Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-11 12:09

Praetextatus

the dutch_paki

Topicstarter
De situatie is nu als volgt :

Ik werk nu ruim 18 maanden bij een IT bedrijf als test engineer. Absoluut leuk werk. Ik heb veel vrijheid om dingen zelf uit te zoeken (lees: ik mocht zelf alles uitzoeken toen ik begon. Ik had nog geen ervaring in t testveld :D ) Maar er kleven wat nadelen aan t werk/mijn situatie

- Ik studeer deeltijd (technisch bedrijfskunde en ben nog voorlopig wel even bezig :( ) En betaal alles zelf
- Woon werk verkeer is 2 uur per dag (heen en weer) En hiervan krijg ik de helft vergoed. Ik ben per maand ongeveer 250 euro kwijt en krijg ik 137 vergoed.
- Er is kans dat er in december wat bezuinigd gaat worden en dan is er kans dat ik verder moet zoeken of geen loons verhoging krijg.(bedrijfs resulataten zijn geslonken)

Nu zou dat allemaal geen probleem zijn als er een leuke vergoeding tegenover zou staan. Ik verdien 2k per maand bruto. Ik heb een 40 urig werkweek maar gemiddeld doe ik er zo 45-50. Die 5+ uurtjes worden nergens mee geteld (ja ik kan af en toe vroeger naar huis maar dat komt bijna nooit voor wegens deadlines) dus die krijg ik ook niet betaald.
Voordelen:
+ veel vrijheid om te experimenteren (met software e.d.)
+super relaxte collega's
+Ik heb tenminste een baan. Er zijn zat mensen die maandenlang zoeken.

Ik overweeg om eigenlijk ook verder te sollicteren maar dat vindt ik ook niet (ethisch gezien) verantwoord omdat ik al werk heb. Ook is dit mijn eerste fulltime baan en ik heb maar 18 maanden ervaring en ben huivirig omdat de markt al erg krap is tegenwoordig. Ik heb ook enkele certificaten om te laten zien :P dat ik kennis heb van wat ik doe. Een carriere wissel is ook geen probleem daar ik eigenlijk iets anders studeer :)
Ik ben er al langere tijd over aan t piekeren maar nog geen steek verder en ergens levert t mij stress op
Als ik wat meer (of iets over zou houden :p ) dan zou t al een stuk mooier zijn. Omdat ik ook studeer zijn de lasten ook wat meer. Op dit moment overweeg ik dan ook om desnoods even te stoppen maar aan de andere kant heb ik t gevoel dat ik t mijzelf dan nog moeilijker zal maken.

Ik weet dat de keuze aan mij ligt maar ik wil graag weten wat mijn mede tweakers erover te zeggen hebben. Ik weet dat er voldoende mensen hier zijn met stukken meer kennis/levens ervaring dan ik.

Dus concreet mijn vragen:
Werk behouden en verder solliciteren of afwachten tot december? Wat te doen met studie? En gewoon wat tips van mensen die in dezefde situatie hebben gezeten danwel iets kunnen toevoegen waar ik wat aan zou kunnen hebben. :) :P Ben 27 (bijna 28) dus in de 'bloei' van mij leven ahahahahh :D Geen idee of t van toegevoegde waarde is om mijn leeftijd te vermelden.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:33

sebasd

loopt op espresso

Praetextatus schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:13:
Ik overweeg om eigenlijk ook verder te sollicteren maar dat vindt ik ook niet (ethisch gezien) verantwoord omdat ik al werk heb.
Hoezo zou dat niet ethisch verantwoord zijn? Als jij verder wil kijken, dan kun je dat prima doen. Daar hoeft je huidige werkgever in eerste instantie ook niets van te weten, het staat je echt wel vrij om verder te kijken. De wereld is groot, de testwereld ook.

* sebasd switcht ook per 01-11 binnen diezelfde wereld
Werk behouden en verder solliciteren of afwachten tot december? Wat te doen met studie? En gewoon wat tips van mensen die in dezefde situatie hebben gezeten danwel iets kunnen toevoegen waar ik wat aan zou kunnen hebben. :) :P Ben 27 (bijna 28) dus in de 'bloei' van mij leven ahahahahh :D Geen idee of t van toegevoegde waarde is om mijn leeftijd te vermelden.
Nooit afwachten. Daarvan komt alleen maar uitstel. Okee, de banen liggen nou niet direct voor het oprapen, maar de vraag naar testers trekt wel weer aan, en met jouw ervaring kun je als tester echt wel meer gaan verdienen dan je huidige 2k plus reiskostenvergoeding. Je werkt nu 40 uur per week, dus je hoeft niet alleen naar parttime jobs te zoeken (al zou 36u al een leuke vooruitgang zijn, maar dat merk je natuurlijk wel weer in salaris).

Neem vandaag nog eens een eerste stap door alvast wat vacatures te gaan zoeken. Selecteer een paar leuke en ga gewoon eens bellen om te zien of er interesse is. Een sollicitatiebrief schrijven kan daarna altijd nog.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:26

racoon

mooowwww

IK zou gewoon is verder kijken wat er mogelijk is,mocht je ergens op gesprek komen geef aan dat je de studie die je nu volg af wilt maken, wie weet betalen ze je studie wel verder.

Als je verder kijkt of je CV online zet hoeft je werkgever dit niet te weten.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Verwijderd

De voorwaarden waar je nu voor werkt lijken mij vrij mager. Het salaris lijkt me wat laag gezien je leeftijd en ook dat je toch al 1 1/2 jaar daar werkt. Als je besluit te blijven zorg dan dat je je niet te snel laat afpoeieren met een standaard besluit als geen salarisverhoging door crisis.

Ik zou ook eens wat kritischer worden over de overuren. Je bent waarschijnlijk nu al erg druk door de 40 urige werkweek, de reistijd en de deeltijdopleiding. Je kan niet zomaar je tijd gratis weggeven. Het salaris compenseert tenminste niet die overuren.

Je kan best eens gaan rondkijken. Het verstandigste is wel gewoon je huidige baan te houden tot je een nieuw contract hebt getekend. Hierdoor loop je minder risico en sta je er sterker voor in de sollicitaties.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Rondkijken is toch geen probbleem. Wie weet wat voor leuks je tegenkomt. Als je dat niet doet loop je misschien die hele leuke baan mis. Uiteindelijk heb je een zakelijk contract met je werkgever.

En inderdaad, zoveel uren werken, reizen, en studeren dat hou je ook niet vol. Wat je op de korte termijn kunt doen is het aantal uren beperken en om loonsverhoging vragen (met argumenten natuurlijk ;) ).

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 07:34
Welke certificaten heb je behaald? Naar testengineers is namelijk altijd vraag, moet je uiteraard wel in het bezit van enkele testspecifieke certificaten. (TMAP, ISTQP)
Meld je aan bij Monsterboard en ga rondkijken, kan nooit kwaad.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:18

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik overweeg om eigenlijk ook verder te sollicteren maar dat vindt ik ook niet (ethisch gezien) verantwoord omdat ik al werk heb. Ook is dit mijn eerste fulltime baan en ik heb maar 18 maanden ervaring en ben huivirig omdat de markt al erg krap is tegenwoordig.
Wat is er ethisch niet verantwoord aan zoeken terwijl je werk hebt? Denk je dat iedereen ontslag neemt alvorens verder te zoeken? Ik schat dat een enkeling dat misschien doet, maar men zal hem/haar voor gek verklaren. Zeker met een krappe markt moet je geen ontslag nemen alvorens te gaan zoeken. Je baas hoeft nergens van te weten. Mijn eerste baas wist pas dat ik zocht toen ik m'n ontslagbrief overhandigde.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:09

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hillie schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:58:
[...]

Wat is er ethisch niet verantwoord aan zoeken terwijl je werk hebt? Denk je dat iedereen ontslag neemt alvorens verder te zoeken? Ik schat dat een enkeling dat misschien doet, maar men zal hem/haar voor gek verklaren. Zeker met een krappe markt moet je geen ontslag nemen alvorens te gaan zoeken. Je baas hoeft nergens van te weten. Mijn eerste baas wist pas dat ik zocht toen ik m'n ontslagbrief overhandigde.
Hier wel iemand hoor :). Maargoed, mijn vaste lasten zijn maar 400 euro in de maand (huurhuis + auto etc) en ik kan evt nog op het inkomen van mn vriendin mee. Reden om eerst ontslag te nemen is omdat ik niet weer een 'halve' baan wil, maar ik wil rustig de tijd nemen voor een baan die goed aansluit bij mijn wensen. Ik doe ook deeltijd hbo btw (maar ben 24).

Ik kon het niet meer opbrengen om 2 uur reistijd + 8 uur werken + 4 uur studeren te combineren met een privé leven.

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 27-10-2009 20:05 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 21:00

beany

Meeheheheheh

Ik overweeg om eigenlijk ook verder te sollicteren maar dat vindt ik ook niet (ethisch gezien) verantwoord omdat ik al werk heb.
Als je een andere baan vindt, laat je een vacature achter. Dus wat dat betreft hoef je je geen zorgen te maken :)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Pagina: 1