows Seven bestellen, zoals jullie wellicht begrijpen.

Maar nu kan ik via Fontys Hogeschool een studentenlicentie kopen voor mijn laptop, maar dat is een upgrade (geen volledige versie dus). En nu wil ik wel graag de 64-bitversie.

Dus: Mag je met een upgrade-cd van Vista 32-bit Ultimate naar Seven 64-bit Professional of Ultimate? Niet dat ik straks het probleem krijg dat ik geen upgrade-cd moet kopen, maar een volledige versie, omdat het 64-bit is.
Hallo Ruubster,

Upgrade van 32bit naar 64bit is niet mogelijk, ( http://social.technet.mic...6-46e3-ba38-cc0376539ad4/ ).
Alle retail versie bevatten 32bit en 64bit software. ( http://windows.microsoft....s/features/64-bit-support ).
Bij de upgrade geen officieel bericht gevonden, volgens ( http://www.comcol.nl/detail/69172.htm ) zit de media er wel bij .
Uiteraard geld de regel, maximaal op één machine geïnstalleerd volgens de EULA.

Verschil 7 pro/ultimate is niet echt groot, ( http://www.microsoft.com/...ws-7/compare/default.aspx ).
Grootste verschil is de 'bitlocker functie' en 'multilanguage' mogelijkheid.
Zelf zou ik kiezen voor de professional voor gewoon gebruik.

Als je Windows 7 al reeds gekocht hebt zou je evt direct de licentie code kunnen invoeren in je huidige Windows 7 RC installatie. ( toets: <Windows-key>+<pause/break> of [configuratie-scherm] zoek op systeem )
Opnieuw installeren vind ik altijd het beste om te doen, nadat je het nodige geback-upt hebt.

Groeten Arno

-]_[-

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-11 18:34
Een clean install valt formeel nooit onder de licentievoorwaarden van een upgradeversie. Een upgrade versie is wel degelijk een volledige versie omdat upgraden vanaf XP al mogelijk is. De oude installatie wordt ingepakt.

Maar het feit dat een clean install mogelijk is, houdt tevens in dat je de 32bits kan vervangen door een 64bits installatie.
W7upgrade installeren als evalutieversie en dan later de pas de meegeleverde productcode invoeren geeft een geactiveerd systeem.
De installatie voldoet weliswaar niet aan de Eula en is dus niet helemaal zoals bedoeld, maar dat doet daar niets aan af.
Zolang je je Vista CD met productcode niet hoeft te tonen bij aankoop is er niemand die weet dat je een clean install uitvoert.

[ Voor 12% gewijzigd door elinx op 26-10-2009 20:44 ]

Pagina: 1